Privačiu lėktuvu – per visų sezonų kultinio serialo „Baltasis lotosas“ viešbučius. Arba aplink pasaulį per 25 dienas. O gal – tiesiai į Mikono salą, tik tau, tavo kompanijai ir atviram dangui virš galvos? „ELLE Lithuania“ kelionių redaktorė Aja sako, kad vis dažniau telefone suskamba būtent taip: – Man reikia privataus lėktuvo šiam vakarui.
Aš – keleivis nr. 1
„Kai pradedi skraidyti verslo klase, nebesinori grįžti į ekonominę. O kai persėdi į privatų lėktuvą – nebegrįžti ir į verslo“, – šypsosi „Boutique Travel“ įkūrėja, beveik tris dešimtmečius turizmo versle dirbanti Aja. Pasak jos, vis daugiau lietuvių renkasi privačius lėktuvus ne tik verslui, bet ir atostogoms.
Privačios aviacijos šuolis įvyko pandemijos metu – kai reguliarūs reisai buvo atšaukti, keliauti buvo galima tik asmeniniu lėktuvu. „Dalis klientų vėliau nebegrįžo į komercinius lėktuvus. Supranti, kad kelionė gali būti be eilių, be oro uostų chaoso, be skrydžių laukimo – viskas pagal tavo taisykles.“
VIP terminaluose pasirūpinama viskuo – nuo bagažo paėmimo tiesiai iš viešbučio iki išpakavimo paslaugos tavo apartamentuose Tailande. Atvyksti į Koh Samui, o tavo suknelės jau kabo spintoje. „Keliaujant privačiai, prasmės netenka ir posakis, kad pavėluosi į lėktuvą, – juokiasi Aja, prisimindama sparnuotą kliento frazę: – „Ne tam nusipirkau privatų lėktuvą, kad į jį vėluočiau.“
Lėktuvas – statuso simbolis
Lengvieji „Cessna Citation“ ar „Phenom 300“ idealiai tinka trumpesniems atstumams, o ilgojo nuotolio „Embraer Legacy 650“ skrenda tiesiai į Dubajų. Vasarą – Viduržemio jūros kryptys, žiemą – slidinėjimo kurortai.
„Kad skrydis įvyktų, turi veikti visa sistema – nuo techniškai paruošto lėktuvo iki pakilimo laiko (angl. slot) užtikrinimo. Kalėdos, Naujieji metai, vaikų atostogos – tikras skrydžių „piko“ metas, – sako Aja. – Atsimenu, kaip kartą nesuteikė slot’o Mikono saloje, o operatorius ramiai atsakė: Ponia, pas mus eilėje laukia Madonna ir Timberlake’as – nurimkit.“
Dirbant su privačia aviacija, tenka nuolat stebėti orų prognozes, nes pūga ar vėjas trikdo mažesnių lėktuvų skrydžius labiau nei didžiulius „Boeing“ ar „Airbus“. Kartą žiemą klientams skrendant privačiu lėktuvu slidinėti į Kurševelį, nebuvome tikri, kur dėl oro sąlygų galės nusileisti lėktuvas – Ženevoje ar Šamberi, tad vienu metu į abu oro uostus siunčiau po automobilį paimti klientų. Beje, privačioje aviacijoje yra daugiau oro uostų, į kuriuos leidžiasi privatūs lėktuvai.
Skrydžio valandos kaina prasideda nuo 8 tūkstančių eurų, priklausomai nuo orlaivio tipo. Pasiekti Varšuvą – mažiau nei valanda. Yra ir taupesnių variantų – „empty leg“ sistema leidžia pasinaudoti „tuščiu“ reisu, kai lėktuvas skrenda be keleivių į kitą užsakymą. Retai, bet jei pasiseka, iš Romos į Paryžių galima nuskristi už 6–8 tūkst. eurų.
Aja pasakoja apie klientus, kurie savaitgalį skrenda iš Palangos tiesiai į Šampanę. Apie vestuves ore. Apie vakarėlius su šokėjais ir vedėjais lėktuvo salone. „Tai tik biudžeto klausimas“, – šypsosi.





Ore su žvaigžde
Pasak Ajos, kai keliaujama ne dažnai, nuomotis lėktuvą palankiau, nei jį įsigyti. „Mano klientas, nusipirkęs privatų lėktuvą, juokavo, kad buvo laimingas du kartus – kai jį nusipirkto ir kai jį pardavė.“ Aišku, tai negalioja žmonėms, kurie įdarbina privatų lėktuvą labai dažnai. Oprah Winfrey yra sakiusi, kad asmeninio lėktuvo įsigijimas buvo geriausias jos gyvenimo sprendimas.
