Su grupe „Oasis“ grįžta ir britpopo stilius: kaip broliai Gallagheriai veikia šiuolaikinę madą?

Autorius
Laura Kemeklytė
Nuotrauka
Camera Press/ Vida Press nuotr.
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Vos prieš dvi savaites, kai viena garsiausių britų roko muzikos grupių „Oasis“ paskelbė savo grįžimą į sceną po 15 metų pertraukos, įvykio atgarsiai buvo jaučiami toliau nei muzikos industrijos ribos.

Broliai Noelis ir Liamas Gallagheriai, puoselėdami išskirtinį britpopo stilių, buvo ir išlieka ne tik muzikantais, bet ir kultūrinėmis figūromis, kurių įtaka mados pasauliui nenuginčijama, ypač tarp šiuolaikinio jaunimo, kuris iš naujo atranda 90-ųjų britpopo tendencijas.

Gallagherių stilius – britų subkultūrų sintezė

„Oasis“ mados pasirinkimai niekada nebuvo atsitiktiniai – jie buvo neatsiejami nuo grupės tapatybės. Liamo ir Noelio Gallagherių stilius buvo vientisas kelių skirtingų britų subkultūrų mišinys, kurių kiekviena prisidėjo prie žymiosios išvaizdos, tapusios britpopo judėjimo pavyzdžiu.

Grupės stiliaus pagrindu galima laikyti vėlyvojo penktojo dešimtmečio modernistų („Mods“) judėjimo įtaką, kuri priešinosi konservatyvioms pokario Britanijos normoms. Modernistai buvo žinomi dėl savo tvarkingų kostiumų, aksesuarų pasirinkimo ir dėmesio detalėms.

Vienas iš patvariausių modernistų mados simbolių yra parka stiliaus striukė, kurią Liamas Gallagheris pritaikė savo stilistinei tapatybei. Šios striukės, iš pradžių buvusios praktiškais kariniais viršutiniais drabužiais, tapo vienu pagrindiniu „Mods“ stiliaus elementu, o vėliau „Oasis“ jas perėmė kaip darbininkų klasės pasididžiavimo ir individualumo simbolį.

Broliai Gallagheriai daug įkvėpimo sėmėsi ir iš šeštojo bei septintojo dešimtmečių roko legendų, tokių kaip „The Beatles“ ar „The Rolling Stones“. Šios grupės formavo ne tik muzikinę „Oasis“ kelionę, bet ir madą. Džinsiniai bei odiniai švarkeliai, apvalūs bei aviatorių akiniai nuo saulės, pasišiaušęs plaukų kirpimas – šie elementai jungė grupės įvaizdį.

Devintajame dešimtmetyje, pradėjus formuotis „Oasis“ grupei, mados tendencijų viršūnes siekė gatvės stiliaus apranga – futbolo komandų marškinėliai, laisvi marškiniai, užsegami sportiniai megztiniai aukštu kaklu, „Adidas Samba“ ir „Spezial“ sportbačiai, „Levi‘s“ 501 modelio džinsai.

Vienas ryškiausių aksesuarų, glaudžiai susijusių su grupės frontmenu Liamu Gallagheriu – kibiro formos skrybėlė. Ligi šiol žvejų dėvimą skrybėlę buvo galima išvysti kone kiekviename „Oasis“ koncerte, besipuikuojančią ant atlikėjo galvos. Šios funkcionalios, tačiau stilingos detalės ne tik tapo neatsiejama Gallagherių spintos dalimi, simbolizuojančia gimtojo miesto Mančesterio darbininkų klasę, tačiau ir papildė grupės išvaizdą.

„Pretty Green“ – Liamo Gallagherio mados palikimas

Liamo Gallagherio įtaka madai neapsiriboja vien jo dienomis „Oasis“ grupėje. 2009 m. jis nukreipė savo aistrą stiliui į naują verslą, pristatydamas „Pretty Green“ – drabužių prekinį ženklą, kuris puikiai atspindėjo jo asmeninę estetiką. Pavadintas pagal „The Jam“, grupės, glaudžiai susijusios su modernistų judėjimu, dainą „Pretty Green“, prekinis ženklas greitai įsitvirtino Britanijos madoje.

„Pretty Green“ gimė iš Liamo noro kurti drabužius, kuriuos jis pats dėvėtų – atspindinčius jo meilę britų kultūrai, muzikai ir stiliui. Prekės ženklo kolekcijoms būdingas retro stiliaus ir šiuolaikinio dizaino derinys, siūlantis viską nuo ryškių paltų ir parka stiliaus striukių iki kasdienių marškinių ir trikotažo. Kiekvienas kūrinys sukurtas atsižvelgiant į praeitį, tačiau išlieka tvirtai įsišaknijęs dabartyje, patrauklus tiek vyresniems „Oasis“ gerbėjams, tiek jaunesniems mados entuziastams. Daugeliui „Pretty Green“ reiškia ne tik drabužius – tai būdas susilieti su britų muzikos ir kultūros palikimu.

Britpopo stiliaus įtaka šiuolaikinei madai

„Oasis“ grįžimas į sceną paskatino susidomėjimą britpopo mada, ypač tarp jaunesnės auditorijos, kurios dalis pirmą kartą atranda brolių Gallagherių stilių. Šis atgimimas yra ne tik nostalgiškas linktelėjimas į praeitį, bet ir atspindys, kokia nesenstanti ir pritaikoma yra „Oasis“ mada.

Jaunieji internautai vis labiau pastebimi besipuošiantys „Adidas Samba“ bei „Spezial“ bateliais, parduotuvių vitrinos plūsta parka stiliaus striukėmis, džinsiniais bei odiniais švarkeliais. Nepamirštami ir pasišiaušę plaukų kirpimo stiliai – kai kurie jaunuoliai, vos tik išgirdę naujienas apie grupės tolimesnį likimą, puolė keisti išvaizdos.

Ilgalaikis „Oasis“ mados žavesio pagrindas – jos autentiškumas ir ryšys su platesniu kultūriniu kontekstu. Broliai Gallagheriai ne tik kūrė tendencijas – jie įkūnijo stilių, kuris buvo giliai įsišaknijęs britų jaunimo kultūros istorijoje ir tapatybėje. Šis ryšys tarp mados ir kultūrinės tapatybės yra tai, dėl ko jų įtaka tokia galinga ir kodėl ji ir toliau formuoja žmonių aprangos stilių šiandien – ne tik Britanijoje, bet ir visoje Europoje, Japonijoje, JAV ir kituose kraštuose.

Pasauliui stebint „Oasis“ sugrįžimą, aišku viena: broliai Gallagheriai ne tik grįžta į sceną – jie grįžta kaip stiliaus ikonos, įrodydami, kad britpopas yra ne tik istorijos lapas, bet ir gyvas įkvėpimas kasdienei aprangai.