Kol kitos socialinių tinklų platformos varžosi dėl dėmesio, „Pinterest“ tyliai formuoja pasaulio tendencijas. Milijonai vartotojų kasdien semiasi idėjų ne tik mados ar interjero, bet ir gyvenimo būdo temomis.
Dėl piešiamos ateities vizijos „Pinterest“ tampa vienu tiksliausių tendencijų radarų šiuolaikinėje kultūroje. Apie darbo užkulisius, metų tendencijas specialiai „ELLE Lithuania“ papasakojo jau beveik penkerius metus „Pinterest“ vyresniąja klientų partnere dirbanti Marija Čepulytė.
„Pinterest“ kiekvienais metais užima pirmą vietą pasaulyje tarp pozityviausiai vertinamų socialinių tinklų platformų. Lietuvės teigimu, prie tokių rezultatų reikšmingai prisideda šioje platformoje vyraujančios itin griežtos informacijos kontrolės taisyklės, kurių kitose platformose nėra. Būtent dėl to ši platforma dažnai laikoma šviesesniu kampeliu internete.
Įvairovė kaip naujasis standartas
Vienas svarbiausių „Pinterest“ principų – rodyti įvairų turinį. Platformos algoritmas pritaikytas taip, kad vartotojai galėtų matyti informaciją pagal plaukų tipą, kūno formas ar odos spalvą. Tokiu būdu kiekvienas vartotojas gali matyti turinį, kuris atitinka asmeninę realybę ir tarsi susikurti savo geriausią versiją.
„Pinterest“ gausu įvairaus turinio, atspindinčio skirtingas kultūras, rases ir kūno formas. Susidaro įspūdis, kad šioje platformoje grožis neturi vieno standarto. Dar prieš keletą metų internete tokios įvairovės beveik nebuvo. Dažniausiai buvo matomos tik liesos, baltaodės merginos, atitinkančios siaurą grožio suvokimą. „Algoritmą paveikiam taip, kad įvairovė ir būtų standartas“, – sakė „Pinterest“ dirbanti lietuvė.
Tendencijų radaras
„Pinterest“ tendencijos yra ne kuriamos, o aptinkamos. „Mes tendencijų patys nekuriame. Žmonės naudoja platformą žiūrėdami į ateitį, todėl mes ir žinom, kas ateityje bus madinga“, – teigė M. Čepulytė.
Skirtingai nei „Instagram“ ar „TikTok“, kurios atspindi dabartį ir rodo, ką žmonės daro ar dėvi šiandien, „Pinterest“ yra orientuota į ateitį. Čia vartotojai planuoja savo būsimus veiksmus – nuo to, kaip atrodys jų Kalėdos, iki kokios šukuosenos norės pavasarį. Tai paaiškina, kodėl platforma tapo itin vertinga prekės ženklams: ji parodo, ką žmonės planuoja pirkti, o ne tik, ką jie mėgsta šią akimirką.
„Pinterest“ komanda ilgą laiką stebi milijardus paieškų ir analizuoja, kurios temos populiarėja, o kurios praranda aktualumą. Tiesa, šiuolaikiniame pasaulyje tendencijos keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Trumpėja ne tik žmonių dėmesio sutelkimo, bet ir tendencijų gyvenimo trukmė. Kyla klausimas, ar šiandien jos dar tebėra aktualios?
M. Čepulyte akcentavo, kad „Pinterest“ aptiktos tendencijos yra ne vieno asmens nuomonė, o tai, ko ieško daug žmonių visame pasaulyje. Dėl šios priežasties jos tęsiasi ilgiau. „Mūsų atrinktos tendencijos gyvena ilgiau, nes jos kyla ne iš vieno žmogaus, o iš realių paieškų visame pasaulyje.“
Kitaip tariant, kai „TikTok“ seka šią minutę populiarius šokius, „Pinterest“ komanda jau žino, kokios spalvos, nagų formos ar receptai bus populiarūs po kelių mėnesių.
Lietuvoje vyraujančių „Pinterest“ paieškų tendencijų kol kas negalima išskirti, nes rinka yra tiesiog per maža. Ši socialinė platforma tik visai neseniai pradėjo leisti prekės ženklams reklamuotis Baltijos šalyse.



„Pinterest Predicts“: duomenys tapę tikslia ateities tendencijų prognoze
Metinis „Pinterest Predicts“ pranešimas – tarsi ateities mados, grožio ir gyvenimo būdo prognozė. Būtent jame platformos komanda apibendrina, kokie signalai iš milijardų paieškų rodo artėjančias tendencijas.
Surinktos paieškų informacijos analizė vyksta vasarą – liepą ir rugpjūtį. Kai dauguma dar mėgaujasi atostogomis, „Pinterest“ komanda jau prognozuoja, kas bus populiaru kitais metais. Viešai šios įžvalgos paskelbiama gruodžio pradžioje.
