Atskleidė mados savaičių užkulisius: kaip ten elgiasi įžymybės?

Autorius
Silvija Vaidogaitė
Nuotraukos
Asmeninio albumo

Garsiausi mados namų vardai, greitas tempas, ryškios šviesos ir fotografų objektyvai – stilingosiose sostinėse vykstančios mados savaitės savo žavesiu pritraukia įvairių sričių profesionalus ir svečius iš viso pasaulio.

Makiažo meistrė Evelina Roginskytė ir plaukų stilistas Robertas Rogalskis pasakoja apie mados namų pasirodymų užkulisius, o buvęs modelis, gydytoja odontologė Jurga Fultinavičiūtė, dalijasi įspūdžiais iš skirtingų pasirodymų, kuriuose ji jau ne vienus metus dalyvauja kaip viešnia.

Makiažo meistrė Evelina Roginskytė

Kaip tapote makiažo meistre mados savaitėse? Ar buvo sunku to pasiekti?

Savo makiažo kelionę pradėjau 2023 metų vasarą, baigusi greitus makiažo kursus Londone, AOFM mokykloje. Nors pradžioje neturėjau klientų, iškart po kursų gavau galimybę atlikti praktiką Niujorko mados savaitėje. Šis darbas buvo neapmokamas – tai įprasta pradedant karjerą mados industrijoje. Dirbau mažuose šou, tačiau ši patirtis neįkainojama – ji supažindino mane su mados savaitės užkulisiais ir daugybe srities profesionalų.

Lygiai po metų, 2024-ųjų rugsėjį̨, tapau Pat McGrath komandos dalimi. Ši istorija ypatinga. Pat sutikau Paryžiuje, netoli „Ritz“ viešbučio. Pasinaudojusi proga, priėjau prie jos ir paprašiau nusifotografuoti. Prieš jai išeinant paminėjau, kad esu makiažo meistrė ir mano svajonė dirbti jos komandoje. Ji supažindino mane su savo asistentu, kuris pasidalijo kontaktais. Netrukus buvau atrinkta į jos komandą.

Vėliau garsioji agentūra „Streeters“ pakvietė dirbti su P. McGrath įvairių mados namų pasirodymuose Niujorke, Milane ir Paryžiuje.

Šių metų rugsėjo mėnesį dalyvavau ir iš 4 000 aplikavusių makiažo meistrų buvau atrinkta dirbti Amerikos dizainerio Christiano Siriano komandoje Niujorko mados savaitės metu. Savo „Instagram“ paskyroje dizaineris pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame pranešė, kad ieško 20 geriausių makiažo meistrų būti dalimi jo pasirodymo. Tuo metu buvau namuose Olandijoje, bet kadangi naudojuosi kiekviena galimybe, nusprendžiau jiems parašyti laišką ir man neįtikėtinai pasisekė – buvau atrinkta prisijungti į Ch. Siriano komandą.

Mados pasirodymas vyko prabangiame „The Pierre“ viešbutyje Niujorke, o vakaro įžymybė buvo pati Coco Rocha. Ten man teko asistuoti garsiam makiažo meistrui Vincentui Oquendo. Jis, įvertinęs mano darbą, paprašė kontaktų, kad galėtume dirbti ir ateityje – tai buvo visapusiškas mano įdirbio ir atsidavimo šiai industrijai pripažinimas.

Kokių mados namų modelius esate dažiusi?

Esu dažiusi modelius tokiuose šou kaip „Versace“, „Louis Vuitton“, „Bottega Veneta“, „YSL“, „Coach“, „Miu Miu“, „Loewe“, „Coperni“, „Schiaparelli“ ir „Vetements“. Šį sezoną teko dirbti ir su jaunais, savo karjerą dar tik pradedančiais modeliais, ir su supermodeliais. Įdomus faktas – „Versace“ šou sutikau du modelius iš Lietuvos. Pamatyti tautiečius tokio aukšto lygio renginyje buvo išties maloni staigmena.

Ar tarp jų pasitaikė supermodelių? Jei taip, kokių?

