Justė Pinkevičienė: „Dažnai sakau, kad pašaipų sulaukianti frazė „grožis išgelbės pasaulį“ nėra neteisinga“

 Autorius
Neringa Šimkutė
Nuotrauka
Martynas Stankaitis

,,Dažnai sakau, kad pašaipų sulaukianti frazė ,,grožis išgelbės pasaulį“ nėra neteisinga. Jeigu tikrojo grožio pradėtume siekti ne tik tobulindami išvaizdą, bet absoliučiai visur, pasaulis tikrai būtų išgelbėtas“, – neabejoja kosmetikos fabriko ,,Cosmoway“ bendraturtė Justė Pinkevičienė.

Martyno Stankaičio nuotr.

Juste, esi viena iš kosmetikos fabriko bendraturčių. Daug kam tikriausiai atrodo, kad kurti kremus – labai lengva. Kiek tavo darbe romantikos, o kiek – juodo darbo? 

Kosmetikos kūrimo ir gamybos verslas, sakyčiau, – net labai sudėtingas. Juk gaminame produktus, kuriuos ant savo kūno naudoja žmogus. Nekokybiška kosmetika gali turėti neigiamą poveikį ne tik jo grožiui, bet ir sveikatai. Vien šis faktas verčia kosmetikos gamintoją prisiimti didelę atsakomybę. Be to, kosmetiką naudojame kasdien: plauname rankas, kūną, valome dantis. Net karo metu kosmetikos priemonės patenka į svarbiausių produktų sąrašus. Ką jau kalbėti apie tą kosmetikos kategoriją, kuri skirta išpildyti kažkokį pažadą, pavyzdžiui, sustabdyti laiką. Didelė kosmetikos produktų svarba žmogaus kasdienybėje ir lengvas būdas jų įsigyti daugybėje prekybos vietų sukuria itin konkurencingą rinką. Sėkmingai joje veikti – sudėtinga. Privalai turėti ne tik kvalifikuotą komandą, bet ir vadinamąjį X faktorių – ne tik gebėti suprasti rinką, bet ir turėti ypatingą jautrumą analizuodamas vartotojo poreikius. 

Praėjusiais metais fabriko pardavimo apimtys išaugo 2,9 karto – nuo 3,5 iki 10 mln. eurų. Išduok paslaptį, kas lėmė tokį augimą? 

Manau, jau minėtasis X faktorius, kurį turi mūsų komanda. Mes labai gerai išmanome ir jaučiame rinką, nuolat tobuliname profesines kompetencijas, esame tikri rinkos fanatikai. Dažnai į nuostabas dėl savo užsidegimo, kurio nepastebėti sudėtinga, kai pristatinėju mūsų projektus, mėgstu pajuokaudama atsakyti: ,,O ko jūs tikitės, juk mano venose teka ne tik kraujas, bet ir dušo želė.“ Tikiu, kad esminė mūsų verslo augimo priežastis – komandos užsidegimas, aistra baltai masei, kuri mums yra kur kas daugiau nei kremas ar šampūnas. Ir to pajautimo neįmanoma nukopijuoti ar nukonkuruoti. 

Kas tau pačiai yra sėkmė? 

Kalbant atvirai, šio žodžio aš nemėgstu. Pirminė žodžio ,,sėkmė“ reikšmė susijusi su lemtimi, kai įvykiai vyksta atsitiktinai, nepriklausomai nuo asmens pastangų. Aš šį žodį vartoti vengiu, nes neskiriu laiko galvoti apie savo lemtį. Niekada nesitikėjau ir nesitikiu, kad turiu atsidurti kažkur ,,laiku ir vietoje“, kad gaučiau tai, ko noriu. Verčiau galvoju, kur ir kaip man reikia atsidurti, kad pasiekčiau užsibrėžtų tikslų. Kuo toliau, tuo labiau suprantu, kad laiminga jaučiuosi tada, kai manyje gyvena jausmas ,,noriu“. Jausmas ,,nieko nenoriu“ man atrodo didelė nesėkmė.

Kuo toliau, tuo labiau suprantu, kad laiminga jaučiuosi tada, kai manyje gyvena jausmas ,,noriu“.

Šalia sėkmės turbūt visada keliauja ir iššūkiai? 

Pagrindinis iššūkis – susikalbėti pačiai su savimi. O kalbėtis reikia. Ir nepasakyčiau, kad šis pašnekovas lengvai sukalbamas. Jeigu su savimi susikalbu, tai reiškia, kad esu tikra dėl išsigrynintų prioritetų, galiu konkrečiai įvardyti sau duotus pažadus, vadinasi, esu pasirengusi tvarkytis su rizikos baimėmis ir tiesiog kryptingai veikti siekdama savo tikslų. Turiu tiksliai žinoti, ko tuo metu noriu labiausiai, būtent todėl nevartoju teiginio „neturiu laiko“. Visas mano laikas priklauso man ir aš jo visada turiu tam, ko labiausiai noriu.