Taylor Swift skrenda tiek dažnai, kad JAV žiniasklaida ją pavadino „dangaus karaliene“ – jos lėktuvas per metus kyla 170 kartų. Garsusis Leonardo DiCaprio, nors ir aktyviai pasisako prieš klimato kaitą, kai reikia suspėti į kino festivalius ar svarbius susitikimus, vis dėlto renkasi greitį ir privatumą, o tai užtikrina tik jo asmeninis lėktuvas. Kim Kardashian danguje neatsisako prabangos – jos „Gulfstream G650ER“ yra net marmurinė kriauklė.
Kylie Jenner demonstruoja savo „Jet Kylie“ lėktuvo rožinį saloną tarsi mados aksesuarą, o jos nuotraukos iš skrydžių akimirksniu tampa „Instagram“ hitais. Reperis Drake’as turi „Air Drake“ – buvusį „Boeing 767“ krovininį lėktuvą, kuriame dabar telpa miegamasis, valgomasis ir net nedidelė poilsio zona.
Kruizas danguje
Ir nors įžymybės dažnai lydi mus tik antraštėse, vis labiau prieinamos tampa ir jų patirtys – tik, žinoma, kita forma. Ir būtent tai šiandien siūlo prestižiniai skrydžių organizatoriai, tokie kaip „Safrans du Monde“ ir „Four Seasons“, pakylėję privačių kelionių patirtį į visiškai naują lygmenį.
„Yra kelionės ir yra privilegija iš tikrųjų patirti pasaulį, – „ELLE Lithuania“ pasakoja keliautojus po pasaulį privačiu lėktuvu skraidinančios prancūzų kompanijos „Safrans du Monde“ prezidentas Guy Bigiaoui. – Tai daugiau nei tiesiog skrydis – tai išskirtinė patirtis, kur kiekvienas sustojimas yra lyg scena unikaliame pasaulio spektaklyje. Svečiai skrenda specialiai pritaikytu „Airbus A340“, sukurtu skraidinti beveik 300 keleivių. Dabar jame įrengta tik 100 vietų, skirtų tik patiems privilegijuočiausiems keleiviams.
Salone – dvi sėdynės vienoje eilėje, todėl keleiviai gali laisvai judėti bet kuriuo metu, net ir tiekiant maistą – retas laisvės pojūtis 10 km aukštyje. Tai vienintelis tokio tipo orlaivis, kuriame tiek daug erdvės virš galvos – tai dar labiau sustiprina pojūtį, kad keliaujama lengvai ir laisvai. Kiekviena sėdynė – elegantiškai išdėstyta poromis – virsta visiškai horizontalia lova. Tarp eilių – beveik du metrai, todėl kiekvienas keleivis mėgaujasi tikru privatumu ir kokybišku poilsiu. Tai daugiau nei transporto priemonė – tai skraidantys namai, kuriuose prabanga matuojama didžiausiu simboliu – erdve.“



„Safrans du Monde“ kviečia keliautojus leistis į unikalią kelionę aplink pasaulį privačiu lėktuvu, kur kiekviena smulkmena kruopščiai apgalvota, įgyvendinta su aistra ir išskirtiniu prancūzišku elegancijos pojūčiu. Tai – prasminga kelionė: lėtai, stilingai, sąmoningai. Skrydžiai planuojami tik dienos metu, kad naktį galėtumėte ilsėtis viešbučio apartamentuose ir kiekvieną rytą sutikti žvalūs. Kad kokybė būtų užtikrinta nuo pakilimo iki nusileidimo, kiekvienoje kelionėje asmeniškai dalyvauja įmonės vadovas.
Kelionės trunka nuo dviejų savaičių iki mėnesio – skirtingai nei jūrų kruizuose, čia keleiviai miega viešbučiuose, o kiekviena diena pilna autentiškų potyrių. Keleiviai vaišinami ne tik šampanu ar „Harry’s Bar“ kokteiliais, bet ir kulinariniais pasakojimais – šefas Paulas Caussé kiekvieną patiekalą kuria tarsi simbolinį pasaulio maršruto akcentą.
