Greitoji pagalba tavo telefone: kaip viena programėlė gali išgelbėti kelionę

Autorius
Edvardas Žičkus (reklama)

Verslo kelionė į JAV, ilgi susitikimai, nauji partneriai ir iš pažiūros paprasta naktis viešbutyje. Tačiau ryte – raudoni bėrimai ant rankų ir nežinia, ką daryti. Tokia situacija prieš kelerius metus nutiko Arkadijui Bliumenui, šiandien – vienam iš skaitmeninės sveikatos platformos „uhealth“ komandos narių.

„Pabudau Los Andžele su paraudusiomis niežtinčiomis rankomis ir galvojau, kad tai – alergija nuo patalynės. Vaistinėje man pasiūlė bendrų antialerginių tablečių, bet kitą rytą bėrimas išplito. Supratau, kad būtina pasitarti su gydytoju, tačiau Lietuvoje buvo vakaras, o mano šeimos gydytojas – už septynių tūkstančių kilometrų“, – prisimena vyras, kuris kelionėse per metus praleisdavo net 100 dienų.

Keisti savo planus ir atšaukinėti susitikimus su partneriais, kad surasčiau gydytoją Los Andžele, buvo blogiausias scenarijus. Išeitis pasirodė esanti vos keli paspaudimai telefone. Per „uhealth“ programėlę jis užsiregistravo nuotolinei konsultacijai, pridėjo rankų nuotraukas ir jau po pusvalandžio kalbėjosi su gydytoju Domu.

„Diagnozė buvo paprasta, bet netikėta – patalų blakės. Gavau aiškų gydymo planą, nurodymus, kokio tepalo ieškoti vaistinėje, ir galėjau tęsti savo kelionę be jokių trikdžių“, – šypsosi jis.

Ši patirtis turėjo įtakos ir karjeros pokyčiams. Po metų Arkadijus prisijungė prie „uhealth“ komandos, kuri siekia, kad medicinos konsultacijos būtų tokios pat prieinamos ir greitos kaip finansinės operacijos ar maisto užsakymas į namus. „Kodėl turėtume važiuoti į kliniką, jei galime pratęsti receptą ar pasikonsultuoti su gydytoju nuotoliniu būdu? Laikas – didžiausia vertybė, ypač keliaujant“, – sako jis.

Programėlė „uhealth“ leidžia vos per kelias minutes užsiregistruoti, pasirinkti gydytoją ir patvirtinti tapatybę „Smart-ID“ ar „Mobile-ID“ būdu. Gydytojai dirba septynias dienas per savaitę – nuo 7 ryto iki 22 valandos vakaro, tad konsultaciją galima gauti net ir iš kitos laiko juostos.

Vartotojas gali pasirinkti jam patogiausią formą: vaizdo skambutį arba susirašinėjimą žinutėmis – pastarasis bendravimo būdas ypač patogus, kai interneto ryšys kelionėje nėra stabilus. Įkėlus nuotraukas ar simptomų aprašymą, gydytojas pateikia diagnozę ir gydymo planą su aiškiais nurodymais. Prireikus išrašomas receptas, kurį galima panaudoti net ir kitoje šalyje – tai itin svarbu keliautojams, norintiems tęsti gydymą be grįžimo namo.

Visi duomenys automatiškai saugomi paciento „e.sveikatos“ paskyroje, todėl užtikrinamas gydymo tęstinumas ir duomenų saugumas. Šiuo metu „uhealth“ jau naudojasi daugiau nei 30 tūkstančių klientų, o su platforma dirba 10 licencijuotų „Hila“ šeimos klinikos gydytojų.

„Keliaudami mes visada pasiimame vaistų nuo galvos skausmo ar gerklės pastilių, bet niekada negalime numatyti, kada prireiks gydytojo patarimo. „uhealth“ man – tarsi skaitmeninė greitoji pagalba, kuri visada šalia“, – sako A. Bliumenas.

Kai pasaulis tampa tavo biuru, o maršrutai driekiasi per skirtingus žemynus, rūpintis savimi turi būti paprasta. Ir kartais tam tereikia vos kelių paspaudimų.