Dabar pasaulyje kone kasdien randasi naujų kosmetikos ženklų. Kaip manai, kodėl? Rinkos romantizavimas? Neišpildomi vartotojų lūkesčiai? Ar kosmetikos verslas tiesiog labai pelningas?

Vartotojų lūkesčiai dažnai būna neišpildyti būtent dėl rinkos romantizmo ir galimybės dirbti labai pelningai. Dažnai tai į rinką suvilioja žengti ne profesionalus, o tiesiog entuziastus, kuriems kosmetikos rinka atrodo švari, kvepianti ir apipinta pasakomis apie išlygintas raukšles ar užaugintus plaukus. Tokie rinkos žaidėjai dažniausiai kur kas daugiau galvoja būtent apie „pasakų“ sekimą, o ne paties produkto kūrimą. Pasakų klausytis žmonės mėgsta, o kol klauso, tol jas ir kuria. Visgi vartotojas ilgai neužtrunka pamatyti, kurie prekės ženklai tik žada, o kurie – geba savo pažadus išpildyti. 

Prieš kiek daugiau nei metus taip pat pristatei naują ženklą, kodėl? 

Šiam žingsniui mes užaugome. Kai su komanda pajutome, kad esame pasiruošę sukurti prabangiai kategorijai priskiriamas kosmetikos priemonių formules ir bendradarbiauti su geriausiomis tarptautinėmis kosmetikos kūrimo laboratorijomis, – tai ir padarėme. O kai sužinojome, kad nepraėjus nė metams net du „Celemi“ produktai gavo vienų prestižiškiausių pasaulyje tarptautinių kosmetikos apdovanojimų GBWA įvertinimus, įsitikinome, kad pasitikėjimas savimi yra pagrįstas. „Celemi“ jau konkuruoja su garsiausiais pasaulyje prekės ženklais ir mes tuo didžiuojamės. 

Negana to, šis ženklas tapo puikia priemone pranešti mūsų poziciją apie dabartinę kosmetikos rinką bei jos keliamus pavojus. „Celemi“ pristatėme be jokio kosmetikos produkto, tik su užrašine-knyga „Disciplina“, kurioje aiškiai išdėstoma pozicija: visa kosmetika bus bevertė, jeigu vartotojas ją rinksis ir naudos nedisciplinuotai. Taigi, visų pirma, mes davėme vartotojams priemonę, padedančią nepasimesti produktų perpildytoje rinkoje. Greitu metu bus ir užrašinės principu sukurta aplikacija.

Pagrindinis iššūkis – susikalbėti pačiai su savimi. O kalbėtis reikia. Ir nepasakyčiau, kad šis pašnekovas lengvai sukalbamas.

Kas tau svarbiausia kuriant produktus? Į ką labiausiai orientuojiesi? 

Man svarbu viskas: chemikų komandos parengimas tarptautiniu lygmeniu, produktų pakuočių gamybos technologijos ir net atmosferos, kurioje produktas bus ruošiamas pakrauti į krovininius automobilius. Kalbant atvirai, pavadinti mane disciplinuota perfekcioniste – gal net kiek per silpna. Nesakau, kad viskas pavyksta taip, kaip norime, bet orientuojamės į kuo kokybiškesnę visumą, o kad ją sukurtume, turime apgalvoti absoliučiai kiekvieną detalę. Turbūt dėl to mano kolegos nė nesistebi, kai atvežus į fabriką naują įrangą aš ją tiesiogine ta žodžio prasme apsikabinu, pabučiuoju ir mintyse sėkmingo veikimo palinkėjimą išdėstau. Testuodama naujai kuriamą produktą įvardiju ne tik racionalius argumentus, bet ir papasakoju įsivaizduojamą jo viešnagę vartotojų vonios kambariuose. 

Kokių tendencijų pastebi grožio rinkoje? Kaip keičiasi moterų poreikiai ir požiūris į grožį bei kosmetiką? 

Daugėja moterų, kurios pradeda suprasti, kad norėdamos naudoti kosmetikos priemones išmintingai ir efektyviai nebegali girtis pilnomis kosmetikos priemonių lentynomis ar nuolat pasiduoti emociniam pirkimui. Skatinu vartotojus atsakingai įsivertinti poreikius ir tik tada, kritiškai vertinant gamintojus, prekės ženklų atstovus, bandyti atsirinkti tikslią savo grožio rutiną ir kantriai bei disciplinuotai jos laikytis, nuolat vertinant kuriamus rezultatus. 

Pastebiu ir vieną gana pavojingą tendenciją. Vis dar didelis socialinių tinklų populiarumas rinkos entuziastams, bet toli gražu ne profesionalams leidžia naudotis vartotojų patiklumu. Socialiniuose tinkluose kosmetikos ekspertais prisistato tiek žmonių, kad rinkos profesionalai, kurių Lietuvoje tikrai labai nedaug, nė nesupranta, iš kur toks kūrybiškumas ir drąsa. Dažniausiai specialistais prisistatantys asmenys pradeda vartotojus mokyti, nors apie kosmetikos gamybą absoliučiai nieko neišmano. Nepamatuota drąsa leidžia jiems dalytis faktais, kurie dažniausiai skirti nepagrįstai išgąsdinti, sukurti grėsmes ir tada siūlyti sprendimus, beje, dažniausiai susijusius su jų verslu: teikiamomis grožio paslaugomis ar parduodamais kosmetikos produktais. 

