Praeinančių metų kvepalų tendencijas stipriai veikė pasaulinė situacija – tiek kvepalų kūrėjai, tiek vartotojai gręžėsi į praeitį, ieškodami kvapų, kurie primintų jaukumą, šilumą, stabilumą ir emocinę ramybę.
Praėjusiais metais ryškiai dominavo saldūs, gurmaniški aromatai: vanilė, karamelė, medus ir prieskoniai. Tokie kvapai – lyg atsakas į pasaulinius iššūkius, krizes, noras pabėgti nuo nestabilumo, nežinomybės, ne iki galo aiškios ateities, troškimas susikurti aplinką, kurioje būtų galima jaustis saugiai, užtikrintai ir komfortiškai.
2025-aisiais, manoma, kvapų nostalgija pradės sklaidytis. Intensyvūs, sodrūs ir saldūs kvapai traukiasi į antrą planą ir pamažu praras aktualumą. Vis daugiau vartotojų ieškos „šviesesnių“, gaivesnių, natūralesnių aromatų, atspindinčių naujausias pasaulio tendencijas.
Ekspertai prognozuoja, kad šiais metais populiarės švarūs, „gamtos“ kvapai, kurie reprezentuoja dabartinį žmonių siekį atsipalaiduoti, pabėgti nuo kasdienio streso ir atkurti balansą. Populiarės citrusiniai kvapai – apelsinai, bergamotės, citrinos, įvairių žolelių ir krūmelių natos, pavyzdžiui, žaliosios arbatos, mėtų, levandų, net agurkų. Tikėtina, kad būtent „žoliniai“ aromatai taps ryškiausiais metų kvapų elementais.
Tokie kvapai įprastai siejami su švara, natūralumu, fizine bei psichine gerove. Aromaterapijos inspiruoti kvapai, dažnai vadinami holistiniais, atitinka šiuolaikines vartotojų vertybes, todėl, manoma, bus itin mėgstami tų, kurie ieško natūralių būdų nusiraminti arba, atvirkščiai – pasijausti žvaliau ir energingiau.
Ekologinė, socialinė atsakomybė ir tvarumo idėjos kvapų rinkos taip pat neaplenks. Pasaulinės tendencijos rodo, kad vartotojai vis labiau rūpinasi ne tik savo sveikata, bet ir planetos gerove. Jie vis dažniau pageidauja, kad kvepalai būtų kuriami naudojant tvarias medžiagas, perdirbtus komponentus ir ekologiškus ingredientus.
Tikėtina, kad 2025-aisiais stipriai augs būtent etiškų, vertinančių „švarią“ gamybą ir aplinkos tausojimą ženklų populiarumas. Kvepalų kūrėjai bus tarsi priversti tobulinti gamybos procesus ir rinktis ekologiškas, perdirbtas medžiagas, iš naujo pripildomus buteliukus, kad atitiktų vis sąmoningėjantį vartotoją ir griežtėjančius jo reikalavimus.
Ryškesnė, pasitelkus kvapus, taps ir asmenybės išraiška. Prognozuojama, kad vartotojai vis drąsiau eksperimentuos ir ieškos kvapų ar jų mišinių, atspindinčių savitą charakterį ir stilių. Manoma, kad netgi išryškės nauja niša – personalizuoti, prie aplinkos ir asmens fiziologijos prisitaikantys kvapai, vadinami „gyvaisiais“.
Technologijos ir specialūs ingredientai (feromonai, natūralios esencijos) jau dabar suteikia parfumeriams galimybę sukurti kvapus, kurie reaguoja į emocinę žmogaus būseną ir chemines kūno reakcijas. Taip kvapas tampa tarsi asmeninis ir visiškai unikalus.