Parduotuvių lentynose jau pasirodė šiltas, egzotika dvelkiantis „ELLE Travel Lithuania“ numeris. Naujausiame leidinyje pristatytos tolimos ir artimos kelionių kryptys bei pokalbiai su užkietėjusiais keliautojais.
„Yra žmonių, gimusių su kelionių genu. Jie nepripažįsta rutinos, nes jų pasaulis kinta kartu su horizontu. Vieną dieną jie skaito rytines naujienas Tokijo kavinėje, kitą – klausosi vėjo virš Omano dykumos, o savaitgalį jau randa ramybę Alpių kalnų tyloje. Tokie žmonės keliauja ne tam, kad pabėgtų – o kad dar kartą atrastų save.
Šiandien kelionės keičiasi. Jos tampa ne tiek apie atstumus, kiek apie patirtis, kurioms reikia ne milijoninio biudžeto, o fantazijos, laiko ir – kartais – gero patarimo. Prabanga vis dažniau slepiasi ne penkių žvaigždučių viešbučio apartamentuose, o galimybėje išgerti kavos su vietiniu, pabūti ten, kur kiti tik pravažiuoja, sustoti, kai pasaulis skuba.
Naujos kryptys šį sezoną pasakoja įdomias istorijas. Japonija vilioja ne tik savo ritualais ir estetika, bet ir gebėjimu lėtai džiaugtis kasdienybe. Kinija, ilgai buvusi tolimas mitas, vėl atsiveria keliautojams – ji tampa nauju kultūriniu magnetu, kviečiančiu permąstyti, kas yra modernumas ir tradicija.
O štai Omanas, dykumos karalystė, skleidžia tylos prabangą – vietą, kurioje saulė leidžiasi kitaip. Žiemą Italija, žinoma, išlieka ta pati – bet tik tiems, kurie žino, kur ieškoti: mažų slidinėjimo kurortų, kulinarinių stebuklų ir tyro kalnų oro, kuris skatina būti čia ir dabar. Tačiau ta pati Italija gali atskleisti ir visai kitokį savo veidą. Tą, kurį šįsyk sutalpinome į žurnalo puslapius.
Kelionės vis dar yra svajonė – bet jos tampa realesnės, kai žinome, kad prabanga gali būti suplanuota, išjausta, išsvajota… Ir jei yra dalykas, kurio verta pavydėti, tai ne antspaudai pasuose, o gebėjimas matyti pasaulį kaip nuotykį.
Tad šis „ELLE Travel Lithuania“ numeris skirtas tiems, kurie keliauja su atvira širdimi. Tiems, kurie planuoja, svajoja, tyrinėja. Ir, žinoma, tiems, kurie gimė su kelionių genu – kaip žmonės, pakvietę mūsų skaitytojus tapti jų pakeleiviais po margą ir nenuspėjamą pasaulį“, – į skaitytojus kreipėsi leidinio vyriausiasis redaktorius Edvardas Žičkus.
Pateikiame tekstų ištraukas:
Kinija: tarp debesų ir žibintų
Garsi fotografė Ana Rosso ir jos sutuoktinis Pavelas Šmurjevas apie galimybę aplankyti Kiniją svajojo seniai. Kone pusantro milijardo gyventojų turinti šalis porą traukė dėl daugelio dalykų, tačiau jie nė negalėjo įtarti, kad tai bus kelionė, kuri visam laikui pakeis požiūrį į Rytų pasaulį.
Kai spalio pradžioje Ana Rosso ir Pavelas Šmurjevas nusileido Pekine, juos pasitiko lietus, rūkas ir tūkstančių metų istorija. Naktinis skrydis per Stambulą, kelių valandų miegas, ilgos patikros oro uoste – viskas tarsi įprasta, bet pirmas įspūdis apie Kiniją buvo visai ne toks, kokio tikėjosi. „Atrodė, kad oras čia turi savo charakterį – ramus, šiek tiek niūrus, bet kartu labai paslaptingas“, – šypsosi Ana.



Įminti Japonijos mįslę
Pagalvojus apie Tekančios Saulės šalį, daugeliui prieš akis išnyra sakurų žiedais nubarstytos Kioto gatvės ir raudonoji Fušimio Inari šventovė. O iš tiesų ši šalis primena margą kimono audinį, puoštą šimtais akylai nepastebimų detalių. Ji tarsi mįslė, kurią kartą ten nuvykęs vargu ar įminsi.
Dar prieš du šimtus metų Japonija pasauliui buvo užvėrusi duris. Tai šaliai leido išvengti kolonizacijos padarinių ir išsaugoti unikalią kultūrą. Praėjusio amžiaus pabaigoje po truputį besivėrusios durys atsilapojo plačiai: po įvairiausius kampelius, taip pat ir Lietuvą, pasklido legendiniai japonų įmonės „Sega“ kompiuteriniai žaidimai, iš šalies išvažiavo „Lexus“, „Suzuki“, „Honda“ ir daugybė kitų ten gaminamų markių automobilių, Vakaruose išpopuliarėjo avangardiški japonų mados prekių ženklai, tokie kaip „Comme des Garçons“ ir „Issey Miyake“.
Praėjusiais metais į Japoniją atvyko beveik 37 milijonai turistų – daugiausia per visą istoriją, nepaisant to, kad šalyje anglų kalba šneka vos penktadalis gyventojų. Toks keliautojų antplūdis siejamas su susilpnėjusia Japonijos jena, todėl daugeliui prieinamomis kainomis ir estetiškumu. Neretai sakoma, kad ji – „instagramatiškiausia“ valstybė planetoje.


Atgal į gamtą
Nuo milžiniškų rūko apgaubtų miškų iki apledėjusių viršukalnių ar šurmuliuojančios meno scenos – Kanada yra verta tiek nuotykių ieškotojų, tiek kultūros mylėtojų dėmesio. Metas savo ribas palikti užnugaryje.
Netolimoje praeityje buvo laikas, kai atostogų sėkmė buvo vertinama pagal neišsimiegojimą, gėrimų skaičių ir nutylimus naktinius nuotykius. Meksikas, Tokijas, Manhatano centras – visuose juose susikibusi rankomis su draugais klupinėjau ir kikenau per naktis. Nežinau, kaip ir kada mano standartai pasikeitė, bet kai su partneriu planavome savo kasmetę kelionę, supratau, kad trokštu kažko kito nei pavargusios akys ir minia besilinksminančiųjų. Noriu pabėgimo.
Galbūt tai kartų pokytis: pagirias į žygį keisti norisi vis daugiau tūkstantmečio ir Z kartos atstovų. Jiems privalomu aksesuaru tapo „Yeti“ šaltkrepšis, o kanadiečių aktyvaus laisvalaikio drabužių ženklas „Arc’teryx“ tapo mados redaktorių uniforma. Privalomos, o „TikTok“ ir labai populiarios paukščių čiulbėjimo ir to čiulbesio atpažinimo programėlės (savotiška paukščių „Shazam“ versija).
Mus domino daugybė vietų – nuo atokių Pietų Afrikos regionų iki Mėlynųjų Jamaikos kalnų, tačiau galiausiai apsistojome ties Kanada, ramia vasaros atostogų vieta, kur tarpusavyje dera gyvybingos miesto atostogos ir žadą atimanti laukinė gamta.







