„Daily Spoon“ įkūrėja: „Paauglystėje turėjau komplikuotą santykį su savo kūnu“

Autorius
Greta Kukštaitė

Tolygesnė energija, švytinti oda, lengvesnis susikaupimas, sklandi žarnyno veikla – visa tai pasiekiama vos vienu šaukšteliu per dieną. „Daily Spoon“ įkūrėja Radvilė Šabonė tiki, kad derinant gamtos galią su mokslu galima pasiekti ilgalaikių rezultatų ir susiorientuoti triukšmingame sveikos gyvensenos informacijos sraute.

Su Radvile kalbamės apie tai, kodėl svarbiausia ne tušti pažadai, o maistingi įpročiai, apie verslo pradžią, iššūkius ir tas ypatingas akimirkas, kai supranti – eini teisingu keliu.

Kaip gimė „Daily Spoon“? Nuo ko viskas prasidėjo?

Visada domėjausi mityba, tačiau pagrindinis postūmis kilo iš asmeninės patirties – paauglystėje turėjau komplikuotą santykį su savo kūnu. Išbandžiau įvairias dietas, papildus, tačiau vis nusivildavau. Galiausiai supratau, kad svarbiausia – ilgalaikiai įpročiai, o ne greiti sprendimai. Tuo metu rinkoje dominavo lieknėjimo arbatos, kurios, tiesą sakant, neveikia. Pajutau, kad trūksta sąžiningos ir atviros komunikacijos šia tema. Norėjau pasiūlyti kitokį sveikos gyvensenos produktą, kuris nedalytų magiškos piliulės pažadų, o būtų paremtas mokslu ir maistingais ingridientais.

Be to, prieš tai studijavau tarptautinį verslą, o jau kai „Daily Spoon“ veikla įsivažiavo, nusprendžiau dar labiau pagilinti savo žinias ir įstojau į „Institute of Integrative Nutrition“ hormonų ir žarnyno sveikatos studijas Niujorke. Mano tėvai taip pat verslūs, todėl visada svajojau pati kažką sukurti. To kelyje sutikau savo vyrą Emoną, kuris tapo ne tik mano gyvenimo partneriu, bet ir verslo bendražygiu.

Priešingai nei daugelis, nebijojau pradėti. Neturėjau nei karjeros, nei didelių finansų, todėl neturėjau ko prarasti. Pradėjome su labai kukliu biudžetu, investavome pamažu, be didelio streso. Ilgą laiką dirbome dviese su vyru – pakuodavome siuntas, prie paštomatų stovėdavome iki išnaktų… Tačiau didžiausias iššūkis buvo rasti tinkamą ir sertifikuotą specialistą, kuris padėtų dėl produktų sudėties, o svarbiausia – patikėtų mūsų idėja.

Kas yra tas supermaistas ir kaip jį vartoti?

Supermaistas iš esmės yra itin maistingi produktai, kurie turėtų būti naudojami kasdienėje mityboje – špinatai, ispaninių šalavijų sėklos, brokoliai, pupelės… Produktuose naudojamais ekstraktais ir ingredientais siekiame būti papildomu maistingumo šaltiniu. Mūsų mišinukais galima papildyti tiek patiekalus, tiek įsimaišyti į smūčius – fantazijos reikalas (šypsosi). Iš mano patirties veikia terminai ne „sveikas“ ar „nesveikas“, o maistingas arba mažiau maistingas maistas – tą ir stengiamės pabrėžti.

Kokiomis vertybėmis ir kriterijais vadovaujiesi kurdama kasdienius ritualus?

Pirmiausia, jokio melo. Mes kalbame apie maistingumą, produktų savybes ir tai, kaip jie gali prisidėti prie geros savijautos. Siekiame natūralios, efektyvios sudėties ir gero skonio, o tai sudėtingiausia dalis. Papildų industrijoje dažnai naudojami saldikliai, emulsikliai, kurie pagerina skonį, bet mažina produkto vertę. Dėl to investuojame į liofilizuotas uogas ir kitus natūralius ingredientus, kurie yra brangūs, bet užtikrina kokybę. Kai kurie klientai sako, kad mūsų produktai nėra „pakankamai skanūs“, bet visada primenu – papildas nėra saldainis, todėl kartais tenka aukoti skonį, kad išlaikytume vertybes.

