Namų kvapų ir nišinės parfumerijos įmonės „Krispo“ įkūrėja ir vadovė K. Strolienė sako, kad šiandien prabangus gyvenimas – ne tik prabangūs daiktai, bet ir kokybiškas gyvenimas – tinkamas poilsis, laikas sau, šeimai ir draugams. Moteris sako, kad jai patinka jausti šiuolaikinio gyvenimo pulsą, sekti mados tendencijas ir lankytis ikoniškose vietose.
Kristina, didžiąją dalį laiko praleidžiate verslo kelionėse ieškodama išskirtinių prekių ženklų „Krispo“ asortimentui papildyti bei bendraudama su esamais tiekėjais, kurie per ilgą laiką tapo ir artimais bičiuliais. Sakykite, kas šiandien Vakarų europiečiams yra prabanga?
Seniai pastebėjau, kad tai, kas mums, lietuviams, yra prabanga, turtingiems prancūzams, italams ar ispanams – kasdienybė. Jie jau seniai visa tai turi ir yra išbandę, įspūdžio nedaro nei prabangios rankinės, nei Cartier ar Chopard laikrodžiai ar brangūs automobiliai. Žinoma, brangūs ir prabangūs daiktai ir jiems yra prabangos prekės. Jie mato, kai į susitikimą ateinu pasipuošusi, pavyzdžiui, Cartier ar Chopard laikroduku, limituoto leidimo Yves Saint Laurent ar kokių kitų žinomų mados namų rankinuku – užfiksuoja ir tikrai tai įvertina.
Visada pagiria, pasako komplimentą. Tik visiškai to nesureikšmina. Ponia Paryžiuje, į susitikimą atėjusi su Hermes Kelly rankine, tikrai nesipuikuos, nesidemonstruos ir nedės jos ant stalo taip, kad visi matytų. Kad ir kokia brangi būtų jos rankinė, vis tiek padės ją tiesiai ant grindų. Ne kartą esu diskutavusi apie požiūrį į brangias rankines ir net klausiau: kodėl taip atsainiai paryžietės jas padeda ant žemės? Juk tas daiktas kainavo kelias dešimtis tūkstančių eurų!
Kaip minėjau, jie tiesiog nesureikšmina daiktų – tokį pat brangų rankinuką jau turėjo jų senelės, mamos. Ir jos žinomų prekių ženklų daiktus renkasi ne norėdamos pasipuikuoti ar pademonstruoti savo statusą. Tiek paryžietėms, tiek italėms tai reiškia stiliaus, mados istorijos ir tendencijų išmanymą. Tai jų gyvenimo būdas.
Sakykite, kaip ilgainiui keitėsi prabangos sąvoka? Kas šiandien vakariečiams yra prabanga?
Daugeliui mano verslo partnerių bei bičiulių, gyvenančių Vakarų Europoje, tikroji prabanga – kokybiškas, be skubos gyvenimas ir, svarbiausia, – uždaras draugų ratas. Šiandien daugelis prancūzų ir italų labai vertina ilgus rytus, kai gali atsikėlę neskubėti, ramiai išgerti kavos, nueiti į jogos ar pilateso treniruotes. Taip pat labai vertina laiką su šeima, draugais. Daugeliui šiandien didžiausia prabanga – investicija į save ir savo gerą savijautą (well being). Norisi bendrauti tik su maloniais, savais žmonėmis, su tais, kurie nekelia įtampos ir streso.
Nėra ką slėpti, „Ggema.Paris“ įkūrėja ir savininkė Ruth Meaulle ne kartą sakė, kad artimai bendrauja tik su tais, su kuriais jai įdomu ir „bangos“ sutampa. Ir iš tiesų, jeigu būtų kitaip, ji ne pati į Lietuvą atvažiuotų ar su manimi po Paryžių vaikščiotų, o derinti verslo reikalus atsiųstų savo atstovus.
