Lapkričio 28–29 dienomis į Kauno „Magnum“ verslo centrą grįžta vienas laukiamiausių Lietuvos mados įvykių – „Dizaino dienos“. Jau 28-ąjį kartą Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (KTU MIDF) studentų atstovybės „InDi“ organizuojamas renginys kviečia išdrįsti eksperimentuoti ir nesivaikyti nusistovėjusių standartų.
„Šių metų „Dizaino dienų“ tema – testas. Tema iš pažiūros atrodo paprasta, bet iš tiesų slepia daug gilesnę žinutę – skatiname kūrėjus nesivaikyti mados tendencijų, nesiderinti prie visuomenės nustatytų normų ir daryti priešingai – eksperimentuoti. Kviečiame bandyti, kurti, testuoti ir taip atrasti, ką dar galima sukurti, kad pajustume sielos pilnatvę“, – teigia šių metų renginio koordinatorius Karolis Dzinzinas.
Renginys – autentiškumui atrasti
Drąsa ir realistinis požiūris į pasaulį – „Dizaino dienų 2024“ išskirtinumas. Pernai renginyje vyravo tamsūs, lyg su sena kamera nufilmuoti vaizdai, žmonės kviesti iš ekranų sugrįžti į realybę. Šiais metais renginys dar drąsesnis, o renginio plakatuose matomi žmonės lyg po eksperimento.
„Labai tikimės tokios pačios ir dar didesnės drąsos iš menininkų, kurių darbus rodysime. Visa tai atsispindi ir renginio lokacijoje – pernai pristatę kūrinius nostalgija dvelkiančiame Kauno centriniame pašte, keliamės į modernų „Magnum“ verslo centrą“, – kalba K. Dzinzinas.
Renginio organizatoriai įsitikinę temos aktualumu, nes šiais laikais visos estetikos yra susimaišiusios tarpusavyje taip, kad drabužiai ar stilius neatskleidžia žmogaus autentiškumo. Be to, ir patys žmonės nori tilpti į sociumo rėmus.
„Taip po truputį tampame avių banda, aktyviai įsitraukiame į tendencijas, kurios numiršta po poros mėnesių, aklai sekame socialinių tinklų žvaigždes, apleidžiame savęs pažinimą, esame kitų kopijų kopijos“, – pažymi K. Dzinzinas.
Taip pat šiemet „Dizaino Dienos“ organizatoriai žiūrovams paruošė staigmeną – kolekcijų pristatymo metu jie turės progą išvysti naująją prekės ženklo „Pūga/73“ parodomąją kolekciją.
„Ši kolekcija įkvėpta gyvenimo mažame mieste, jo socialinės aplinkos ir darbininkų klasės paprastumo. Tokioje aplinkoje patiriamos emocijos, vietinių žmonių gyvenimo būdo atspindžiai, kasdieniai rūbai ir jų detalės yra pagrindinis kolekcijos resursas“, – pastebi dizainerės.
Ant podiumų – žinomų prekių ženklų modeliai
Pagrindinis renginio tikslas – suteikti jauniesiems mados kūrėjams platformą, kurioje galėtų parodyti savo kūrinius ir sulaukti dėmesio iš garsių Lietuvos mados industrijos atstovų. Tiesa „Dizaino dienos“ kviečia eksperimentuoti ne tik dizainerius – lapkričio 28 dieną duris atvers ir dvi dienas vykstanti meninių instaliacijų paroda.
„Šiais metais parodoje žiūrovai galės patys tapti eksperimento dalimi ir pamatyti, kaip šis procesas vyksta menininkų pasaulyje. Parodos metu bus renkamos geriausios instaliacijos, o jų kūrėjų lauks rėmėjų įsteigti prizai. Lapkričio 29 dieną renginį karūnuos meninis pasirodymas ir kasmetinis drabužių kolekcijų pristatymas“, – renginio veiklomis dalijasi K. Dzinzinas.
Dizainerių darbus vertins mados industrijos profesionalų komisija – stilistė Viltė Kinderevičiūtė-Vunderkindė, dizainerių duetas „JURE“ – Emilė Jurė ir Giedrė Jurė, aprangos ir įvaizdžio dizainerė, mados paskaitų ir seminarų lektorė Olesė Kekienė ir įvaizdžio stilistė, mados antropologijos lektorė Miglė Kazėnaitė. Laimėjusios kolekcijos dizainerio lauks rėmėjų įsteigti prizai ir jau tradicija tapęs pagrindinis trofėjus – auksinė adata.
Pasak K. Dzinzino, „Dizaino dienos“ finaliniame renginyje dizainerių darbus pristatys komisijos atrinkti modeliai. Jau lapkričio 9 dieną prekybos ir laisvalaikio centre „MEGA“ vyksiančioje modelių atrankoje bus galima išvysti žmones, žengusius garsiausių prekių ženklų podiumais.
„Būtent čia dizaineriai nuspręs, kas „Dizaino dienų“ žiūrovams pristatys jų sukurtus drabužius. Renginio metu jiems savo viziją atskleisti padės makiažo bei šukuosenų meistrai „Grimo akademija“, – sako jis.