LVMH prekių ženklų partnerystėms Paryžiaus olimpiadoje jau išleido 150 mln. eurų

Autorius
Ieva Juknevičiūtė
Nuotrauka
LTOK nuotr.
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Olimpinės žaidynės – kas ketverius metus vykstanti sporto šventė, kurioje susilieja įvairių šalių kultūros ir atletų ambicijos. Kartu olimpiados tampa platforma reikštis unikaliai sportinės mados krypčiai, kurioje telpa dizaino inovacijos ir nacionaliniai šalių simboliai.

Mados pasaulis ir olimpinė dvasia

Nors dažniausiai olimpinėms žaidynėms skirtomis atletų uniformomis ar ceremonijoms skirta apranga rūpinasi konkretūs ženklai, kurių veikla koncentruojasi tik į funkcionalios sportinės aprangos ir avalynės segmentą, per pastaruosius dešimtmečius galėjome stebėti, kaip svarbiausios sporto šventės dalimi tampa ir ryškiausi mados industrijos vardai.

Vienas iš ankstyviausių pavyzdžių, kaip savalaikę mados pasaulio dvasią dizaineris perkėlė į olimpinių žaidynių kontekstą, – amerikiečių kūrėjo Roy Halstono 1976 metais sukurta uniforma Jungtinių Amerikos Valstijų sportininkų delegacijai. Dėl disko estetikos puoselėjimo geriausiai žinomas dizaineris atidarymo ceremonijai sukūrė laisvo silueto baltus marškinius, kurie derėjo su raudonos ir mėlynos spalvos akcentais. 

2012 metų vasaros olimpinės žaidynės Londone simbolizavo vis glaudesnę mados ir sporto pasaulio draugystę. Jungtinės Karalystės atletų uniformos buvo patikėtos šalies dizainerei Stellai McCartney, kurios kūryboje prioritetas teikiamas tvarumui. Pagrindiniu uniformų akcentu tapo modernios drabužių konstrukcijos ir mėlyna spalva. Tiesa, šiuo atveju verta paminėti, kad S.McCartney sulaukė nemažai kritikos iš visuomenės dėl nepakankamos raudonos spalvos, simbolizuojančios drąsą, naudojimo.

Dar vienas dizaineris, 2012 metais skyręs savo indėlį į sporto mados istoriją, – legendinis italų mados kūrėjas Giorgio Armani. Nors šalies atletams dizaineris uniformas yra kūręs ir anksčiau, Londono olimpinių žaidynių atidarymo ceremonijos metu šalies sportininkai pasirodė dėvėdami ypatingą dizaino akcentą: ant švarkų ir marškinėlių galinių apykaklių buvo išsiuvinėti pirmieji Italijos nacionalinio himno sakiniai.

Tarp garsiausių mados pasaulio vardų, kūrusių uniformas šalių olimpinėms rinktinėms, galima rasti ne vieną industrijos vardą. Visgi ryškiausia ir ilgiausiai trunkančia olimpinio sporto ir mados pasaulio draugyste galima drąsiai laikyti Ralpho Laureno puoselėjamą santykį su JAV olimpiniu komitetu.

Amerikietišką kultūrą ir pozityvumo dvasią kūryboje puoselėjantis dizaineris šalies olimpinei delegacijai uniformas kuria nuo 2008 metų. Išlaikydamas klasikinius siluetus ir savitą braižą, R.Laurenas interpretuoja šalies simboliką ir baltos, mėlynos ir raudonos spalvos kombinaciją, kuri kiekvienų olimpinių žaidynių metu kuria savitą šalies vizualinį identitetą. 

Lietuva ir Issey Miyake

Įdomu, kad viena unikaliausių mados ir olimpinio sporto draugysčių kiek netikėtai nutiko tarp Lietuvos ir legendinio japonų dizainerio Issey Miyake. 1992 metais vykusios Barselonos vasaros olimpinės žaidynės Lietuvai tapo istoriniu įvykiu – pirmą kartą šalies atletai olimpiadoje dalyvavo atstovaudami nepriklausomai Lietuvos valstybei ir turėjo galimybę atidarymo ceremonijoje reprezentuoti šalies vėliavos trispalvę ir kitą oficialią valstybės simboliką. 