Tiesiogiai dažyti garsenybių dar neteko – supermodeliai dažnai turi savo makiažo meistrus. Tačiau, kai reikia greitų „touch up“ pataisymų, turėjau progą tai atlikti tokiems modeliams kaip Bella Hadid, Kendall Jenner, Irina Shayk ir Gigi Hadid. Mane nustebino jų paprastumas ir dėkingumas už mūsų darbą.

Ar jos turėjo ypatingų reikalavimų?

Dažniausiai supermodeliai būna su apsauginiais. Su jomis negalima fotografuotis, reikia gerbti jų privatumą, suteikti ramybę. Jos jau žino makiažo meistrus, pas kuriuos dažysis, nes su tais pačiais dizaineriais ir makiažo meistrais bendradarbiauja metų metus. Kartais supermodeliai atvyksta likus nedaug laiko iki renginio pradžios, kad niekas jų nematytų ir nekalbintų.

Kiek laiko trunka modelio paruošimas? 

Vieno modelio makiažas gali užtrukti nuo 20 minučių iki valandos, supermodeliams laiko gali būti skiriama daugiau. Atlikti makiažą reikia kuo efektyviau, nes dažniausiai šou būna apie 40 modelių – vaikinų ir merginų – tad įtampa tikrai didelė. Profesionalūs meistrai privalo dirbti greitai ir efektyviai. Net esant spaudimui reikia išlaikyti aukščiausius kokybės standartus. Komandoje yra nuolatinė kritika, kuri padeda tobulėti. Kaip sakė pati P. McGrath: „Be kritikos tu neužaugsi.“ Nors man, kaip gana jautriai asmenybei, ta kritika gali būti tikras iššūkis. Visada lyginu save su kitais makiažo meistrais, kurie šioje industrijoje dirba daugiau nei 20–30 metų. Buvo momentas, kai dirbdama su „YSL“ turėjau per 15 minučių perdaryti makiažą. Buvo išties sunku, tačiau P. McGrath asmeniškai palaikė ir pasidalijo patarimais. Ši patirtis mane sustiprino. Dabar primenu sau, kad, nors esu šioje industrijoje tik metus, jau pasiekiau tikrai daug.

Koks Jūsų atliktas makiažas buvo įsimintiniausias? Kuo ir kodėl?

Negalėčiau išskirti vieno makiažo, bet galiu paminėti neeilinę atmosferą. Rugsėjo mados savaitę Paryžiuje uždarėme su „Coperni“ šou Disneilande. Visas parkas buvo uždarytas renginiui, o jo tema buvo „Pasakų veikėjai“. Dirbant prie modelio Micos Argañaraz makiažo, šalia manęs buvo dažomos Kylie Jenner ir Irina Shayk. Nepakartojamas jausmas. Turėjau įsižnybti, kad patikėčiau, kur dabar esu. Vaikystėje svajoji aplankyti Disneilandą, bet kai parką uždaro dėl mados renginio, kuriame tu tuo metu dirbi, supranti, kad būtent dėl tokių akimirkų ir verta stengtis. „Coperni“ tapo pirmuoju mados istorijoje dizaineriu, kuris savo kurtą pasirodymą pristatė Disneilande. Man buvo didelė garbė būti tokio istorinio įvykio dalimi.

Kokias naujausias makiažo tendencijas pastebėjote šiais metais?

Šiemet mados pasaulyje vyrauja natūralumas: spindinti oda, strazdanos, skysti skaistalai ir raudonos lūpos. Pabrėžiamas žmogaus natūralus grožis ir jo individualumas.

Plaukų stilistas Robertas Rogalskis

Kaip tapote plaukų meistru mados savaitėse? Ar buvo sunku to pasiekti?

Plaukų meistrai mados savaitėse atrenkami keliais būdais – juos gali pasirinkti dizaineriai, atrinkti stilistų agentūros, arba jie gali priklausyti pagrindinio plaukų stilisto komandai. Juos taip pat gali atrinkti tam tikri prekių ženklai, bendradarbiaujantys su mados savaitėmis. Šį kartą man pasisekė būti atrinktam „Wella Professionals“ kompanijos – jie išsiuntė mano darbų pavyzdžius mados savaitės atstovams, kurie patvirtino kandidatūrą. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad patekti buvo lengva, tačiau už to slypi ilgi patirties metai ir kruopščiai kurtas darbų rinkinys. Galiausiai, tai – didelio darbo, atkaklumo, nuoseklumo ir pakankamo pasitikėjimo savimi rezultatas. 

