Atrodo, kad šią vasarą neįmanoma ramiai pasukti galvos akimis neužkabinus „Alaïa“ mados namų balerinų. Jos ir begalės panašių jų versijų tiesiog nusėjo socialinius tinklus ir miestų gatves.
Skirtingai nei kiti kultiniai avalynės modeliai, balerinos debiutavo tikrai ne ant podiumo, o baleto scenoje. Sėkmingai įsitvirtinę mados olimpe, bateliai net negalvoja stileivų paleisti iš gniaužtų ir grįžta į madą kone kiekvieną dešimtmetį.
Kol balerinos bateliai išgyvena visišką Renesansą, pažvelkime į jų evoliuciją ir ant pirštų galiukų nutipenkime iki populiariausios šios vasaros avalynės.
Beveik septynis dešimtmečius baletas buvo atliekamas tik su aukštakulniais. XVII a. prancūzų šokėja Marie Camargo tapo pirmąja balerina, kuri pasirodymo metu avėjo plokščiapadžius batelius. Kadangi jie leido atlikti sudėtingesnius kojų judesius, šią avalynę pradėjo avėti ir kitos balerinos.
Baleto bateliai pasiekė naujas aukštumask tuomet, kai Salvatore Capezio atidarė parduotuvę priešais Metropoliteno operos teatrą. Capezio daug metų remontavo batelius ir nusprendė juos pakoreguoti, kad juos prižiūrėti būtų lengviau. Pagerinta avalynė greitai prigijo ir įtvirtino Capezio kaip baleto ikoną.
Maždaug 1832 m. Camargo bendravardė Marie Taglioni buvo pirmoji balerina, kuri šoko su baleto bateliais, turinčiais tvirtą struktūrą. Tačiau šis batelių variantas suteikė mažai atramos, todėl ilgai šokti su jais nepavykdavo.
Paryžiaus operos baleto teatre debiutavusiame Filippo Taglioni balete „La Sylphide“ pademonstruoti Taglioni puantų bateliai žymiai praplėtė technines baleto galimybes ir pradėjo naują baleto įmantrybių erą.
Nuo XIX a. vidurio italų avalynės gamintojai pradėjo kurti puantų batelius, kojų pirštus sutvirtindami standžiu laikraščiu, pasta, kartonu ar medžiagos sluoksniais. Dar labiau sutvirtinus odiniais vidpadžiais, baleto šokėjai galėjo lengviau ir ilgiau išlaikyti pusiausvyrą, taip pat atlikti daugiau sudėtingesnių judesių.
Šokant šimtu metų priekin, 1956 m. aktorė Brigitte Bardot paprašė prancūzų dizainerio Repetto sukurti paprastai avimą batelių versiją, kurią ji pristatė filme „Ir Dievas sukūrė moterį“. Filmas tapo hitu, pavertė Bardot mados ikona ir dar labiau išpopuliarino balerinas.
Baleto tipo bateliai vėliau puošė daugelį šeštojo ir septintojo dešimtmečio merginų. Aktorė Audrey Hepburn dėvėjo juos filme „Juokingas veidas“, net ikoniškosios buvusi pirmoji JAV ponia Jackie Kennedy ir princesė Diana nenumojo ranka ir rinkdavosi balerinas kasdieniam įvaizdžiui.
Didžiuliui triukšmui atslūgus, balerinos bateliai su trenksmu grįžo 2010-aisiais. Šiuo laikotarpiu madoje ėmė dominuoti darbo ir laisvalaikio drabužiai. Vienas populiariausų to meto įvaizdžių: siauri džinsai ir balerinos bateliai.
2016 m. „Miu Miu“ debiutavo su savo balerinų versija ir jos visiškai užplūdo socialinius tinklus. Netrukus jas avėjo įžymybės – nuo Rihannos iki Taylor Swift.
2022 m. sugrįžo „Ballet Core“ estetika ir kartu su ja – balerinų bateliai. Vėl socialinius tinklus užpylė įvairus turinys, piruetus besukantis aplink vienų patogiausių ir lengviausiai priderinamų batų.
Na, o ši vasara yra vienareikšmiškai skirta „Alaïa“ mados namų bateliams. Jų variacija, puošta tinkliuku ir neretai metalinėmis detalėmis greitai pavergė stileivų širdis ir rodos greitai jų nesiruošia paleisti. Balerinų bateliai yra funkcionalūs, universalūs ir stilingi, todėl neabejojame, kad artimiausiais metais jų matysime vis daugiau ir daugiau.