Milano „Salone del Mobile“ tapo kūrybinio spindesio epicentru.
Istoriniame „Piccolo Teatro Grassi“ paviljone liejosi šampanas ir žybsėjo fotoaparatų blykstės – čia įvyko 23-ieji kasmetiniai „ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA)“. „EDIDA“ – tai interjero dizaino „Oskarai“, suteikiantys žavesio dažnai santūriam dizaino pasauliui.
Apdovanojimai, kuriuose komisiją sudarė 25 leidinio „ELLE Decoration International“ vyriausieji redaktoriai, pagerbė novatorius 15-oje kategorijų.





Svarbiausi laureatai
Britė Faye Toogood pelnė prestižiškiausią vakaro titulą – ji paskelbta Metų dizainere. Jos išskirtinė estetika, kurią apibrėžia minkštos, primityvios formos ir neapdoroti paviršiai, žavi dizaino pasaulį. „Vienas dalykas, kuris vienija visus mano darbus, yra aistra formoms ir medžiagoms, tačiau visada naudojant skirtingus metodus skirtingiems rezultatams pasiekti“, – pasidalijo F. Toogood, kurios Londone įsikūrusi „Studio Toogood“ studija nuo 2008 m. iš naujo apibrėžia dizainą.
Metų jaunojo dizaino talento trofėjus atiteko ribas naikinančiam skaitmeniniam menininkui Andrésui Reisingeriui, kurio darbai sukuria įsivaizduojamą tiltą tarp fizinių ir skaitmeninių sferų. Argentinos dizaineris, kuris savo laiką dalija tarp Madrido ir Barselonos, įgijo šlovę per tokius kūrinius kaip 2019 m. sukurtą „Hortensia“ kėdę. „Stengiuosi sukelti pojūčius, kurie, nepaisant skaitmeninio konteksto, sužadintų fizinės ir taktilios patirties atmintį“, – paaiškino A. Reisingeris, kurio rožinis Džidos senamiesčio pastatų papuošimas instaliacijos „Take Over Jeddah“ metu paliko komisiją visiškai sužavėtą.
Paryžietis Pierre’as Yovanovitchius tapo Metų interjero dizaineriu. Įspūdį komisijai paliko jo nepaprastas jautrumas erdvei ir tendencijų atmetimas. Savo kūrybinę kelionę jis pradėjo „Pierre Cardin“ mados studijose, o 2001 metais įkūrė savo dizaino agentūrą. Dizainerio interjerai pasižymi kultūriškai rafinuotu požiūriu, kur specialiai pagaminti baldai, kolekcionierių daiktai ir apgalvotas medžiagų parinkimas sukuria harmoningus tapatybės teiginius.




Funkcinis menas
Apdovanojimas už provokatyviausią vonios įrenginį neabejotinai atiteko Samueliui Rossui už jo „Formation 02 Smart Toilet“, sukurtą „Kohler“. Šis technologinis stebuklas, „įvilktas“ į „Haptic Orange“ keramiką, derina brutalistinę estetiką su futuristiniu funkcionalumu, įrodydamas, kad net kukliausi vonios įrenginiai gali būti „pakelti“ iki muziejinio statuso.
Danijos prekės ženklas „Carl Hansen & Søn“ atgaivino miegantį šedevrą su Kaare Klint sferine lova, 1938 m. dizainu, kuris stebėtinai šiuolaikiškas savo geometriniu tikslumu. Lova, laimėjusi Patalynės kategoriją, pasižymi (įsivaizduojama) sfera, kuri „kerta“ galvūgalio, kojūgalio ir lovos šonų kontūrus.
Tvarumas užėmė centrinę vietą su „Kvadrat“ Ame audiniu, kurį sukūrė Teruhiro Yanagihara. Tai yra pirmasis Danijos prekės ženklo tekstilės gaminys, pagamintas išimtinai iš perdirbto poliesterio, gauto iš tekstilės atliekų. Jo dizainas, įkvėptas japoniškos „Sashiko“ taisymo technikos, pasižymi siūlėmis, primenančiomis lietaus lašus.
Galbūt vakaro vizualiai įspūdingiausias kūrinys buvo Andrea Mancuso Stria stalas „Nilufar“, kuris iš naujo interpretuoja tradicinę venecijietišką „terrazzo“ techniką per linijines marmuro nuolaužas, išdėstytas mozaikoje, imituojančioje natūralias uolienų stratifikacijas. Erdvus stalas parodo, kaip gamta išlieka giliausiu dizaino mokytoju.
Tvari vizija
Triumfo akimirka aplinkosaugos inovacijoms. Norvegijos įmonė „Hydro“ užsitikrino Tvarumo pasiekimo apdovanojimą už savo revoliucinį „100R“ projektą – pirmąjį pramoninio masto išspausto aliuminio gaminį, pagamintą tik iš vartotojų atliekų su minimaliu anglies dioksido išmetimu. Įmonė pasamdė tarptautines dizaino žvaigždes, įskaitant Ingą Sempé, Maxą Lambą ir Philippe’ą Malouiną, kurti baldus, demonstruojančius šią revoliucinę medžiagą.