Kokių mados namų modelius esate šukavęs?

Esu šukavęs tokiems mados namams kaip „Ferragamo“, „Iceberg“, „Avavav“, „Antonio Marras“, „Anteprima“ ir „Shuting Qiu“.

Ar tarp jų pasitaikė supermodelių?

Tiesą pasakius, neskiriu daug dėmesio, ar mano kėdėje sėdi supermodeliai, ar ne. Man, kaip plaukų stilistui, labai įdomu sutikti būtent savo srities žvaigždes. Šiais metais teko sutikti Eugene’ą Souleimaną, kuris yra vienas įtakingiausių man žinomų plaukų stilistų. Kartu dirbome „Antonio Marras“ kolekcijos pristatyme.

O supermodelių galima sutikti beveik kiekvienoje kolekcijoje. Tai aiškiai matoma ir jaučiama. Kai į salę įžengia supermodelis, aplink akimirksniu susirenka daug žmonių – visi sveikinasi, fotografuoja, pradeda ruošti jam užkandžius ir gėrimus, ieškoti geresnės vietos. Dažniausiai jie neturi kažkokių ypatingų pageidavimų, tačiau savaime sulaukia daugiau dėmesio ir didžiausių honorarų. 

Reklama

Kiek Jūs turite laiko vienai šukuosenai?

Laikas, skirtas modelių šukuosenoms, gali labai skirtis, priklauso nuo dizainerio sumanytų įvaizdžių, šukuosenų sudėtingumo ir stilistų komandos dydžio. Vis dėlto, dažniausiai tai yra labai greitas procesas. Kiekvienam žinoma, kad užkulisiuose dažnai tvyro nemažai chaoso. Paprastai vienos šukuosenos sukūrimas užtrunka apie 30–60 minučių. Prie vieno modelio dažnai dirba keli stilistai, o šukuosena vėliau taisoma ir koreguojama iki pat podiumo pasirodymo.

Ar to laiko užtenka kokybiškai šukuosenai?

Mano manymu, užtenka. Kaip jau minėjau, svarbiausias veiksnys, padedantis greitai ir kokybiškai sukurti šukuoseną, profesionalių plaukų stilistų komandos darbas. Dirbant vienam stilistui, greičiausiai nepavyktų įgyvendinti to, kas buvo sumanyta. Tačiau, kai prie vieno modelio dirba du ar trys stilistai, darbas tampa gerokai greitesnis ir kokybiškesnis. Šio požiūrio mums, lietuviams, dar reikėtų pasimokyti, nes dažnai esame linkę dirbti individualiai. Manau, kad būtent dėl to neretai nukenčia galutinis įvaizdžio rezultatas. 

Su kokiais iššūkiais dažniausiai susiduriate?

Iššūkių visuomet būna daug. Vienas jų – kalbos barjeras. Milano ar Paryžiaus mados savaitėse komandos nariai dažnai kalba tik itališkai ar prancūziškai, todėl tenka susikalbėti gestais ir kūno kalba. Taip pat reikia įsilieti į tarptautinę komandą, kurioje stilistai dažniausiai būna iš skirtingų šalių, kiekvienas su savo požiūriu, darbo metodais ir patirtimi. Tai reikalauja didelio lankstumo ir gebėjimo prisitaikyti prie vis kitokios komandos dinamikos. Pasitaiko ir organizacinių keblumų – šou vieta, laikas ar net šukuosenų įvaizdis gali pasikeisti likus vos kelioms valandoms iki kolekcijos pristatymo. Todėl būtina būti pasiruošusiam bet kokioms staigmenoms.

Koks Jūsų sukurtas plaukų įvaizdis buvo įsimintiniausias?

Įsimintiniausia šiais metais buvo dirbti su „Antonio Marras“. Kolekcija atspindėjo Holivudo prabangą ir romantiką. Skirtingai nei daugelio kitų dizainerių pasirodymuose pastaraisiais metais vyraujantis minimalizmas, mums teko kurti aukštai sukeltas šukuosenas, „pin-up“ stiliaus bangas, „victory rolls“ suktukus ir panašiai. Man asmeniškai labai artimos to laikotarpio šukuosenos, todėl buvo be galo įdomu. Nors šie darbai reikalavo nemažai pastangų, galutiniai įvaizdžiai man buvo įspūdingiausi ir įsimintiniausi.

