„Išorė spindi ryškiau, kai žmogus yra visapusis, turi gyvenimo tikslų, formuoja savo vidinį pasaulį, siekia įkvėpti kitus, įsitvirtinti visuomenėje ir būti jai naudingas“, – neabejoja grožio rinkos ikona Izolda Gudelis ir dalijasi savo įžvalgomis apie estetiką, grožį, kintančius standartus ir tendencijas.
Izolda, Jūs labai daug keliaujate, kokių skirtumų pastebite tarp lietuvių ir užsieniečių?
Sakyčiau, kad pastaruoju metu skirtumai tirpsta, nes lietuviai – smalsūs, daug keliauja ir pažįsta kitas šalis. Lietuvos moterys tikrai išsiskiria savo grožiu, stiliumi, žiniomis apie madą, kosmetikos ir kvepalų naujienomis.
Kaip manote, kiek žmonės patys formuoja savo grožio suvokimą, o kiek yra veikiami išorinių veiksnių?
Grožio suvokimas labiausiai formuojamas laiko. Kintantys standartai mažiau pastebimi, jei žiūrime iš dešimtmečio perspektyvos, tačiau labai skiriasi, kai kalbame apie šimtmečius. Štai viduramžiais moters grožis buvo vertinamas per dvasinę, dorovinę perspektyvą, todėl graži moteris buvo išblyškusi, liekna, mažomis akimis, siauromis lūpomis ir palėptais po galvos apdangalais plaukais. Vėliau, baroko laikotarpiu, grožio standartu tapo apvalios kūno formos, išraiškingi klubai. Moterys pradėjo naudoti kosmetiką: balintis veidą, ryškiai dažytis skruostus. Jos nešiojo prabangius perukus, pūstas sukneles ir atviras dekoltė.
Ilgainiui Coco Chanel išlaisvino moteris iš korsetų, ilgų sijonų, sukūrė mažą juodą suknelę ir grožio standartai vėl pasikeitė. Moterys tapo laisvesnės, pradėjo trumpai kirptis plaukus, aktyviau dalyvauti visuomenės gyvenime.
Dabar grožio standartus stipriai formuoja socialinės platformos, reklamos, medijos. Moterų žurnalai ir reklamos pabrėžia lieknas figūras, ilgas kojas ir tobulą odą. Tiesa, pastaruoju metu bandoma požiūrį keisti, tarsi pagaliau pripažįstama, kad gražios ne tik lieknos, bet ir apkūnesnės moterys. Suvokiama, kad viskas priklauso nuo charizmos, mokėjimo bendrauti, kartais net gebėjimo pasijuokti iš savęs. Džiaugiuosi, kad tampame supratingesnė, labiau išsilavinusi, pakantesnė skirtumams visuomenė.
Kas formavo Jūsų pačios požiūrį į grožį? Kaip jis keitėsi bėgant metams?
Mama. Man ji visada buvo moteris, kuri žinojo, kaip pabrėžti savo privalumus. Ji mane išmokė, kad grožis nėra tik tai, ką mato kiti, bet ir tai, kaip jautiesi viduje. Ji įkvėpė suprasti, kad grožis ateina kartu su pasitikėjimu savimi, kad išorė spindi ryškiau, kai žmogus yra visapusis, turi gyvenimo tikslų, formuoja savo vidinį pasaulį, siekia įkvėpti kitus, įsitvirtinti visuomenėje ir būti jai naudingas.
Man atrodo, kad tai labai svarbus pagrindas, kuris mane lydėjo nuo vaikystės. Vėliau, kai susipažinau su Benu, mano požiūris į grožį tapo dar platesnis. Jis atvėrė man pasaulį, kuriame grožis nėra tik apie išorę ir vidų, bet ir apie technologijas, inovacijas, verslo subtilybes ir, žinoma, kūrybiškumą. Grožis man tapo ne tik estetika, bet ir tam tikra subtilumo ir profesionalumo kombinacija.
Dabar mane įkvepia jaunimas. Stebėdama, kaip jie moka rūpintis savimi, atrodyti stilingi ir išgryninti savo norus, jaučiu, kad gyvename puikiu laikotarpiu. Jauni žmonės drąsiai eksperimentuoja su savo išvaizda, bando naujas tendencijas, kas tik įrodo, kad grožis – labai dinamiškas. Tai ir mane pačią motyvuoja ieškoti naujų būdų, kaip išreikšti savo individualumą.
O ką Jums reiškia rūpintis savimi?
