Penktadienio vakarą Vilniuje, Šv. Kotrynos bažnyčioje duris atvėrė „Mados Infekcija“ – didžiausias mados festivalis visoje Lietuvoje, vykstantis jau 26-tą kartą. Modeliai, tarp kurių buvo galima išvysti ir Juozą Statkevičių, altoriaus link žengė pasipuošę neutraliais tonais, nėrinių detalėmis, neįprastomis formomis, rusvais elementais.
Gusto Scinsko nuotr.
Renginio ceremoniją atidarė Kryme gimusi, Latvijoje gyvenanti dizainerė Helena Lumelsky, baigusi studijas Antverpeno karališkoje dailės akademijoje. Dizainerės kolekcija apėmė savęs atradimo, priėmimo kelionės temas. Pristatytuose įvaizdžiuose dominavo neutralios spalvos, blizgučiai, ilgos, žeme tįstančios suknelės, platūs pečiai, o kolekcijos pabaigoje podiumu žengė ir Juozas Statkevičius, dėvintis vestuvinę suknelę bei galvos apdangalą, papuoštą užrašu amour-propre (liet. savigarba).
Antrasis savo kolekciją „buco torto“ pristatė italas Samuele Pampaloni, šiuo metu mados bakalaurą studijuojantis Florencijoje. Kaip teigia pats dizaineris, jo kurti įvaizdžiai paremti istorijomis, gyvenimu, pažinimu, kurie kuriami virsta jo poetinės vizijos drabužiais. Kūriniai sukurti tvariai, naudojant perdirbtus audinius ir medžiagas, vintažinius, kadaise močiutės nertus nėrinius. S.Pampaloni kolekcijai taip pat rinkosi neutralias spalvas, įdomias formas, priešinosi lyčių standartams.
Sekanti bažnytinėje atmosferoje darbus demonstravo lietuvė dizainerė Kristina Kruopienytė. Pasak jos, pristatoma kolekcija „BSABASES“, įkvėpta tradicinio vyriško kostiumo siuvimo, gimė iš poreikio keisti, nauja akimi pamatyti kasdieniškus drabužius, jiems suteikti dar daugiau funkcionalumo. Modeliai dėvėjo subtilius, plačių pečių švarkus, paltus, kreminius, pilkus bei juodus įvaizdžius keitė rusvos spalvos suknelės, marškiniai.
Gusto Scinsko nuotr.
Altoriaus link, podiumu žengė ir Gintaro Rėpšo drabužius dėvintys modeliai. Dizaineris tiki, jog mada yra ne apie tai, ką dėvime, o kaip tai dėvėdami jaučiamės ir ką tuo išreiškiame – ši ideologija atsispindi ir jo kolekcijoje, kuri yra tarsi manifestas peržengti įprastas lyčių ribas bei saviraiškos galimybė. Įvaizdžiuose atsiskleidė korsetų elementai, permatomos palaidinės, tamsių bei šviesių spalvų kontrastai, striukę primenančios formos. Kolekciją demonstravo ir atlikėjas Rokas Yan, dėvintis blizgų kostiumą.
Lietuvių dizainerių duetas Vaida Januškevičiūtė bei Reda Paula taip pat pristatė savo kūrybą „Mados Infekcijoje“. Kolekcijoje, pavadinimu „Yes“ persipina moteriškas ir vyriškas pradas, šiuolaikinės kultūros momentai, sarkazmas. Joje vestuviniai drabužiai tampa tarsi poros kelio pradžios simboliais, pasineriama į Lietuvos kultūrą, šeimas ir praeitį. Naudojami senų nertų servetėlių elementai, balti atspalviai liejasi su rusvais. Šios kolekcijos tikslas – pasiskolinti iš praeities, kultūros ir sujungti ją su šiuolaikiniu dizainu.
Gusto Scinsko nuotr.
Pirmąją reginio dieną vainikavo Lietuvos drabužių dizainerės, teatro, kino kostiumų dailininkės Sandros Straukaitės šou – kolekcija „E CC E“, lotynų kalboje reiškianti „aukštai“, pabrėžianti dualistinę žmogaus prigimtį, tamsiąją pusę. Kone kiekvienas modelis podiumu žengė kartu su savo tamsiuoju antrininku – ryškiaspalvius kostiumus sekė juodos spalvos klonai. Įvaizdžius puošė kailių, nėrinių detalės, modeliai avėjo lakuotus batelius.
„Mados Infekcija“ vyksta gegužės 17-18 dienomis.
Gusto Scinsko nuotr.