M. Čepulytė neslepia, kad pati neturi galimybės sužinoti šių tendencijų anksčiau nei gruodžio mėnuo. Taip yra todėl, nes komanda, kuri analizuoja metines tendencijas, yra labai uždara ir užslaptinta. Iš viso paskelbiama apie dvidešimt tendencijų, o metų bėgyje komanda tikrina, kaip jos vystosi – ar kyla, ar blėsta. „Kartais, kai gruodį paskelbiame naujas tendencijas, klientai į mus žiūri gana skeptiškai. Bet po kelių mėnesių viskas išsipildo,“ – šypsojosi „Pinterest“ vyresnioji klientų partnerė.



Vyšninė estetika: „Cherry Coded“
Vienas akivaizdžiausių pavyzdžių – „Cherry Coded“ tendencija. „Kai paskelbėme šią tendenciją, tai buvo labai akivaizdu. Moterys jau turėjo vyšninės spalvos nagus, o daugelis prekės ženklų leido vyšninės spalvos lūpdažius“, – prisiminė M. Čepulytė.
„Pinterest“ metinių tendencijų komanda matė, kad tai ne tik spalva, bet ir nuotaika bei simbolika. Šiemet vyšnios pradėjo dominuoti aksesuaruose, drabužių detalėse, net kvapuose ir maisto produktuose. „Cherry Coded“ tapo ne tik estetika, bet ir tam tikra saviraiška, simbolizuojanti saldų, bet turintį charakterį moteriškumą.
Raugintų agurkėlių manija: „Pickle Fix“
Iš pradžių raugintų agurkėlių tendencija susilaukė keistų reakcijų. „Kai mes ją paskelbėme, visi į mus žiūrėjo labai keistai, – juokėsi pašnekovė. – Turėjau klientų, kurie parduoda tekilą, ir pasiūliau jiems margaritos kampaniją su agurkėlių sultimis. Jiems tai atrodė per drąsu.“
Netrukus „Pickle Fix“ tendencijos prognozė virto tikru reiškiniu. Šiais metais JAV pasirodė „KFC“ agurkėlių meniu, agurkėlių skonio ledai, limonadas, tiramisu desertas ir net dantų pasta. Garsi dainininkė Selena Gomez liepą gimtadienį šventė su agurkėlių tortu, o rugpjūtį aktorė Pamela Anderson išleido savo raugintus agurkėlius „Pamela‘s Pickles“, kainuojančius 38 dolerius už stiklainį.
Pasak M. Čepulytės, jau prieš metus „Pinterest“ komanda pastebėjo, kad auga fermentuotų, rūgščių produktų, kurie yra naudingi žarnynui, tendencija. „Jau anksčiau žmonės ieškojo agurkėlių skonio tortų, bulvyčių fri ir margaritų, tad mums buvo akivaizdu, kad tai taps kitų metų tendencija“, – pasakojo vyresnioji „Pinterest“ klientų partnerė.




Jūros įkvėptas gyvenimas: „Fisherman Aesthetic“
Dar viena netikėtai išpopuliarėjusi „Pinterest Predicts“ tendencija – „Fisherman Aesthetic“. „Pinterest“ komandos narė tvirtina, kad dabar įvairiausių sardinių dekoracijų galima rasti nuo „Zara Home“ iki paprasčiausių mažyčių parduotuvėlių.
Šiemet amerikiečių nuomonės formuotoja Emma Chamberlain sukūrė savo kavos prekės ženklo „Chamberlain Coffee“ vaizdo klipą, įkvėptą šios tendencijos. Ji pasakė, kad dievina „Pinterest“ platformą ir norėtų su ja bendradarbiauti. „Jos kavos reklaminis vaizdo įrašas buvo tiesioginė „Fisherman Aesthetic“ interpretacija“, – pridūrė M. Čepulytė.
Ši estetika atnešė Viduržemio jūros spalvas tokias kaip mėlyną, geltoną. Be to, išpopuliarėjo žuvies motyvai, matomi ne tik žvejo stiliaus drabužiuose ar aksesuaruose, bet ir tatuiruočių piešiniuose. Ši tendencija kuria nostalgiją paprastam, jūros įkvėptam gyvenimui.



Nuo minimalizmo prie maksimalizmo
Jei prieš pandemiją dominavo skandinaviškas ir „Japandi“ minimalistinis stilius, šiandien žmonės nori daugiau spalvų, sluoksnių ir žaismingumo. „Jau keletą metų stebime tendenciją, kad žmonės tolsta nuo paprastumo ir ieško būdų, kaip savo gyvenimą padaryti įdomesnį bei išraiškingesnį“, – sakė lietuvė.
