„Aha, maišyti pirmąją meilę su šlove pavojinga“, „Elvis nukarūnuotas“, „Suksiu ir suksiu garso takelį“, „Dar liko neatsakytų klausimų apie šią porą – filmas tuo paradoksalus, bet tikrai gražus“, – tokiomis trumpomis remarkomis dalinosi iš pirmųjų filmo „Priscilla“ seansų išėję Lietuvos kino teatrų lankytojai.
Filmą apie vienintelę Elvio Presley žmoną režisierė Sofia Coppola sukūrė remdamasi jos memuarais – Priscilla Presley netgi tapo viena filmo prodiuserių. „Priscillos“ premjera rugsėjį įvyko Venecijos kino festivalyje, o šiuo metu filmas rodomas daugelio Europos šalių kino teatruose. Skaičiuojama, kad itin stilingas filmas taps trečiuoju daugiausiai uždirbusiu Coppolos kūriniu (po „Pasiklydę vertime“ (Lost in Translation) ir „Marija Antuanetė“ (Marie Antoinette)). Taigi ką dar „Priscilloje“ įsiminė Lietuvos ir užsienio žiūrovai?
Festivalio „Kino pavasaris“ programos ir pirkimų vadovė Dovilė Grigaliūnaitė pastebi, kad S. Coppolos filmografijoje gausu moterų personažių, į kurių jausmus, poreikius nėra žiūrima rimtai: „Šiame filme ji itin detaliai ir subtiliai bando atkurti kaip jautėsi jauna mergina, galvodama, kad įgyvendina savo ir daugelio merginų svajonę. Tačiau ji pateko į vyrų pasaulį, sukurtą vyrams vyrų, tam tikrą kalėjimą, kuriame ji turi elgtis ir atrodyti, taip kaip nori rokenrolo karalius. Šiame filme reikia atkreipti dėmesį į kiekvieną detalę.“
„Filmas subtiliai, be jokių skandalų (tik slypi nuojauta, jog intriga vyksta už namo sienų), įtraukia žiūrovą į Priscillos išgyvenimus. Net nežinant būtų akivaizdu, kad filmą režisavo Sofia Coppola – tai atsiskleidžia pasirinktu filmo ritmu ir perspektyvomis. Jacob Elordi, kuris įkūnijo Elvį, įnešė į filmą šarmo, kuris ne ką mažesnis nei paties Elvio“, – kad po filmo norisi tiesiog ramiai pabūti ir pagalvoti, neslepia filmą pasižiūrėjusi kino režisierė Irma Pužauskaitė, praėjusiais metais pristačiusi savo debiutinį filmą „Devintas žingsnis“.
Kino apžvalgininkė Milda Govedaitė, parengusi ir išsamią filmo recenziją portalui „15min“, savo komentaru intriguoja ir kelia dar daugiau klausimų: „Viešumoje visada pasitempusi, paslaptinga ir ori. Tačiau kas iš tiesų buvo Priscilla Presley? Legendos žmona? Keturiolikmetė mylimoji? Ar gerbėja, kuriai tiesiog pasisekė?“
„Įtraukė nuo pat pradžių. Įdomu buvo stebėti, kaip ši meilės istorija prasidėjo, keitėsi metams bėgant, ir kaip netikėtai ji baigėsi“, – įspūdžiu dalinasi vilnietė Rasa Bakutytė. „Nors istorija prasideda kaip mažos mergaitės slapčiausios svajonės išsipildymas, gyvenimas ištekėjus už princo ir uždarytai pilyje greitai apkarsta. Filmas sužavi nepriekaištingais įvaizdžiais, iki smulkmenų atkurtais kostiumais ir grožio priemonėmis. Priscilla pasakoja savo istoriją per šukuosenos ir makiažo pokyčius, kurie atspindi ir esminius veikėjos gyvenimo sprendimus“, – filmo stilingumą išskiria sostinėje filmą žiūrėjusi Anelė Raudytė-Petrauskė.
„Kaip pastebėtina iš ankstesnių darbų, greičiausiai tik S. Coppola geba atskleisti tokius „žalius“ veikėjų, užmezgusių santykius, portretus; aplinkinius paversti kintamaisiais ir taip izoliuoti duetą nuo pašalinio triukšmo“, – savo recenzijoje rašo Rokas Jonas. Anot jo, Cailee Spaeny, kuri Venecijoje už šį vaidmenį pelniusi pelnė aktorės titulą, „verčia nekantrauti laukiant kitų jos pasirodymų didžiajame ekrane, o S. Coppola — nekantrauti laukiant kito pastelinio filmo su kitu morališkai apnuogintu duetu.“
„Jei lyginti su filmu apie Elvį, šis pasirodė tikresnis ir ne toks pilnas holivudinių klišių. Man jis nepasirodė lėtas, kaip kai kuriems – manau, tempas teisingas. Be to, filmas vizualiai patrauklus ir tiksliai atitinka laikmetį. Atrodo, kad keliauji kartu su Priscilla ir viską patiri jos akimis, kartu su ja bręsti ir matai, kaip jos asmenybė keičiasi vystantis santykiams su Elviu“, – komentuoja interneto naršytojas Teodoras.
„Priscilla“ yra įtraukianti dažno fenomeno studija – tai yra, mergina visiškai atsiduoda savo svajonių vyrui, o tuomet subręsta tiek, kad pamatytų jį nepatogioje dienos šviesoje“, – teigia apžvalgininkė Margot Harrison (Seven Days). „Lėtas ir metodiškas. Puikiai atvaizduoja, kas yra manipuliacija“, – prideda JD Duran iš „InSession Film“.
„Kino Pavasaris Distribution“ naujausią Sofios Coppolos kūrinį „Priscilla“ kviečia pamatyti visos Lietuvos kino teatruose.