Kokias naujausias plaukų tendencijas pastebėjote šiais metais?

Minimalizmas ir natūralumas išlieka mados viršūnėje. Spalvos taip pat dominuoja natūralios – daugelis renkasi grįžti prie natūralios savo plaukų spalvos arba subtilių atspalvių. Šilti blondiniai, variniai, oranžiniai ir sodriai rudi atspalviai šiais metais yra ypač populiarūs. Mažai priežiūros reikalaujantys dažymo metodai taip pat vis dar madingi. Kalbant apie kirpimus, aktualus išlieka „shag“ stilius, kaip ir įvairiausi kirpčiai ir „bob“ stilius. Šukuosenų formavimas minimalus – žmonės vis rečiau naudoja karščio įrankius ir renkasi natūralų plaukų džiovinimą. Be to, šiais metais ypač populiarus drėgnų plaukų efektas.

Buvęs modelis, gydytoja odontologė Jurga Fultinavičiūtė

Esate dažna viešnia mados savaičių pasirodymuose. Kiek metų juose dalyvaujate? Ar būna sunku į juos patekti?

Haute couture (liet. aukštosios mados) ir pret-a-porter (liet. paruoštos nešioti) mados savaitėse dalyvauju jau trejus metus. Esu patekusi į visus šou, apie kuriuos kažkada svajojau, tačiau patekti nėra paprasta. Tai lėmė ne vienų metų draugystė su mados namais.

Paryžiaus, Milano ar Londono mados savaitėse esu gana dažnas svečias. O šiais metais pirmą kartą skridau ir į Niujorką. Teko garbė būti pakviestai „Alaïa“ mados namų ir stebėti įspūdingą pasirodymą legendiniame Gugenheimo muziejuje. Į šį pasirodymą buvo pakviesti tik 9 klientai iš viso pasaulio, tarp kurių patekau ir aš. Visa kita kviestinė publika buvo mados redaktoriai ir įžymybės. Beje, „Alaïa“ mados namai buvo pirmieji, kurie prieš trejus metus mane pakvietė į savo šou. Mano nuomone, į jų renginius patekti sudėtingiausia. Dizaineris Pieteris Mulieris vadovaujasi „friends and family“ taisykle ir į savo šou kviečia tik šeimos narius ir artimus draugus. Esu dėkinga, kad „Alaïa“ mane pakvietė tapti jų rato dalimi.

Kaip ruošiatės mados savaitėms? 

Pasiruošimas vyksta skirtingai. Dažniausiai pamačiusi patikusį įvaizdį ant podiumo jau pradedu galvoti, kaip galėčiau jį dėvėti per kitą madų savaitę – koks bus makiažas, šukuosena, aksesuarai. Stengiuosi niekada nedėvėti viso, ant podiumo pamatyto įvaizdžio. Man patinka maišyti skirtingus mados namų rūbus ir aksesuarus. Vis dažniau dėviu vintažą. Žinoma, pagrindinis akcentas vis dėlto turėtų būti sukurtas tų mados namų, į kurių pasirodymą esu pakviesta. 

Šiandien esu dalyvavusi daugiau nei 35 madų šou ir nebėra tokio didelio jaudulio, kaip pirmaisiais kartais. Man – tai stiliaus žaidimas, porai valandų leidžiantis įsikūnyti į tam tikrą personažą. Sau esu pasižadėjusi dalyvauti madų savaitėse tik tol, kol bus smagu. Todėl ir pasiruošimas labai skiriasi – anksčiau pradėdavau ruoštis prieš pusmetį, apgalvodavau kiekvieną detalę. Dabar dažnai nutinka ir taip, kad savo įvaizdžio dar neturiu ir likus porai valandų iki pasirodymo – pavyzdžiui, šią vasarą per aukštosios mados savaitę buvau įsitikinusi, kad esu pakviesta tik į „Dior“ vakarienę, bet ne šou.

