Vasario 22 d. Milane mados namai „Max Mara“ pristatė savo naujausią 2024-ųjų rudens-žiemos kolekciją, kurios pagrindinis įkvėpimas – rašytojos Sidonie-Gabrielle Colette istorijų rinkinys „Bemiegės naktys“.
Kolekcijos pristatymas, „Max Mara“ nuotr.
Colette buvo išsilavinusi, protinga ir seksualiai išsilaisvinusi. Įkvėpta talentingosios rašytojos, žurnalistės, scenaristės, kadaise grožio žinovės ir net įžūlios scenos artistės, nepriklausoma mados namų „Max Mara“ moteris įgauna žiupsnelį Belle Époque (gražiosios epochos, XIX–XX a. sandūra) elegancijos, demimondo glamūro užuominų ir jausmingos moters blyksnių.
Kolekcijos įkvėpimas, „Max Mara“ nuotr.
Modernu, atsargu, tačiau įtaigu – „Max Mara“ siekė sukurti ir atskleisti tai, ką Colette reiškia literatūrai. Ir štai, blausiose ir nespalvotose nuotraukose regėti parkuose vaikštinėjančios Belle Époque gražuolės, atrodančios taip dailiai ir jautriai, tarsi jų apranga turėtų sielą. Japonų įkvėptas suapvalintas siluetas, būdingas 1910-iesiems, tapo atspirties tašku intriguojančių naujų konstrukcijų paltams. Kartais šie su kimono kirpimo rankovėmis, o kartais nugaroje krintantys laisvomis klostėmis – tarsi beisbolininkų stiliaus švarkeliai. Iš kašmyro, purios alpakų ir kupranugarių vilnos pasiūti paltai yra baigiamasis prabangios, tačiau kasdienės elegancijos akcentas. Megzti ar veltinio – puspalčiai ir paltai kuria lengvesnio lauko rūbo, balansuojančio tarp palto ir kardigano, įspūdį. Modeliai ties liemeniu turi plačią megztą juostą, sutvirtintą siauru dirželiu – kaip obi diržas. Minkštos veršelių odos rankinės užsegamos stilizuotais vyriais ir sagtimis, jos primena laikmečiui būdingus lagaminėlius. Colette yra pasakiusi: „Yra vyno žinovų, yra ir mėlynos ekspertų“, tad „Max Mara“ kolekcijoje daug dėmesio skyrė giliems tamsiai mėlynos tonams, kuriuos maišė su aklina juoda ir dūminiais pilkais atspalviais.
Modernu, atsargu, tačiau įtaigu – „Max Mara“ siekė sukurti ir atskleisti tai, ką Colette reiškia literatūrai.
Kolekcijos įvaizdžių detalės, „Max Mara“ nuotr.
Dažnai Colette rengdavosi tarsi vyras. Vienas pagrindinių jos romano „Chéri“ herojų (Fredas Peloux, dar vadinamas Chéri) išsiskiria nepriekaištinga klasika, kolekcijoje šią atspindi įtakingų tarnautojų ir jūreivių paltai bei dalykiniai švarkai, kuriais garsėja „Max Mara“.
Peniuarai, pižamos ir pudra – šešėliuose skendinčių buduarų ir užkulisių scenos įkvėpė kamisoles, apatinukus ir pižamų stiliaus sukneles. Pasiūti iš flanelės, drapo ar tvido su regimomis siūlėmis, jie tampa gundančia stilistine linija, brėžiama greta „Max Mara“ miesto „šarvų“. Švelnūs audinio surišimai suteikia moteriškumo sijonams ir švarkams, akcentuodami taliją. Chalatai iš flanelės ar pliušinio nakties mėlynumo aksomo, suknelės ir kiti rūbai suskamba nauja nata ir dieną, ir vakare: sutemus juodų ir mėlynų kristalų blizgesys išryškina jų griežtą geometriškumą.
Akimirkos iš kolekcijos pristatymo užkulisių, „Max Mara“ nuotr.
Colette išsamiai aprašo savo veikėjų įvaizdžius: kūno linkius glostantys siluetai, pudros prisilietimas, šiek tiek lūpų dažų, lako ir pomados – tai begalė mažyčių prisilietimų, sukuriančių magiją. Ir kodėl gi išvaizdai skiriama tiek dėmesio? Colette akimirksniu atsako: „Gražu? Kam? Kodėl, dėl savęs, žinoma“. Mados namams „Max Mara“ belieka pritarti.
2024-ųjų rudens-žiemos kolekcija, „Max Mara“ nuotr.