57 kartą surengtoje Ukrainos mados savaitėje podiumu žengė kariškiai

Autorius
Pranešimas žiniasklaidai
Nuotraukos
Pranešimo siuntėjų

Rugsėjo 4–8 dienomis Kyjive įvyko 57-oji Ukrainos mados savaitė, skirta 2026-ųjų pavasario ir vasaros madai. Šių metų renginys buvo skirtas mados galiai – kaip kultūriniam kodui ir nacionalinės tapatybės išsaugojimo priemonei.

Menas ir mada – bendrame pasakojime

Šį sezoną daugiausia dėmesio skirta meno ir mados sąveikai. Ukrainos mados savaitę atidarė XXVI jaunųjų dizainerių konkursas „Žvilgsnis į ateitį. Chanenkų muziejaus kolekcija“, surengtas istoriniame Nacionaliniame Bohdano ir Varvaros Khanenko meno muziejuje.

Parodoje „Mados menas“ buvo pristatyti dešimties žinomų ukrainiečių dizainerių įvaizdžiai, įkvėpti dailininkų, skulptorių, grafikų ir iliustratorių kūrybos. Mada ir menas čia susiliejo į vieną pasakojimą, atskleidžiantį dešimtmečius trukusius kūrybinius eksperimentus bei bendradarbiavimus.

Kijevo-Mohylos akademijoje POUSTOVIT pristatė performansą „Connection“, paremtą menininko Pavlo Makovo darbais. GUNIA PROJECT atskleidė naują keramikos kolekciją KONYK, įkvėptą tradicinio arklių vaizdavimo Ukrainos kultūroje.

Dariia Bila ir jos prekės ženklas MY THEATRE pažymėjo pirmąsias veiklos metines – estetika, gimusi teatro kostiumų dirbtuvėse, tapo kolekcijos pagrindu. TONiA su „Renesanso“ kolekcija priminė aristokratiškąją Europos madą ir renesanso tapybą, tarp jų – Sandro Botičelio „Veneros gimimą“.

Performanso formatu GAPTUVALNYA pristatė kolekciją „Rusalka Dnistrova“, įkvėptą pirmojo ukrainietiško almanacho, tapusio tautinio atgimimo simboliu. J’AMEMME Nacionaliniame meno muziejuje panardino žiūrovus į šviesos ir intymumo kupiną patirtį su kolekcija „Sa Lumière“.

Parodoje „Aš esu! Audinys pagal Khrystyną Rachytskają“ buvo eksponuojami unikalūs siuvinėti marškiniai, atskleidžiantys šimtmečius kurtą meninę tradiciją. Tuo tarpu GRAINS DE VERRE instaliacijų paroda „Kelias [į] moterį“ tyrinėjo moteriškumo būsenas, prieštaras ir daugybę jų pusių. SAMOKISH ekspozicija subūrė skirtingas kartas – tapytojo Mykolos Samokysho darbus papildė jo anūkės, juvelyrės Katerynos Basovskos kūriniai.

Sezono pristatymai

ARTICLE pristatė kolekciją „Structured Freedom“, kurioje švarkas tapo pagrindiniu elementu. DAMIRLI intymioje aplinkoje pristatė kapsulinę kolekciją, tęsdama modernios klasikos paieškas.

DIIEVA savo pasirodymą pavertė pokalbiu apie šaknis ir tradicijų vietą šiandienos kultūroje. KACHOROVSKA kolekcija, pristatyta pagrindinėje parduotuvėje, dedikuota darbui kaip kasdieniam ritualui, palaikančiam pusiausvyrą ir ramybę. TG BOTANICAL su kolekcija „Prabudimo sodas“ kvietė prisiminti sodą – vietą, kur laikas sulėtėja ir leidžia susitelkti į žemę, save ir tylą.

Pagrindiniai šou

Ukrainos mados savaitę uždarė COAT BY KATYA SILCHENKO, pavertusi finalą istoriniu įvykiu. Kolekcija dedikuota teatrui kaip tarnystės menui simboliui ir moteriai – gyvybės ir stiprybės saugotojai.

SIDLETSKIY kolekcijoje „Identity“ architektūrinės formos susiliejo su tradiciniu amatu. Bendradarbiaujant su protezų centru „U+ System“, podiumu žengė kariškiai su specialiai pritaikytais drabužiais.

NADYA DZYAK su „BORYVITER SS26“ kolekcija įkvėpimo sėmėsi pietų Ukrainoje – Berdjanske, prie Azovo jūros, bei menininkės Allos Horskos darbuose. ANDREAS MOSKIN pristatė „Live Toward“, tyrinėjančią atsparumą ir vienybę. Solomiia Hrynkiv debiutavo su kolekcija, sukurta pasitelkiant eksperimentus, susijusius su destrukcija, dažymu ir formos paieškomis.

SANTA šou tapo lūžio tašku – prekės ženklo blizgesys įgavo kinematografinį rafinuotumą. VIKTORANISIMOV, Ukrainos mados savaitės dalyvis nuo 1997-ųjų, atskleidė sluoksniavimu ir transformacija paremtą kolekciją. CHUPRINA prekės ženklas, kuris dėl raketų atakos pristatymą rengė be žiūrovų, atvėrė naujos pradžios simbolį.

Debiutai ir iniciatyvos

Šį sezoną Ukrainos mados savaitėje debiutavo AMELINA, ARTICLE, COVER, DAMIRLI, GRAINS DE VERRE, JJSQUEE, NAZARELLI ir LINNI CARO.

Parodoje „Apranga su funkcija“ ANDREAS MOSKIN, JULIYA KROS, MAKI, SIDLETSKIY ir UFEG x VOZIANOV pristatė adaptacinį dizainą. Viešoje diskusijoje „Harper’s Bazaar Ukraine“ inicijavo pokalbį „Įtrauki mada: atsparumo kodas“. Adaptaciniai drabužiai taip pat pasirodė keliose kolekcijose ant podiumo.

Parama ir jaunieji talentai

Labdara tapo neatsiejama mados savaitės dalimi – rinktos lėšos iniciatyvai „The Faces of Heroes“, skirtai rekonstrukcinėms operacijoms sužeistiems veteranams.

Pagrindinį prizą konkurse „Žvilgsnis į ateitį“ gavo Nadiia Dobrovolska. Naujo vardų platformos dalyvė Dania Stinova pelnė stipendiją prekės ženklo vystymui, o jaunas prekės ženklas SIDLETSKIY – paramą iš KACHOROVSKA GROUP.

Verslo konferencija

Baigiamąją dieną Kyjivo TSUM vyko pirmoji verslo konferencija „Pramonės iššūkiai šiandienos realybėje“. Joje aptarti gamybos prisitaikymo, pardavimų transformacijos ir komunikacijos iššūkiai karo sąlygomis.

x