Kokią žinutę perteikia nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos dalyvių kostiumai?

Autorius
Austina Pakalnytė
Nuotraukos
Justina Rau Photography, Ieva Jūra, Deivido Kryževičiaus, asmeninio albumo

Artėjant Lietuvos nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos finalui aistros dėl dainų bei prognozių Lietuvai dainų konkurse nerimsta. Tačiau ne mažiau dėmesio sulaukia ir išskirtiniai dalyvių įvaizdžiai, kurie ne tik stebina, bet ir kelia daug klausimų.

GØYA ir Raimedas Latvys-Fencisuka

GØYA, arba dainininkė Marija Grabtšaitė, „Eurovizijos“ scenoje vilkėjo vieną įdomiausių ir labiausiai akį traukiančių apdarų: vieniems jis siejosi su mados viršūne, kitiems paliko abejonių dėl kostiumo idėjos. Kad ir kurią pusė žiūrovai pasirinko, įvaizdis neliko nepastebėtas.

Atlikėjos įvaizdį kūrė jaunas mados dizaineris Raimedas Latvys, kitaip žinomas kaip Fencisuka, kurio darbai išsiskiria drąsa ir unikalumu, o darbai puošia ne vieną žinomą Lietuvos žmogų. 

Kaip juokavo pats Raimedas, palyginimas, kad įvaizdis atrodo lyg pagamintas traumatologo gipsinėje, yra gan taiklus: „Kiekvienas primatavimas su Marija virsdavo savotiška terapija: kalbėdavomės apie traumas, dalindavomės įžvalgomis, patarimais ir galiausiai visa tai sugulė į jos sceninį įvaizdį“.

Scenoje kartu su Marija pasirodė ir juodai apsirengusi šokėja, kurios įvaizdis, pasak dizainerio, taip pat buvo pasirinktas neatsitiktinai. „Gimė kontrastas – juodai vilkinti šokėja įkūnijo šešėlį, o pati Marija, balto silikono tekstūros korsete ir papuošta smėlio spalvos detalėmis, simbolizavo gijimą ir naują pradžią“ , – sakė jis. Raimedas Latvys tiki, kad per šią kostiumo kūrybinę kelionę gimė ne tik sceninis kostiumas, bet ir tikrą emociją perteikiantis įvaizdis, kuris atspindi atlikėjos vidinę kelionę.

 Katarsis ir Karina Panina

„Katarsis“ – Lietuvos alternatyviosios muzikos klausytojams gerai žinoma grupė, kuri „Eurovizijos“ scenai pasirinko neutralių spalvų derinius, kurie kūrė vienybės ir paslaptingumo jausmą.

Drabužius grupei kūrė jaunosios kartos dizainerė Karina Panina. Kaip sakė pati įvaizdžio kūrėja, apranga primena kulto idėją.

„Toje dainoje nuolatos kartojasi žodis „tavo“, todėl tu klausai ir atrodo, jog tave bando užverbuoti. Tai čia irgi sąsaja su klasikinėmis detalėmis, kurias naudojom“, – kalbėjo dizainerė.

Detalės įvaizdyje, pasak Karinos, šiuolaikiškumą jungė su nekintamumu: „Užsegimai gali priminti religines ar militaristines uniformas, bet tuo pačiu jie maišomi su šiuolaikiškomis detalėmis, reperių drabužius primenančiais siluetais. Man mene labai patinka kontrastai, tai galime matyti tą kontrastą tarp klasikinių uniforminių detalių ir šiuolaikiškų siluetų.“

 Lion Ceecha ir Valentina Mataitytė

Reklama

Dalis žmonių Lion Ceecha „Eurovizinį“ pasirodymą vadina bauginančiu ir keliančiu neramius jausmus, tačiau atlikėjo drabužių scenoje tokiais tikrai nepavadinsi. Baltoje spalvoje atsispindintis minimalizmas leidžia kiekvienam susikurti savo istoriją apie dainą bei savaip interpretuoti jos žodžius. 

Tai tvirtina ir įvaizdžio kūrėja Valentina Mataitytė: „Tai buvo pilnas atspindys dainos ir jos žodžio „drobė“. Ir baltas lapas, ir audinys, ir žmogaus siela yra drobė, ant kurios kitas žmogus gali piešti. Ir ką jis nupieš – neaišku.“

Pasak dizainerės, drabužį siūti buvo itin lengvas bei greitas procesas, nes su Tomu yra seniai pažįstami ir vienas kitą puikiai jaučia. Ji taip pat atskleidė, kad į kūrybinį drabužio procesą daug įsitraukia ir pats atlikėjas: „Tai jis pats sugalvoja idėją, renkasi audinius, turi labai gerą pojūtį. O aš esu rankos, kurios kostiumą paleidžia į gyvenimą.“

Ieva Zasimauskaitė ir Aistė Jankus 

Suknelė, apie kurią kalba visi „Eurovizijos“ gerbėjai. Daugiau nei 200 metrų audinio, į viršų kylantis sijonas ir visą sceną užpildantis baltumas – tai atlikėjos Ievos Zasimauskaitės ir „Uta Studio“ įkūrėjos Aistės Jankaus kūrinys.

Kaip sakė pati Ieva, suknelės dydis bei į orą kylantys elementai buvo pasirinkti ne veltui: „Ji turėjo būti per visą sceną, kad būtų vienas pagrindinių pasirodymo akcentų. Suknelė buvo kaip mano energija: iš pradžių rami ir tada, kartu su daina, pakilti.“ 

Tai, jog suknelė buvo pasiūta iš įspūdingo kiekio audinio, sukėlė ir šokių tokių nepatogumų – atlikėja viena į sceną užlipti negalėjo. „Buvo neįmanoma su ja paeiti vienai, mane į sceną turėjo lydėti šeši žmonės. Tai ir yra ypatinga – kiek daug žmonių dirbo prie suknelės ir viso pasirodymo“ , – sakė ji.

Justina Rau Photography ir Ieva Jūra nuotr.

Sophie Ali ir Jomantė Vaitkutė

„Eurovizijos“ princesė ir su Olivia Rodrigo lyginama atlikėja Sophie Ali scenai pasirinko pūstą romantišką suknelę bei vintažinius batelius, kuri puikiai įsiliejo į jos kurtą pasaką. 

Dainininkės suknelę rado Jomantė Vaitkutė, o, pasak pačios Sophie, didžiausias įkvėpimas įvaizdžiui jai buvo senųjų romantinių baletų kostiumai bei jų tiulio sijonai: „Didžioji dainos dalis pasakoja, kad tai pasaka, bet už jos slypi realybė. Todėl ir įvaizdis yra pasakiško stiliaus.“

Mėlyna suknelės spalva pasirinkta taip pat neatsitiktinai. „Kadangi dainuoju iš mėlynojo varnėno perspektyvos, norėjau, kad tai atsispindėtų pažodžiui ir atrodyčiau lyg vieniša mėlyna gėlė, tad tokią spalvą ir pasirinkau“,– dalinosi Sophie.

x