M. Čepulytė tvirtina, kad šiuo metu žmonės daugiau dėmesio skiria savo išvaizdai. Vyrauja požiūris, kad gyvenimas trumpas, todėl reikia džiaugtis tuo, ką gali padaryti dabar. Tai atsispindi šiemet išpopuliarėjusioje „Dolled up“ tendencijoje. „Pinterest Predicts“ ataskaitoje nurodoma, kad žmonės ieško lėlės įkvėpto makiažo, interjero detalių, aksesuarų ir kitų žaismingų, lėliškų elementų. Tai tarsi noras pabėgti nuo minimalizmo. Interjeras, mada, grožis, kuris skatina jaustis, jog gyveni mažame spalvotame lėlės namelyje.
Šiais metais išpopuliarėjo dieviško pasitikėjimo savimi tendencija, „Pinterest“ komandos įvardijama kaip „Goddess Complex“. Jai būdingi aukso elementai, švytėjimo efektai, spindinti oda, prabangūs audiniai ir išraiškingos šukuosenos. Tai ne tik vizualus įvaizdis, bet ir asmeninis pasakojimas apie savivertę bei moteriškumo galią. Ši tendencija akcentuoja, kad estetika turi prasmę, nes yra vienas iš būdų išreikšti žmogaus vidinį pasaulį.
Dar viena priešingybė minimalizmui – „Mix and Maximalist“ tendencija. „Pinterest“ platforma šią srovę apibūdina kaip drąsią, spalvingą su daug skirtingų tekstūrų ir sluoksnių. Manoma, kad ši tendencija gimė kaip reakcija į nuobodulį ir rutiną. „Čia kalbama apie gebėjimą kūrybiškai suderinti dalykus, kurie atrodo nesuderinami. Tu pasižiūri ir pagalvoji, kad visai gražu“, – savo mintimis dalijosi „Pinterest“ komandos narė.
Interjero stiliaus horizonte šiemet išryškėjo „Primary Play“ tendencija, kurioje dominuoja noras sugrįžti prie kūrybiškumo ir individualumo. Namai tampa erdve, kur galima eksperimentuoti, leisti kūrybiškumui išsilaisvinti, o ne laikytis griežtų taisyklių. „Žmonės patys perdažo savo baldus, jei neturi galimybės įsigyti labai prabangių. Jiems malonumas žaisti su savo namais“, – pasakojo lietuvė.





„Pinterest predicts“ aprašo ne tik mados ar interjero, bet ir maisto tendencijas. Viena iš jų – „Chaos Cakes“. Tai tortai, kurių išvaizda prieštarauja tradicinei estetikai. Tokio tipo kepiniai yra netobuli, neturi simetrijos, neatitinka standartinių dekoravimo taisyklių. „Chaos Cakes“ tampa ne tik desertu, bet ir galimybe parodyti savo asmenybę, unikalų skonį bei humoro jausmą.
Pinterest vartotojų auditorija
Rermiantis oficialiais „Pinterest“ duomenimis, maždaug septyniasdešimt procentų „Pinterest“ vartotojų yra moterys, tačiau rezultatai skiriasi priklausomai nuo šalies. Amžiaus pasiskirstymas įvairiose pasaulio šalyse tolygus įvairiose, tačiau sparčiausiai auga „Gen Z“ grupė. „Kitos platformos, kaip „Facebook“, jaunimą atstūmė, o „Pinterest“ auditorija vis jaunėja“, – sakė pašnekovė.
Dirbdama su „Pinterest“ klientais, lietuvė pastebi, kad šiandien vartotojai yra labiau informuoti ir sąmoningi nei anksčiau. Žmonės žino savo plaukų ir odos tipus, todėl ieško priemonių, tinkančių būtent jiems.
Pirkėjai taip pat vis labiau domisi supančia gamta ir savo kūnu, todėl renkasi sveikesnį maistą ir ekologiškesnius namus. Tai atsispindi žmonių nore valgyti sveikiau ar susikurti ekologiškus namus. Tačiau net ir siekiant sveiko gyvenimo būdo vis vien išlieka greitis. Žmonės nori efektyvių sprendimų, kurie duoda rezultatą per trumpą laiką.
Iš šio pokyčio gimė „Chaos Gardening“ tendencija. Tai sodininkystės kryptis, kurioje vyrauja laisvė, spontanika, mišrios sėklos, o augalai auga ten, kur natūraliai pasirodo, be per didelio žmogaus kišimosi. Anot M. Čepulytės, kol kas tokio tipo sodai užsienyje yra populiaresni nei Lietuvoje. Tendencijos atsiradimui įtakos turėjo noras priartėti prie gamtos, didesnis susidomėjimas biologine įvairove ir ekologiškais sprendimais, kurie nereikalauja daug laiko ir sukelia mažiau streso.