Rūpestis savimi man yra apie subalansuotą ir holistinį požiūrį į sveikatą. Odos ir plaukų priežiūra, sportas, miegas, mityba, šilti jausmai – neatskiriami vienas nuo kito ir sudaro vienovę. Man svarbu rūpintis ne tik išore, bet ir vidumi, nes tikiu, kad grožis ir kyla iš to, kaip išreiškiame save pasauliui. Mūsų kūryba, saviraiška, bendravimas, tikslų siekimas – neatsiejama grožio ir rūpesčio savimi dalis.
Užsiminėte apie pasitikėjimą, kiek jis susijęs su išvaizda ir grožiu?
Labai susijęs, juk daugelis žmonių geriau jaučiasi, kai atrodo patraukliai ar atitinka visuomenės grožio standartus. Visgi tikrasis pasitikėjimas kyla iš vidaus – savivertės, sėkmės, asmeninių pasiekimų ir žinių bagažo. Man gražus žmogus – tas, kuris yra savo srities profesionalas, kuria pridėtinę vertę visuomenei, siekia svajonių. Tokie žmonės tiesiog spinduliuoja pasitikėjimu. Tai veikia kaip tikras grožio magnetas.
Kokie mėgstamiausi Jūsų grožio ritualai ir taisyklės?
Joga, rytinė grožio rutina, vakariniai pokalbiai su vyru. Nieko naujo nepasakysiu, bet priminsiu, kad svarbu rūpintis savo sveikata, puoselėti odą, naudoti kokybišką kosmetiką, lankytis pas masažo specialistą, valgyti tiek, kad gyventume, o ne gyventi dėl maisto, atrasti tinkamą mankštinimosi būdą ir, aišku, mylėti, kad spindėtų akys (šypsosi).
Kiekvienai moteriai rekomenduoju išbandyti ryškesnius lūpų dažus. Ryškesnė lūpų spalva atgaivina, paskaistina veidą ir nuotaika iškart tampa geresnė. Išbandykite. Tai – paprasta, bet veiksminga priemonė, galinti akimirksniu pakeisti išvaizdą ir sustiprinti pasitikėjimą savimi.
Trys produktai, kuriuos kiekviena moteris turėtų turėti savo kosmetinėje?
Išskirčiau veido kremą, kreminę pudrą ir lūpų dažus arba blizgį. Dar norėtųsi įtraukti ir ketvirtą produktą – blakstienų tušą.
Kas Jus labiausiai džiugina, kai žiūrite į save veidrodyje?
Tai, kad esu laiminga, čia ir dabar, kad galiu su mama papietauti ir kurti ateities planus. Kad mano vyras priėmė mane į mūsų verslą ir vedė už rankos tol, kol daug ko išmokau. Kad visada likau ištikima savo vertybėms, nepraradau saiko jausmo. Taip pat esu dėkinga savo genams ir žmonėms, kurie prisidėjo prie mano laimės ir sėkmės.
Kaip išliekate energinga ir produktyvi?
Tie, kurie žino, kad dalį laiko gyvenu JAV, dažnai manęs paklausia, kur geriau? Čia, Lietuvoje, ar Amerikoje? Ir aš visada atsakau, kad man geriausia ten, kur dabar ir esu. Tas gebėjimas nesiblaškyti ir priimti esamo momento realybę padeda išlikti energingai ir produktyviai. Aš nesuku galvos dėl tų dalykų, kurių dabar nėra, kurie nevyksta šiuo metu, arba kas ką pagalvojo ar dar pagalvos, neeikvoju energijos, verčiau fokusuojuosi į konkrečius darbus ir realią tos dienos situaciją.
Jūs – tikra grožio rinkos ikona, kaip manote, kaip pasikeitė grožio industrija? Kokias tendencijas matote ateityje?
Pamaloninote mano ego (šypsosi), skamba įpareigojančiai. Per pastaruosius metus grožio industrija tikrai labai pasikeitė. Didelis pokytis įvyko atsiradus socialiniams tinklams, ne mažiau įtakos turėjo ir technologijų pažanga, didėjantis dėmesys naujovėms, tvarumui, sveikesniam gyvenimo būdui.
Grožio prekių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria produktų kokybei, ieško technologinių sprendimų, kuriuos pasitelkus gaminiuose būtų naudojami natūralus ingredientai be potencialiai kenksmingų medžiagų. Užrašai „clean beauty“, „vegan“, „be plastiko“, „be žiaurumo“, „be parabenų“, „dermatologiškai patvirtinti“, „su pro- ir prebiotikais“ ir panašiai bus aktualūs ir ateityje.