Visgi, įžengusi į viešbučio kambarį, radau du pakvietimus. Turėjau lygiai pusvalandį po „Schiaparelli“ pasirodymo nuvykti į „Dior“ parduotuvę ir pasiruošti. Vykdama į „Ferrari Style“ pasirodymą, pastebėjau, kad vizažistė akių kontūrą padariusi tik vienai akiai, o per šią Milano madų savaitę „Delcore“ siunta užstrigo muitinėje ir savo įvaizdį gavau likus valandai iki pasirodymo pradžios. Tokie nuotykiai – neatsiejama ir smagi mados savaičių dalis.

Kokie pagrindiniai grožio ritualai, kuriuos atliekate prieš tai? 

Ypatingų ritualų neturiu, tačiau stengiuosi gerai išsimiegoti. Žinoma, pavyksta ne visada, todėl į pagalbą pasitelkiu „111 Skin“ paakių kaukes. Po visų renginių būtinai gerai nusivalau makiažą, veido odą palepinu „Augustinus Bader Skin Infusion“ serumu. Plaukus ir galvos odą išmasažuoju su „Miriam QUEVEDO“ šveitikliu, kad pailsėtų po intensyvios dienos.

Kas rūpinasi Jūsų išvaizda mados savaičių metu? 

Didieji mados namai, tokie kaip „Bottega Veneta“, „Fendi“ ar „Dior“, visada pasirūpina grimuotojais ir plaukų stilistais. Tai turi ir pliusų, ir minusų. Pagrindinis minusas tas, kad nežinai, kiek patyrę bus specialistai, ar sutapsite stilistiškai. Visais kitais atvejais savo išvaizda rūpinuosi pati. Per pret-a-porter mados savaites renkuosi natūralų, neperkrautą makiažą, palieku plaukus palaidus arba, atvirkščiai – kvailioju. O per aukštosios mados savaites pageidauju labiau teatrališko makiažo – ryškaus akių kontūro, lūpų spalvos ar įmantresnės šukuosenos. Turiu ypač ilgus plaukus, kurie leidžia eksperimentuoti ir keisti įvaizdžius.

Ar keliaujate su savo vizažiste ir plaukų meistru?

Ne, stengiuosi, kad man būtų smagu, ir nenoriu rūpintis dar dešimties žmonių komanda, kuri keliaus su manimi. Tačiau per kelerius metus atradau specialistus, su kuriais kartu dirbti gera. Kartais iš Londono paprašau atvykti ukrainietės vizažistės, kuri tiesiog puiki. Paryžiuje manęs laukia nuostabi plaukų stilistė – turbūt vienintelė, gebanti taip gerai suvaldyti mano plaukus. Komanda dažniausiai keičiasi, priklausomai nuo madų savaitės. Paryžiuje, Milane, Niujorke ar Londone dirbu su vietiniais meistrais.

Kaip keičiate įvaizdžius tarp skirtingų pasirodymų?

Visada patikrinu kitos dienos grafiką ir suruošiu įvaizdžius – nuo drabužių iki aksesuarų. Komfortiškiausia būna, jei per dieną laukia tik vienas ar du šou. Tuomet spėju grįžti į viešbutį, persirengti, pakeisti makiažą ir šukuoseną. Jei grafike penki, šeši šou plius kokteiliai, prezentacijos, vakarienės, tuomet renkuosi kuo natūralesnį makiažą ir plaukų stilių, tinkantį visiems pasirodymams. Keisti įvaizdžius tenka mašinoje, pakeliui iš vieno renginio į kitą.

Kur kas sudėtingiau per aukštosios mados savaites, kai norisi išskirtinio grimo ar plaukų stiliaus kiekvienam įvaizdžiui. Tuomet judančioje transporto priemonėje tenka keisti ne tik aprangą, bet ir šukuosenas ar koreguoti makiažą.

Kiek Jums pačiai svarbios grožio tendencijos? Ar paisote jų? 

Nesivaikau nei mados, nei grožio tendencijų. Bandau atrasti tokius įvaizdžius, su kuriais jaučiuosi savimi. Man labiausiai patinka nepriekaištinga, švytinti, neperkrauta veido oda ir sveiki, natūralūs plaukai. 

x