Šiandien žmonės nenori apsikrauti nepatogiais susitikimais, įtampą keliančiais, neįdomiais pokalbiais, nes labai vertina ir brangina savo laiką. Todėl manau, kad didžiausia prabanga šiais laikais yra ne tik laikas, bet ir gera savijauta, kai gali gyventi be įtampos ir streso, mėgaudamasis kasdienybe ir mažais dalykais, pavyzdžiui, skania rytine kava. Ir nesvarbu, kur ją geri – namuose ar prabangiame viešbutyje Paryžiuje.
Tačiau sekti tendencijas, išmanyti, kas šiuo metu madinga, ko gero, privalo visi šiuolaikiniai žmonės?
Man ir pačiai visada kur kas įdomiau bendrauti ir kalbėtis su tais žmonėmis, kurie domisi tendencijomis, kultūra, gražiais daiktais. Atėjusi į parduotuvę ar restoraną, visada laukiu profesionalo patarimų ir dažnai jais pasitikiu. Daug smagiau, kai šalia esantis žmogus žino daug įdomių dalykų, yra įsigilinęs į savo sritį. Smagu ir kai draugas rekomenduoja viešbutį, kurį, pavyzdžiui, labai mėgo Brigitte Bardot su Alainu Delonu…
Ir man belieka nusišypsoti ir pasakyti, kad „Hotel De Paris“ – vienas mėgstamiausių mano viešbučių. Man pačiai visada įdomu aplankyti ne tik išskirtinius viešbučius, bet ir ikoniškus arba madingus restoranus. Smalsu ne tik paragauti, ką siūlo garsūs šefai, bet ir pabūti išskirtinėje aplinkoje, pasisemti naujų idėjų, įkvėpimo darbui, kūrybai.
Kristina, ar žmogus, norintis atstovauti prestižiniams, istoriniams prekių ženklams, privalo sekti mados tendencijas? Ar, rinkdamasi naujus komandos narius, atkreipiate į dėmesį į tai, kuo žmogus domisi, kuo gyvena?
Žinoma. Manau, šiuolaikinis žmogus turi jausti stilių ir išmanyti, kas yra madinga. Kita vertus, ir aš, priimdama į savo komandą žmones, taip pat visada pasidomiu, kuo jis domisi. Žmogus, prekiaujantis prabangos prekėmis – nišine parfumerija, išskirtiniais prabangiais kvepalais, kvapais namams, kosmetika, plaukų priežiūros priemonėmis ir kitais panašiais dalykais, – turi žinoti, kas yra aukštoji parfumerija ir reprezentatyviai atrodyti.
Kodėl tai Jums taip svarbu?
Nes mūsų klientai ne tik reiklūs, bet ir smalsūs – jiems svarbu išgirsti prekių ženklo, produkto istoriją, pajausti kūrėjų siektą perduoti emociją, išmanyti tendencijas. Kiekvienas mūsų prekių ženklas turi unikalią istoriją ir filosofiją. Būtent dėl išskirtinės istorijos ar savitos filosofijos produktas ir yra mėgstamas bei geidžiamas, dėl to klientai prie jo prisiriša. Ir tai visai ne pižoniškumas, tai – gyvenimo būdas.
Mūsų klientas – išsilavinęs ir turi itin gerą skonį, todėl ir mūsų salonų konsultantės turi turėti gerą skonį ir jausti estetiką. Be to, „Krispo“ atstovaujami prekių ženklai yra ne masinės gamybos, tai – mano išieškoti, išskirtiniai, turintys istoriją, dažniausiai nišiniai, itin vertinami mažų šeimos verslų kūriniai. Sakau „kūriniai“, nes mes atstovaujame žinomiems ir pripažintiems parfumeriams, kuriantiems namų kvapus ir kvepalus. Tie, kas domisi nišine arba aukštąja parfumerija, puikiai žino tokius vardus kaip Dominique Ropinion, Lukas Mafei ir kiti.