Kvietimą naujai atsikūrusiai nepriklausomai valstybei sukurti olimpinę uniformą I.Miyake gavo iš tuomečio olimpinės komandos gydytojo Edvardo Domanskio, kuris žavėjosi inovatyvia japonų dizainerio kūrybos kryptimi. I.Miyake ne tik sutiko sukurti uniformą, bet ir informavo, kad tai padarys be jokio atlygio.

Anksčiau panašios patirties neturėjęs dizaineris didžiausiu iššūkiu įvardijo atletų kūno sudėjimą, bet, nepaisant sudėtingų sprendimų, prioritetą skyrė inovatyvaus dizaino ir simbolikos sujungimui. Galutinis įvaizdžio rezultatas – japoniško kimono braižą atkartojantis siluetas, „Pleats Please“ technologijos plisuotas audinys, Lietuvos trispalvė vėliava, Gediminaičių stulpų motyvas ir lietuvių ir anglų kalbomis pateikiamas šalies pavadinimas. 

Iki dabar ši uniforma laikoma viena inovatyviausių ir stilingiausių dizaino objektų lietuviško sporto ir mados istorijos kontekste ir puikiai atspindi savalaikę ikoniško I.Miyake idėją: „Kai galvoju apie tai, kokie drabužiai egzistuos ateityje, galvoju apie sportinės mados formatą, kuris yra inovatyvus ir įvairiapusiškas. Ši kūrybos kryptis fokusuojasi į objekto funkcionalumą, spalvas ir audinius. Į XXI amžių noriu žvelgti per sportinės aprangos prizmę.“ 

2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinės žaidynės

Šių metų liepos mėnesio pabaigoje prasidėsiančios Paryžiaus olimpinės žaidynės vyks istorinėje mados sostinėje, tad natūralu, kad prancūziškos mados kultūros paveldo motyvai tapo integralia olimpinių žaidynių organizavimo dalimi.

Ypač ryškiai šiame kontekste galima įžvelgti prancūzų prabangos konglomerato LVMH indėlį. Remiantis oficialiais šaltiniais, LVMH jau išleido apie 150 mln. eurų skirtingoms konglomeratui priklausančių ženklų partnerystėms Paryžiaus olimpinių žaidynių metu: juvelyrikos ženklas „Chaumet“ sukūrė žaidynių medalių dizainą, o „Berlutti“ pristatė apie 1 400 aprangos įvaizdžių, kuriuos skirtingų ceremonijų metu dėvės prancūzų delegacijos nariai.

O LVMH priklausantys mados namai „Louis Vuitton“ sukūrė specialaus dizaino lagaminus, kuriuose transportuojami fakelai, skirti olimpinei ugniai.

Kiek netikėta žinia mados industrijoje tapo išplatinta informacija, kad italų mados namai „Prada“ sukūrė uniformas Kinijos moterų futbolo komandai. Pasak „Prada“ atstovų, toks sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į komandos veiklą ir vertybes, kurių centre – šalies sporto demokratizavimas ir jaunų moterų atlečių potencialo aktualizavimas. 

Duoklę artėjančioms vasaros olimpinėms žaidynėms skyrė ir birželio mėnesį tradiciškai Paryžiuje organizuojama aukštosios mados savaitė. Birželio 23 dieną vyko Annos Wintour organizuojamas ir olimpiadai dedikuotas „Vogue World“ renginys, kurio metu „Place Vendôme“ aikštėje buvo pristatomi mados objektai, už kurių kuravimą atsakingos tokios asmenybės kaip ikoniška prancūzų mados redaktorė Carine Roitfeld.

2024 metų Paryžiaus olimpinės žaidynės – ypatingas šios vasaros renginys, tad šiuo metu mados industrijos profesionalams ir gerbėjams belieka laukti ir smalsiai stebėti, kaip turtinga prancūziškos mados istorija atsispindės žaidynių atidarymo ceremonijoje ir kitų olimpinių renginių kontekste.