„Kolekcija po kolekcijos, mintis po minties… „Chanel“ kūryba ir madmuazelės Coco Chanel santykis su pasauliu skatina emocijas, tampančias naujų idėjų įkvėpimu. Mano misija yra rasti naujų būdų, kaip papasakoti gražiausias istorijas“, – sako „Chanel“ kūrybos vadovė Virginie Viard.
Saga – detalė, akimirksniu atpažįstama kaip vienas kūrybinių „Chanel“ kodų. Mados namai yra sukūrę galybę nuostabių sagų: nuo pažymėtų garsiuoju CC logotipu, įlietų spalvotu stiklu, dabintų kristalais ar tapusių meno kūriniais, brangesniais už kitus aksesuarus. „Chanel“ sagą pasirinko kaip pradžios ir pabaigos simbolį, taip pat saga perteikia laisvės idėją. Dėl sagų moterys galėjo atsikratyti visko, kas joms trukdė judėti nevaržomai. Gabriellei Chanel sagos buvo be galo svarbi detalė, į sagų kūrybą ji žvelgė su pagarba, gebėdama jas paversti ypatingomis rūbų puošmenomis.
„Chanel“ sagą pasirinko kaip pradžios ir pabaigos simbolį, taip pat saga perteikia laisvės idėją. Dėl sagų moterys galėjo atsikratyti visko, kas joms trukdė judėti nevaržomai.
V. Viard sagos simboliką perkėlė į šokių ir baleto pasaulį. Čia, suvienijus madą, muziką, teatrą ir tapybą, modeliai virto poezija, kurią galima paliesti. Kolekcijoje vyraujantis lengvumas, švelnumas, romantika ir šviesa leidžia sustabdyti akimirką ir atsiduoti šokio įkvėpto grožio laisvei.
Mados šou pradėtas specialiai 2024 m. pavasario ir vasaros aukštosios mados kolekcijai sukurtu trumpametražiu filmu „Saga“. V. Viard kvietimu prie filmo prisidėjo kūrybinės komunikacijos įmonė „pgLang“, kino režisierius Dave’as Free ir Kendrickas Lamaras. Filmo herojė – amerikiečių aktorė ir mados namų ambasadorė Margaret Qualley, istorijoje ji seka sagos, kurios trūksta „Chanel“ švarko rankogalyje, pėdsakais. Parodų salėje Grand Palais Ephemere pasibaigus 360 laipsnių ekrane rodytam filmui ir tamsoje nušvitus prie lubų pritvirtintai milžiniškai sagai su CC logotipu, ši pradėjo leistis žemyn, tapdama įspūdinga scenografijos detale.
Pasibaigus 360 laipsnių ekrane rodytam filmui ir tamsoje nušvitus prie lubų pritvirtintai milžiniškai sagai su CC logotipu, ši pradėjo leistis žemyn, tapdama įspūdinga scenografijos detale.
Pirmoji podiumu žengė šio filmo žvaigždė – aktorė M. Qualley, vilkėjusi baleto kostiumo įkvėptą balto tvido švarkelį ir trumpą sijoną perregimu kraštu. Švarkelį puošė teatrališka raukinių apykaklė, o priderintos baltos pėdkelnės tapo klasikinio baleto simboliu. Kaip sakė Margaret, prieš žengdama podiumu ji jaudinosi, nors „Chanel“ kolekcijas ji demonstravo ne kartą (debiutavo būdama dar 16 metų), šou atidarymas aktorei buvo pirmasis. Beje, vaikystėje Margaret treniravosi kaip balerina, tad ji puikiai tiko pagrindinei kolekcijos idėjai – šokiui.
„Dažnai susimąstau apie šokį, tai labai svarbi „Chanel“ tema. Mados namai kuria kostiumus šokėjams ir baleto artistams, remia šokio iniciatyvas, dirba su choreografais ir šokėjais. Norėjau suvienyti kūną ir drabužį labai subtilioje, sakyčiau net efemeriškoje kolekcijoje, kurioje vyrauja tiulis, raukiniai, klostės ir nėriniai“, – sakė V. Viard.
Dažnai susimąstau apie šokį, tai labai svarbi „Chanel“ tema. Mados namai kuria kostiumus šokėjams ir baleto artistams, remia šokio iniciatyvas, dirba su choreografais ir šokėjais.
Trumpi perregimo audinio sijonai, ilgos suknelės, sklendžiančios plonyčių audinių sluoksniais ir plunksnomis, mažutės pelerinos ir kombinezonai – visa puošia rankų darbo siuvinėjimai, vaizduojantys iliuzines tiulio kišenes, teatro uždangą primenančias draperijas, kaspinus ir smulkias gėles. Romantikos persmelkti rūbai vilkimi ant baltų glaustinukių ir pėdkelnių, būdingų baleto šokėjų aprangai.
Praėjo jau šimtmetis nuo tada, kai Gabrielle Chanel sukūrė savo pirmuosius kostiumus baletui, tad ši rausvų ir balkšvų atspalvių kolekcija, kurioje išvysite akvarelinius motyvus, tampa ypač simboliška ir reikšminga. Artistų mecenato ir baleto impresarijaus Sergėjaus Diaghilevo Paryžiuje įkurta keliaujanti baleto trupė „Ballets Russes“ ir jai ryškiaspalvius kostiumus kūręs Léonas Bakstas irgi tapo viena kolekcijos atspirčių. XX a. pradžioje S. Diaghilevas pastebėjo modernias Gabrielle Chanel vizijas, o ši mielai prisijungė prie kūrybinės baleto trupės komandos.
Praėjo jau šimtmetis nuo tada, kai Gabrielle Chanel sukūrė pirmuosius kostiumus baletui, tad ši rausvų ir balkšvų atspalvių kolekcija, kurioje išvysite akvarelinius motyvus, tampa ypač simboliška ir reikšminga.
„Man šokis sukelia galybę emocijų, regiu ypatingas istorijas, kurios yra artimos mano širdžiai. Tad su malonumu ėmiausi nagrinėti šokio pasaulį ir atpasakoti jo viražus nauju žvilgsniu“, – kolekciją apibendrino V. Viard.