Jau yra aiškios ne tik 2025, bet ir 2026 metų kelionių aplink pasaulį datos, kainos prasideda nuo 100 tūkstančių eurų. „World Tour Grands Classiques“ kelionės trunka 25 dienas ir driekiasi per Rio de Žaneirą, Peru, Velykų salą, Prancūzijos Polineziją, Australiją, Vietnamą, Kambodžą, Indiją ir Jordaniją. Svečiai stebi karališkąją Apsaros šokėjų baleto programą privačiai atvertoje Angkoro šventykloje, dalyvauja Bolivudo tematikos vakare Indijoje ir vakarieniauja po žvaigždėmis tūkstančio ir vienos nakties stiliaus šventėje tarp rausvų Petros uolų.
„Kiekviena kelionė – unikali, bet tikslas išlieka tas pats: sukurti patirtį, tokia stiprią ir įtraukiančią, kad ji taptų istorija, kurią svečiai nešiojasi visą gyvenimą. „Safrans du Monde“ šiuo metu pritraukia vis daugiau tarptautinių klientų, ypač iš Šiaurės Europos ir Baltijos šalių“, – sakė G. Bigiaoui.
Kelionė pagal „Baltojo Lotoso“ scenarijų
Tuo metu amerikiečių prabangos ikona „Four Seasons“ siūlo patirtį moderniame, išskirtinai jų programoms pritaikytame „Airbus A321neo-LR“. Jame – vos 48 sėdimos vietos. Kiekviena vieta – tai atskiras mini liukso numeris ore, su galimybe visiškai išsitiesti, pasilepinti SPA ritualais ar dalyvauti improvizuotoje degustacijoje salono „lounge“ erdvėje. Kiekviena sėdynė – iš itališkos odos, suteikianti 2 metrų asmeninę erdvę, su pailgintu kojų atlošu bei minkštu pufu. Visos kelionės metu lydi asmeninis gydytojas bei vyriausiasis šefas, kuris lėktuve ruošia maistą pagal individualius mitybos poreikius ir pageidavimus. Kiekviename sustojime svečius lydi kelionės konsjeržas, kuris padeda suplanuoti maitinimą, o bagažu rūpinasi kitas komandos narys, kad įsikūrimas ir išvykimas iš viešbučių vyktų be jokių rūpesčių (lagaminų į oro uostą nešti nereikės).
Vienas įdomiausių „Four Seasons“ kelionių pasiūlymų – 2026 metų „The White Lotus Private Jet Experience“ kelionė aplink pasaulį, įkvėpta kultinio HBO serialo „Baltasis lotosas“. Keleiviai aplanko net tris viešbučius, tapusius filmavimo aikštelėmis: „San Domenico Palace“ Sicilijoje, Koh Samui Tailande ir Maujyje Havajuose, o stotelėse tarp jų – „Four Seasons“ viešbučiai Maldyvuose, Marakeše, Singapūre, Meksikoje (serialuose dar nenusifilmavę, bet kas žino, kur bus ketvirtasis sezonas). Keliautojai vakarieniauja tose pačiose terasose kaip serialo veikėjai, girdi tas pačias jūros bangas, nerimastingai ošiančias tarp scenarijaus eilučių.
„Serialas įžiebė „set-jetting“ – kelionių po filmavimo vietas – tendenciją, įkvėpdamas keliautojus aplankyti kvapą gniaužiančius „Four Seasons“ viešbučius, tapusius šio serialo fonu, – sako Marcas Speichertas, „Four Seasons“ vyriausiasis komercijos vadovas. – Dabar, kai trečiasis sezonas žavi žiūrovus, džiaugiamės galėdami pasiūlyti svečiams galimybę patiems patirti savo „Baltojo lotoso“ versiją su „Four Seasons“ privačiu lėktuvu, kuris sujungia meilę serialui ir svajonių keliones“, – pridūrė jis. Ši kelionė numatyta 2026 metų gegužę.
Kaina – nuo 176 tūkst. eurų asmeniui. „Baltojo lotoso“ sezonas danguje truks 20 dienų, bilietų skaičius ribotas, tačiau svajonių – ne. Žiūrėdami serialą laukiame sužinoti, kas bus nužudytas, o šioje kelionėje miršta tik viena – rutina. Nes tai ne tik kelionė – tai skrydis privačiu lėktuvu į geriausią tavo gyvenimo sezoną. Ir jis, laimei, tęsiasi ilgiau nei viena serija. Šampano, ir kylam!