Kūrybiška darbo aplinka
Mini miškelis ir samanų siena darbo ofise? Būtent tokį vaizdą galima rasti „Pinterest“ ofise Dubline, Airijos sostinėje. Tai unikali ir kūrybiškumą skatinanti aplinka.
Europoje „Pinterest“ turi 9 biurus skirtingose šalyse: Airijoje (Dublinas), Jungtinėje Karalystėje (Londonas), Nyderlanduose (Amsterdamas), Vokietijoje (Berlynas ir Hamburgas), Ispanijoje (Madridas), Italijoje (Milanas), Prancūzijoje (Paryžius) ir Lenkijoje (Varšuva). Pasak M. Čepulytės, kiekvieno miesto ofisas įkvėptas vietinės kultūros ir tradicijų.
„Darbas gražiai įrengtame ofise skatina kūrybiškumą. Geriau jautiesi, mažiau stresuoji, nors darbas vis tiek reikalauja pastangų“, – sakė lietuvė. Ji pabrėžė, kad kūrybos galima rasti bet kur, jei jos ieškai: „Mano darbas yra konsultacinis, bet net čia yra vietos kūrybiškumui. Kartais tenka sugalvoti klientams įdomesnių būdų, kaip save pristatyti, kai jie neturi išraiškingų formatų ar vizualų“.
Praktiniai patarimai
„Pinterest“ gali būti ne tik įkvėpimo šaltinis, bet ir itin efektyvus asmeninio stiliaus bei idėjų paieškos įrankis. Štai keli būdai, kaip, anot „Pinterest“ komandos narės, galima išnaudoti platformos funkcionalumą maksimaliai.
- Ieškoti pagal save. Jeigu ieškai rudeninio įvaizdžio, pasinaudok „Body type“ filtru. Jis leis matyti rezultatus, kurie labiau atitinka tavo kūno tipą. Tai padeda realiau įsivaizduoti, kaip rūbas atrodys ant tavęs.
- Eksperimentuoti su detalėmis. Pamatai įvaizdį, kuris patinka, tačiau ne visos detalės atitinka tavo skonį? M. Čepulytė siūlo paspausti ant konkrečios nuotraukos ir paslinkti žemyn, kur platforma parodys panašius derinius. Jei tau patinka tik sijonas ar batai, priartinusi vaizdą gali gauti pasiūlymus tik tos detalės tematika. Tokiu būdu galima pasisemti įkvėpimo iš bet kurio įvaizdžio.
- Atrasti, kas iš tiesų tau patinka. „Pinterest“ leidžia labai detaliai išanalizuoti, kas traukia tavo akį. Kuo dažniau naudosi platformą, tuo tikslesnius pasiūlymus gausi.
- Kurti savo nuotaikų lentas (angl. mood boards). Jei planuoji įvaizdį šventėms ar kelionei, susikurk atskiras lentas, pavyzdžiui, vieną batams, kitą aksesuarams, o trečią rankinukams. Tokia sistema padeda matyti visumą ir planuoti įvaizdžius iš anksto.
- Sekti raktinius žodžius. Pagal tavo paieškas „Pinterest“ automatiškai siūlo raktinius žodžius viršuje. Tai puikus būdas išplėsti paiešką ir atrasti naujų idėjų, kurios atitinka tavo estetiką.
- Atkreipti dėmesį į „Editorials“ skiltį. Paspaudus paieškos mygtuką, viršuje pasirodo karuselė, kurioje pateikiamos šiuo metu aktualiausios idėjos.
- Išbandyti koliažų kūrimą. „Pinterest“ komandos narė rekomenduoja išmėginti koliažų funkciją. Ją galima rasti spustelėjus pliuso ženklą programėlės apačioje ir pasirinkus „Collage“ funkciją. Čia gali susikurti savo įvaizdžių, interjero ar nuotaikos koliažus, jungiant skirtingus vaizdus iš „Pinterest“. „Jei ši funkcija būtų egzistavusi, kai įsirenginėjau butą, ji būtų man labai padėjusi,“ – sakė lietuvė.
Koliažai leidžia vizualiai suderinti, pavyzdžiui, sofą su kilimu ar rankinuką su batais. Tokiu būdu iš karto gali matyti, ar pasirinkimai dera. Tai kūrybiškas būdas planuoti, eksperimentuoti ir įsivaizduoti, kaip idėjos atrodys realybėje.
Milijonai vartotojų kasdien semiasi idėjų iš „Pinterest“ ne tik madai ar interjerui, bet ir gyvenimo būdui. Ši platforma apie tendencijas gyvenimui, o ne socialiniams tinklams. Ji leidžia kurti, eksperimentuoti ir atrasti savo stilių, pasisemti įkvėpimo kasdienybėje bei gyventi taip, kad grožis, kūrybiškumas ir individualumas taptų neatsiejama gyvenimo dalimi.