Tvarumas – dar viena tendencija, kurią visi palaiko. Gamintojai arba visai atsisako plastiko, pavyzdžiui, „La Bouche Rouge“ ženklas, arba jo drastiškai sumažina. Tokie ženklai kaip „Clarins“ ir „Chanel“ tapo naujų projektų Alpėse ir Madagaskare mecenatais ir palaiko ūkininkus, kad jie žaliavas augintų natūraliu būdu, saugodami aplinką, nenaudodami pesticidų. „Guerlain“ net nusipirko salą, kurioje gyvena ypač retos, ant išnykimo ribos atsiradusios juodosios bitės tam, kad sudarytų palankiais sąlygas joms išlikti. Vieno prabangiausių šveicarų ženklo „La Prairie“ produktų sudėtyje yra eršketų ikrų ekstrakto, tačiau kompanija jau seniai taip ištobulino technologijas, kad ekstraktas yra kuriamas laboratorijoje. Ir tokių pavyzdžių daug.
Naujove tapo ir kvepalų bei kitų kosmetikos produktų papildymai. Tam, kad kas kartą nereikėtų pirkti naujo kremo indelio, galima įsigyti tik produkto papildymą, kuris įsideda į jau turimą indelį.
O kaip dėl dekoratyvinės kosmetikos tendencijų?
Jau keletą metų madingas natūraliai atrodantis makiažas, kuris subtiliai išryškina grožį. Tikėtina, kad ši tendencija ateityje tik dar labiau stiprės. Gamintojai dabar labiau atsižvelgia į kreminių ar kompaktinių pudrų atspalvių įvairovę, pristato labai plačias paletes, kad patenkintų įvairių etninių grupių poreikius. Vis daugiau produktų kuriama ir vyrams. Dekoratyvinė kosmetika ir jiems nebe naujiena.
Kuri tendencija Jums pačiai patinka labiausiai?
Man imponuoja grožio be amžiaus ribų tendencija. Vis daugiau prekės ženklų į reklamines kampanijas įtraukia vyresnes moteris ir parodo, kad grožis nesusijęs su jaunyste. Ateityje tikrai matysime daugiau produktų, skirtų brandžiai odai, vyresnio amžiaus moterys bus labiau įtrauktos į grožio diskusijas. Apskritai ateityje tikimasi dar didesnio kosmetikos personalizavimo, sąmoningo vartojimo ir dėmesio sveikatai ir vidiniam grožiui. Dabar, kai vis svarbesnis tampa autentiškumas, individualumas ir grožio normų įvairovė, vartotojai tikisi, kad prekių ženklai atitiks jų vertybes ir poreikius.
Salonuose „Kristiana“ – daugybė kosmetikos ženklų, kaip Jūs juos atsirenkate? Pagal kokius kriterijus?
Vienas iš kriterijų – kokybė! Kitas – ženklo žinomumas ir paklausa. Labai didžiuojamės, kad turime tokius ilgalaikius partnerius kaip „Chanel“, „La Prairie“, „Clarins“, „Versace“, „Moschino“, „Issey Miyake“, „Guerlain“, „Pupa“. Žinoma, mes visada ieškome ir naujai sukurtų ženklų, kad praplėstume asortimentą ir galėtume pasiūlyti naujienų jaunesniam pirkėjui. Vienas naujausių mūsų ženklų – „La Bouche Rouge“.
Kokius kartų skirtumus pastebite?
Jaunesnės moterys dažniau eksperimentuoja, labiau seka tendencijas ir socialinių tinklų madas. Jų grožio idealai formuojasi „Instagram“, „TikTok“ ir kitose platformose, kuriose pabrėžiamas kūrybingumas, individualumas, greitai besikeičiančios mados. Brandesnės moterys labiau linksta į klasikinius, laiko patikrintus grožio produktus ir rutinas. Jų prioritetai dažniausiai susiję su sveika oda, ilgalaike priežiūra, jos investuoja į kokybę. Be to, jaunos moterys dažniau makiažą išnaudoja saviraiškai ir išvaizdai pakeisti, o vyresnės dažosi subtiliau ir stengiasi pabrėžti natūralius bruožus, paslėpti amžėjimo požymius.
Kokie grožio produktai, jūsų nuomone, verti investicijos?
Manau, kad būtina investuoti į veido priežiūros produktus, ypač serumus, kurie papildo ir pastiprina kitų, po serumo naudojamų priemonių veiksmingumą. Aš asmeniškai taip pat labai vertinu paakių kremus, nes paakių zona – gležna ir reikalauja ypatingo dėmesio. Taip pat patarčiau netaupyti dieniniam kremui su apsaugos nuo saulės filtrais (SPF). Žinoma, oda nesibaigia ties kaklu, todėl verta investuoti ir į produktus, skirtus kūno odai. Net jei naudojatės chirurgo paslaugomis ar planuojate invazines grožio procedūras, oda rūpintis svarbu. Tinkama kasdienė rutina gali žymiai pagerinti procedūrų rezultatus ir pagreitinti gijimo procesą po jų.