Vilniaus senamiestyje, Stiklių gatvėje, tarp akmeninių grindinių ir istorinių pastatų įsikūręs restoranas „Pulpo“ jau kelerius metus vilioja ne tik maisto gurmanus, bet ir estetikos ieškotojus. Šiandien ši vieta atveria naują puslapį – ieško naujų šeimininkų.
Tai nėra eilinis restoranas. Jo interjerą kūrė aktorė Aurelija Tamulytė – žmogus, sceną perkėlęs į sienas, šviesą, detales. Čia kiekviena smulkmena primena teatrą: jauki atmosfera, paslaptingi akcentai, subtili prabanga.
Maistas, kurį lydi istorijos
„Kurti prisiminimus, užmegzti bičiulystes, patirti kažką naujo ir būtinai… jaukumą. Toks visada buvo mūsų tikslas“, – patikina restorano šeimininkas Patrikas Pratusevičius.
Šios vietos širdis – vyno korta, sukurta someljė Lino Kukleriaus. Tai ne tik gėrimų sąrašas, o kelionė – kiekvienas vynas turi savo istoriją, kiekviena taurė – emociją.








Daug dėmesio restorane skirta ir maistui – į meniu įtraukti išieškoti bei geriausių lankytojų įvertinimų sulaukę patiekalai.
Neatsitiktinai „Pulpo“ buvo įvertintas: 2023 m. pateko tarp 30 geriausių Lietuvos restoranų, o 2024-aisiais – tarp 50 geriausių.
Išskirtinis interjeras
„Dažnai sulaukiame klausimų, apie tai, kas kūrė efektingą bei jaukaus ispaniško stiliaus interjerą. Jo autorė – kūrybingoji „Auksinio scenos kryžiaus“ laimėtoja A. Tamulytė“, – pasakojo P. Pratusevičius.
Pati aktorė yra sakiusi, kad Ispanijos kultūra yra neatsiejama nuo aistrų, glaudaus bendravimo, gausių vakarienių ir betarpiškos atmosferos, puikiai įsiliejančios į vakarietiško Vilniaus gyvenimą. Tam, kad sustiprintų emocijas, interjero autorė itin kruopščiai apgalvojo ne tik visų vizualiausių dekoro elementų dizainą ar sienas puošiančių nuotraukų temas, bet ir įvairias smulkmenas, sujungiančias visą restorano pasaulį į jaukią atmosferą.
Apie tai, kad išieškotos detalės, esančios supančioje aplinkoje, skatina prisiminti dalykus, įkvepiančius pasitikėti savo vidiniu pasauliu, ne kartą viešai yra kalbėję „Pulpo“ svečiai.
Verslas, kuris jau veikia
Už romantikos, pasak P. Pratusevičiaus, slypi ir tvirtas pamatas. Restoranas dirba pelningai – pelningumas siekia 15–20 proc., o per pastaruosius metus apyvarta siekė daugiau nei 300 tūkt. eurų.
Šiandien „Pulpo“ kaina – 120 tūkst. eurų.
„Bet už šią sumą parduodamas ne tik restoranas – parduodama erdvė, kurioje gastronomija ir teatras susitinka, kur menas tampa kasdienybės dalimi, o kiekviena vakarienė – maža šventė“, – patikino pašnekovas.
Anot jo, „Pulpo“ ne vienerius metus buvo jo kasdienybė ir aistra.
„Būčiau gailėjęsis, jei nebūčiau pabandęs, – apie kažkada sprendimą pradėti savarankišką veiklą, reikalaujančią atidos ir svetingumo, kalba P. Pratusevičius, nuo 19 metų gilinęsis į maitinimo verslą bei dirbęs aptarnavimo sferoje. – Sukūriau sėkmingą verslą, įsitikinau, jog galiu imtis iššūkių ir nusprendžiau gilintis į naujus horizontus – sustoti niekada negalima“.