„Mes dažnai pasvajojame, įsivaizduojame, kaip bus smagu, kai tą svajonę įgyvendinsime, tačiau kai dėl jos reikia iš tiesų kažką padaryti, atsiranda visokiausių priežasčių nedaryti. Maža kliūtis išblaško ir kelią svajonės link pametame“, – sako Juozas Proškevičius, „Maestro Studijos“ įkūrėjas.
Turite įspūdingą – 20 metų – profesinę patirtį, patarkite, kaip žmonėms nepasiklysti tokioje didžiulėje grožio paslaugų pasiūloje?
Manau, čia kaip dėl gerų restoranų: kuo pilnesnis – tuo geresnis. Žinoma, daug kas priklauso nuo to, kokio lygio tai vieta. Juk kai kurie greitojo maisto restoranai taip pat būna pilni. Tačiau aš linkęs kalbėti apie verslo klasę, todėl rekomenduoju rinktis salonus, kuriuose meistro reikia palaukti bent kelis mėnesius. Be to, svarbu meistro darbai, kuriuos dabar lengvai galime pamatyti socialinėje medijoje. Jie kalba patys už save. Na, ir, be abejo, rekomendacijos iš lūpų į lūpas. Tai – svarbiausia.
Užsiminėte apie verslo klasę, kas Jums yra prabanga?
Kokybė, manau, kiekvienas to ir siekiame. Aišku, per gyvenimą daug ką išbandome. Kol esame jauni, apie kokybę negalvojame, svarbu, kad būtų veiksminga ir tą akimirką suteiktų malonumą. Mažai pastangų – maksimalus rezultatas, o pasekmės nebesvarbu. Ir čia kalbu apie viską: greitą maistą, vakarėlius, garderobą, netgi santykius.
Dirbame daug valandų, kad užsidirbtume pinigų, kuriuos paskui per savaitgalį išleidžiame. Daug kam tai gali trukti metų metus. Kol kas nors nesupurto ir tada, duok Dieve, supranti, kad laikas susiimti. Tada susidėliojame tikslus santykiuose, karjeroje, gyvenime ir vėl tvirtai stojame į kelią savo svajonių link. Kad tai padarytume, reikia daug pastangų, ryžto ir užsispyrimo.
O kas Jums yra kokybė?
Tai, kas sutaupo laiko. Laikas – brangiausias turtas ir jo nenupirksi už jokius pinigus. Nei aš, nei dauguma kitų žmonių nemėgsta švaistyti laiko vietose, kur visiškai neįdomu, pavyzdžiui, stovėti eilėse prie bilietų, užstrigti automobilių spūstyje, valandą laukti maisto pilname restorane ar nutikus nelaimei valandų valandas laukti ligoninės priimamajame. Net grožio salone tas pats galioja. Kokybiškas kirpimas neturėtų trukti dvi valandas. Viskas, kas užtrunka per ilgai, tampa nuobodu ir praranda kokybės statusą.
Tikrai, per ilgai trunkantį kirpimą ir pačiai teko pajusti, jausmas – nekoks.
Pats buvau išmokytas nukirpti per 20 minučių, visas kitas laikas turėtų būti skiriamas plaukų išdžiovinimui ir kliento dėmesiui.
Kaip suprantamas tas dėmesys klientui?
Visų pirma, svarbus jau pats kliento pasitikimas akimis ir šypsena vos jam įžengus pro duris. Ir tai nebūtinai turi būti tik salono administratorė, pasitikti gali bet kuris laisvas komandos narys, kiekvieną klientą turime priimti kaip savo.
Jei klientui reikia šiek tiek palaukti, būtina jam pasiūlyti gėrimų ar žurnalų. Kartais tai gali būti ir tiesiog malonus keleto sakinių apsikeitimas apie aktualius dalykus. Meistro kėdėje turėtų būti rekomenduojama, kaip klientui kirptis pagal jo tipažą, o ne klausiama, „kaip šiandien kirpsimės?“.
Priežiūros produktų parinkimas aktualus ne dėl to, kad kirpėjas nori užsidirbti, o dėl to, kad jam svarbu, jog klientas išlaikytų sveikus plaukus iki kito vizito ir galėtų susišukuoti panašiai kaip salone net namuose. Masažiniai judesiai plaunant galvą rodo, kad žmogus žino, ką daro. Na, o kirpimo, dažymo ar sušukavimo metu meistras turi parodyti visą savo išmonę ir profesionalumą, kad išgautų tikslų, greitą ir klientą tenkinantį rezultatą.
Be abejo, to reikia mokytis ne vienus metus, kokybė ateina su laiku. Mūsų srityje sunku greitai tapti sėkmingam, daugelio niuansų neįmanoma išmokti per trumpą laiką. Vien pajautimas, kaip panaudoti teoriją ir praktiką, kurią išmokstame per įvairius seminarus, konkrečiam žmogui atsiranda išleidus bent 2 tūkstančius klientų. O juk asmuo, sėdintis prabangaus salono kėdėje, tikisi, kad meistras pataikys tiesiai į dešimtuką.
Kaip išsirinkti profesionalų, patinkantį meistrą?
Mano patarimas – pirmiausia išsirinkti saloną, o tada užsiregistruoti pačiai paprasčiausiai paslaugai pas bet kurį meistrą. Ar pasiseks ir „savo“ meistrą atrasite iš pirmo karto – nežinia, tačiau bent jau tikrai pamatysite saloną, kurį kartais prilyginu lėktuvo verslo klasės zonai, ir visus meistrus – jos palydovus.