Ar tiesa, kad ilgainiui kai kurie produktai gimė iš asmeninės patirties ir noro padėti kitoms moterims?

Tikrai taip. Man nustatyta endometriozė – hormonų disbalansas, todėl teko domėtis, kaip sau padėti. O kai atsirado poreikis, norėjosi dalytis ir padėti kitoms su tuo susiduriančioms moterims. Be visų kitų naudingų mūsų produktų, mišinukas „For Balance“ yra tai, kas man pačiai padėjo su tuo kovoti. Manau, tai, kas gimsta iš asmeninių patirčių, visuomet veikia geriau nei tuomet, kai bandai atitikti tendencijas.

Kaip manai, ar „Daily Spoon“ prisidėjo prie aktyvesnio lietuvių domėjimosi sveika gyvensena?

Manau, prisidėjome prie didesnio domėjimosi produktų sudėtimi. Didžiausią pokytį padarėme su mačia – kai pradėjome pardavinėti, ją siūlė tik nišiniai prekių ženklai ir kavinės. Mes ją išpopuliarinome taip, kad dabar net bendradarbiaujame su „Caffeine“ kavinių tinklu. Tapome kokybiškos mačios ambasadoriais Lietuvoje.

Kaip apibūdintumėte „Daily Spoon“ požiūrį į ekologišką ir sąmoningą vartojimą? Ar įmanoma gaminti supermaistą be didelio poveikio aplinkai?

Apie tvarumą garsiai nerėkiame, bet mums visada buvo svarbu mažinti ekologinį pėdsaką. Tai tiesiog privaloma. Nė vienoje mūsų pakuotėje nėra plastiko – jos visiškai perdirbamos. Taip pat atliekame biologinius tyrimus ir nuolat tikriname produktų maistinę vertę su mokslininkais.

Ką tau pačiai, kaip moteriai, reiškia būti versliai?

Moterų verslai turi didžiulį pranašumą – jie dažnai gimsta ne iš noro tiesiog „kažką daryti“, o iš tikro siekio sukurti ką nors naudingo. Tai suteikia verslui autentiškumo, šilumos ir originalių idėjų. Manau, būtent dėl šio natūralaus ryšio su produktu ir bendruomene mes, moterys, turime stiprų konkurencinį pranašumą.

Kokių pamokų išmokai šiame karjeros kelyje?

Pradžioje viską dariau pati, nes taupiau finansus, bet ilgainiui supratau, kad taip stabdau procesus, todėl turėjau išmokti paleisti kontrolę. Esu darytoja – man patinka prisiliesti prie visko, bet dabar vis dažniau leidžiu kitiems atlikti tai, ką jie moka geriausiai, taip susitelkdama į strateginius dalykus.

Pamenu, buvau nusistačiusi penkis kartus mažesnius tikslus – maniau, kad jei juos pasieksiu, galėsiu ramiai imtis kitų gyvenimo etapų, pavyzdžiui, motinystės, ir daugiau nieko nebereikės. Tačiau dabar mūsų skaičiai yra gerokai didesni, ir vis sau primenu, kad verslas yra nenutrūkstantis procesas – problemos darosi sudėtingesnės augant. Pradėti yra lengviausia, didžiausias iššūkis – nuosekliai augti.

Taip pat išmokau nebesieti verslo su asmeninės prasmės paieškomis. Nors „Daily Spoon“ man suteikia daug pasitikėjimo savimi ir savirealizacijos, tai vis dėlto yra tam tikras dopamino vaikymasis. Tikroji prasmė – stabilumas, pavyzdžiui, šeima. Jei jai skirsi per mažai dėmesio, nukentės ne tik santykiai, bet ir darbas. Vis dėlto atskirti šiuos du dalykus, kai labai myli savo veiklą, nėra lengva – vis dar to mokausi (šypsosi).

x