Pristatoma nauja pirmųjų rytietiškų kvepalų parfumerijos istorijoje versija

Autorius
ELLE LITHUANIA (reklama)

Retas kvepalų kūrinys atlaiko visas mados bangas ir neprarasdamas savo auros išlieka dešimtmečius. „Guerlain Shalimar“ kvepalai, sukurti dar 1925 metais, yra vieni iš nedaugelio.

„Shalimar“ – tai „Guerlain“ ikona, pirmieji ambroziniai kvepalai istorijoje. Šis Jacques’o Guerlaino šedevras šiemet švenčia savo 100 metų jubiliejų ir ta proga pristato „Shalimar L’Essence“ – intensyvią ir šiuolaikišką versiją, kurioje susitelkia išskirtiniai „Shalimar“ kodai. Duoklė šiuolaikiškumui, drąsai ir gundymui.

100 metų legenda

Viskas prasidėjo nuo meilės istorijos. Pasakojimo apie legendinę aistrą, siejusią imperatorių Šahdžahaną ir princesę Mumtaz Mahal XVII a. Indijoje. Po tragiškos žmonos mirties sielvartaujantis valdovas jos atminimui pastatė vieną iš septynių naujųjų pasaulio stebuklų – Tadž Mahalą. Parfumerį J. Guerlainą, kuris itin žavėjosi Rytų kultūra, ši istorija įkvėpė sukurti kvepalus, kurie ir patys tapo legenda, parfumerijos šedevras, išsaugojęs savo trauką ir kerintį poveikį net ir bėgant laikui – lygiai kaip istorija, kuri jį įkvėpė.

„Shalimar“ sukūrimą lėmė lemtingas atsitiktinumas, susijungęs su tikru genijaus polėkiu. Kai J. Guerlaino bičiulis chemikas Justinas Dupont’as pristatė jam naują sintetinę medžiagą etilvaniliną, pasižymintį intensyviu vanilės aromatu, parfumeriui įsižiebė įkvėpimo kibirkštis. Jis įlašino kelis lašus medžiagos į buteliuką su „Jicky“ kvepalais, kuriuos namai pristatė 1889 metais, ir pats to nesuvokdamas nubrėžė pirmųjų ambrozinių kvepalų gaires.

Vėliau, po kelių mėnesių, jau užbaigta kompozicija atsiskleidė įspūdingu kontrastu tarp bergamočių gaivos ir ambros natos, kuriai vanilė suteikė gardų, priklausomybę keliantį aromatą.

J. Guerlainas šiam avangardiniam kvapui suteikė išskirtinį indą, kurį sukūrė jo sūnėnas Raymond’as. Tai buvo inovacijų koncentratas. Buteliukas, įkvėptas Mogolų stiliaus, primena Šalimaro sodų baseinus. Tai buvo pirmasis istorijoje ant postamento pastatytas buteliukas ir pirmasis papuoštas spalvotu kamšteliu: safyro mėlynumo krištolo kūriniu, kurį „Maison Baccarat“ nudažė iki dabar saugoma technologija. 

Techninis pasiekimas ir drąsus juvelyrinis šedevras pirmą kartą buvo pristatytas visuomenei 1925 metais Paryžiuje vykusioje Tarptautinėje dekoratyvinio meno parodoje. Nuo įspūdingų buteliuko linijų iki egzotiško kvapo, atspindinčio epochos susižavėjimą Rytais, „Shalimar“ tobulai įamžino savo laikotarpį.

100 metų jausmingumo

Pirmuosius gerbėjus „Shalimar“ užkariavo JAV. Per transatlantinę kelionę „Le Paris“ laineriu R. Guerlaino žmona tapo netikėta kvepalų ambasadore, nes amerikiečių keleiviai, pakerėti aromato, vis klausinėjo, kuo ji kvepia. Toks susižavėjimas tapo tikru sėkmės pranašu. „Shalimar“ užkariavo moterų širdis ir tapo daugelio įžymybių vizitine kortele. „Shalimar“ – daugiau nei kvepalai, tai – mąstysena, perduodama iš kartos į kartą. Drąsios, savimi pasitikinčios moters emblema. Laisvės deklaracija. Teiginys, įamžintas buteliuke.

Šiandien, kai vintažas madingesnis nei bet kada, „Shalimar“ grįžta į sceną. 2025-aisiais jis atspindi naujo laikotarpio dvasią, kurioje dera jėga ir švelnumas, lydintis šiuolaikines moteris.

Odė vanilei

„Shalimar L’Essence“ yra tikra meilės deklaracija. Deklaracija, kurią „Guerlain“ kvapų kūrybos direktorė ir parfumerė Delphine Jelk skiria namų paveldo ikonai ir emblematiškiausiai natai – vanilei. Švelniai, jausmingai, apgaubiančiai ir nuostabiai viliojančiai.

Brangią Madagaskaro vanilės tinktūrą, pagamintą pagal „Guerlain“ protėvių meistrystę, D. Jelk pridėjo prie etilvanilino, buvusio ir originalioje J. Guerlaino formulėje. Tai suteikia „Shalimar“ naujo intensyvumo, nepanaikinant išskirtinio jo charakterio. Aromate naudojama vanilės tinktūra yra pagaminta iš ekologiškų, išskirtinės kokybės ankščių, kurios, atkeliavusios iš Madagaskaro į namų gamybos dirbtuves Orphin miestelyje, yra supjaustomos specialiu peiliu ir tam tikrą laiką paliekamos maceruoti atsakingai ūkininkaujant pagamintame alkoholyje. Taip išgaunamas visiškai unikalus aromatas.

100 metų aistros

2025-aisiais, kaip ir prieš 100 metų, „Shalimar“ tvirtai išreiškia savo unikalią tapatybę: jis atpažįstamas akimirksniu, o įsimylėti užtenka vos vieno širdies dūžio. Užpurškus „Shalimar L’Essence“ ant odos akimirksniu atpažįstamas ikoniškas kvapo šleifas. Diskretiškos, subtilios bergamotės nušviečia gėlių širdį, kurioje susilieja rožių absoliutas ir pudrinė vilkdalgių elegancija. Apgaubtas muskusų, kurie prieš šimtmetį dar neegzistavo, „Shalimar“ šleifas priima moderniąją erą per naują interpretaciją.

Šiuolaikinės parfumerijos šedevras „Shalimar“ yra ikona ir kolektyvinės atminties simbolis, kvepalai, perduodami iš kartos į kartą. Kadangi jų sėkmė priklauso lojalioms moterims, „Guerlain“ joms suteikė svarbiausią vietą naujoje reklaminėje kampanijoje – meilės deklaracijoje kvapui, peržengiančiam laikotarpius ir kultūras ir visoms jį nešiojančioms moterims. Net praėjus šimtui metų po sukūrimo, „Shalimar“ išlieka legenda. Amžina meilės istorija tarp kvepalų ir visų moterų, kuriais jos kvepinasi.