M. Grikšaitė naujausią kolekciją pristatė Rumunijoje: šou tapo mados savaitės kulminacija

Autorius
Pranešimas žiniasklaidai
Nuotraukos
Andrei Valeanu

Lietuvos drabužių dizainerė ir prekės ženklo „Mild Power“ įkūrėja Milda Grikšaitė savo naujausią kolekciją „Cuoricini“ (liet. „Širdelės“) pristatė viename žymiausių Rytų Europos mados renginių – „Feeric Fashion Week“ Rumunijoje. Dizainerės kolekcija tapo išskirtiniu mados savaitės įvykiu – ji ne tik buvo parodyta pagrindiniame Gala renginyje, bet ir atidarė visą šou.

„Feeric Fashion Week“ – tai meno ir mados ribas griaunantis festivalis Transilvanijos mieste Sibiu, Rumunijoje. Pirmą kartą surengtas 2008-aisiais, jis iš vienos nakties renginio išaugo į tarptautinį festivalį, apimantį konferencijas, parodas, net gastronomiją.

Šiandien jis vadinamas didžiausia mados savaite Rytų Europoje, kurioje šiemet tarsi ryškiausia žvaigždė sužibėjo dizainerė iš Lietuvos – būtent Kauno kolegijos mados dizaino lektorės M. Grikšaitės „Cuoricini“ buvo pasirinkta kaip Gala vakaro atidarymo kolekcija.

„Apie Feeric Fashion Week pirmą kartą sužinojau dar 2017 metais iš „Vogue Italia“ talentų skilties, kurioje skelbiami įvairūs konkursai bei kitos naujienos, skirtos tiek jau įsitvirtinusiems dizaineriams, tiek mados naujokams. Tuo metu atrankoje taip ir nesudalyvavau, nes kaip tik ruošiausi savo bakalauro gynimui.

Na, o šiemet renginys išties nudžiugino savo profesionalumu ir mastu. Tik atvykus sužinojau, kad kolekciją pristatysiu mados savaitės Gala renginyje, kurį dar ir atidariau – mano kolekcija buvo parodyta pirmoji. Pristatymas vyko labai gražioje aplinkoje – Piata Albert Huet, šalia Šv. Marijos evangelikų katedros. Atmosfera buvo tikrai magiška!“, – įspūdžiais dalijosi dizainerė.

Ant podiumo žiūrovai išvydo šiuolaikinį, konceptualų bei klasikinį stilių apjungiančią ir meilę bei gyvenimą kasdien švęsti kviečiančią penkiolikos drabužių modelių kolekciją, kurioje vyravo spalvos, dizainerės sukurtas širdelių raštas bei sportinė elegancija.

„Cuoricini“ kolekcija – tai tęsinys anksčiau pradėtos plėtoti širdelių temos. Vis eksperimentuoju su jų atlikimo technikomis, tad šįkart širdelės atsirado ir naujame formate – megztos kiauraraščiu. Taip pat – plazdančios širdelės ant iš tiulio likučių į rombus susiūtos tvarios suknelės, kuri, beje, buvo bene daugiausiai ovacijų sulaukęs įvaizdis. Apskritai, tiek užkulisiuose, tiek po pristatymo sulaukiau išties daug pagyrų.

Taip pat ne pirmą kartą girdžiu, kad mano kūrybos spalvos džiugina akį. Man tai didelis komplimentas, nes noriu, kad mano kūryba džiugintų iš esmės“, – pasakoja drabužių dizainerė M. Grikšaitė ir priduria: „Pastebiu, kad kuo toliau, tuo daugiau dėmesio skiriu drabužio pritaikomumui – šios mano kolekcijos drabužiai buvo kuriami tam, kad būtų dėvimi, ir, manau, tai buvo išskirtinumas viso renginio kontekste, nes daugiausia buvo galima išvysti eksperimentinės mados.“

Paklausta, kodėl pasirinko Rumuniją ir kokie įspūdžiai ne tik apie mados savaitę, bet ir apie pačią šalį, dizainerė negaili pagyrų: „Apie Rumuniją turėjau dviprasmišką nuomonę: iš vienos pusės šalis turi (mano nuomone, nepagrįstai) prastą reputaciją, iš kitos – mane visada traukė senovės genčių, tokių kaip dakai ar trakai, ištakos ir jų kraštai. O ką jau kalbėti apie Transilvanijos karalystę, kurią ne kartą bandė užkariauti tiek Osmanų, tiek Austrijos–Vengrijos imperija!

Rumunija, ypač Sibiu miestelis, užbūrė savo idilišku senamiesčio grožiu, tvarka, žmonių mandagumu. Tai jau matosi vien iš vairavimo kultūros. Na ir, be abejo, kas man labai svarbu keliaujant – maistas! Sibiu 2019 metais buvo tapęs Europos gastronomijos sostine. Šį savo titulą miestas tikrai pateisino. Jų virtuvė – tai Balkanų, Osmanų ir austrų–vengrų miksas, tad ragavau labai daug visko: nuo mėsos troškinių iki desertų bei skrandžio sriubų.

Fantastika! Ir kas įdomiausia – ši kelionė, turėjusi būti profesinė, tuo pačiu tapo ir nuostabiomis atostogomis. Tikrai labai rekomenduoju Rumuniją tiems, kurie domisi mažiau populiariomis Europos kryptimis“, – pasakoja M. Grikšaitė.

Tiesa, kokia gi Rumunija be savo pagrindinės garsenybės Drakulos? Prekės ženklo „Mild Power“ įkūrėja juokauja, kad savo laimei ar nelaimei jo sutikti neteko: „Buvau Brano pilyje, kuri siejama su Vladu Persmeigėju arba Drakula, bet jo ten nebuvo – matyt, nuo turistų kiekio pasislėpė.

Iš tiesų, ko pasigedau – tai įdomių suvenyrų su Drakula. Nors pati suvenyrų įsigyju retai, visgi mėgstu pasižiūrėti, kaip įvairiose šalyse su šia užduotimi susidoroja dizaineriai – ką įdomaus pavyko sukurti ir pasiūlyti. Tai čia būtų ta vieta, kur dar reikėtų padirbėti.“

x