Gaila, kad savo kompetencijos ribas yra linkę peržengti ir tikri specialistai, kurių darbas yra susijęs su kosmetikos priemonių naudojimu. Deja, priemonių naudojimas neturėtų suteikti galios edukuoti temomis, tiesiogiai susijusiomis su kosmetikos gamyba. Tas pats galioja ir kosmetikos atstovams, kurie su savo patarimais taip pat gali stipriai peržengti savo kompetencijos ribas. Taigi vartotojai turėtų būti kritiški ir prieš patikėdami teikiama, nors ir įdomia, dėmesį prikaustančia informacija pasidomėti, ar asmuo tikrai turi reikalingą kompetenciją. 

Augini dukrą ir sūnų. Kokį supratimą apie grožį, gyvenimą, verslą stengiesi jiems perduoti?

Daug su jais kalbame apie, mūsų nuomone, „teisingą“ grožio sąvoką, kuri apima ne tik pagarbą kūnui, rūpinantis išvaizda, bet ir elgesį su kitais, norą turėti gražias mintis ir svajones. Mūsų šeimoje žodį „gražus“ stengiamės vartoti atsakingai. Nevadiname žmonių gražiais tik dėl to, kad jie turi dailius veido bruožus. Tam, kad žmogus taptų vertas apibūdinimo „gražus“, svarbu jį pažinti. Pažinus gali paaiškėti, kad tikras gražuolis nebūtinai tas, kurio oda skaisčiausia. Mums labai svarbu, kad vaikai tinkamai suprastų, kokį elgesį, gyvenimo būdą ar net verslo modelį mes tikrai galime pavadinti gražiu. Dažnai sakau, kad pašaipų sulaukianti frazė ,,grožis išgelbės pasaulį“ nėra neteisinga. Jeigu tikrojo grožio pradėtume siekti ne tik tobulindami išvaizdą, bet absoliučiai visur, – pasaulis tikrai būtų išgelbėtas. 

Ką manai apie pastaruosius metus labai išpopuliarėjusią įžymybių kosmetiką? Kiek perspektyvi tokia kosmetika Lietuvoje?

Perspektyvi, nes žmonės pasitiki tuo, ką pažįsta. Tik tokios kosmetikos populiarumo laikas gali būti ribotas. Kaip dainos, kurios klausaisi klausaisi ir atsibosta.

Kokią kosmetiką naudoja pati kosmetikos fabriko bendraturtė? 

80 proc. sudaro mūsų gaminama produkcija, o 20 proc. – skirta testavimui. Aš turiu vertinti atsiradusias naujienas, jausti, kokius pojūčius, rezultatus gali patirti vartotojai, naudojant kitų gaminamas priemones. Visgi man svarbi nuolatinė mano odos ir plaukų kontrolė, kad tinkamai įvertinčiau, kokie kosmetikos produktai ar grožio specialistai privalo būti įtraukti į rutiną konkrečiu gyvenimo periodu, kad išliktų kiek įmanoma geresnės būklės ir patirtų kuo mažiau iššūkių. Savo odai ir plaukams pati stengiuosi sukelti kuo mažiau problemų: aš vertinu ne tik tai, kaip veikia ar neveikia naudojama kosmetika, bet ir kaip aš elgiuosi su savo oda ir plaukais. Aš fiksuoju, kiek kartų per mėnesį naudoju tiesinimo žnyples, kaip dažnai užsimiršusi liečiu savo odą ir taip padidinu užsiteršimo galimybę. Moterys, paanalizavusios savo įpročius, pamatytų, kad didžiąją dalį su odos ir plaukų grožiu susijusių problemų susikuria pačios.

Savo socialiniuose tinkluose stengiesi vartotojus edukuoti, pabrėži disciplinos galią. Kokia tavo misija? 

Žodis „disciplina“ žmonėms vis dar dažnai asocijuojasi su kažkuo labai griežtu, atimančiu laisvės ir kūrybiškumo jausmą. Labai su tuo nesutinku ir noriu perteikti absoliučiai kitokį požiūrį. Tikiu, kad disciplina – vienintelė priemonė, leidžianti pasiekti išties gerų rezultatų visose srityse. Disciplina man, visų pirma, yra apie pažadų sau davimą ir jų laikymąsi. Disciplina gali būti ne tik apie ryžtą griežtai laikytis grožio rutinos ar atkakliai atlikti užduotis, bet ir apie poreikį turėti ,,nieko neveikimo“ planą. Taigi disciplina man yra apie laisvės ir saugumo jausmus, kurie gimsta dėl to, kad žinai savo prioritetus, norus ir būdus juos išpildyti. Mėgstu sakyti, kad laimi tie, kurie laikosi disciplinos užklupus iššūkiams ir nepameta jos, kai pasiekia pergalių. 

Išskleisti
x