Naujausia „Antonio Marras“ kolekcija ant podiumo iškėlė Sardinijos operą

Autorius
Ginta Kubiliūtė
Nuotraukos
Mados namų

Antonio Marras, vienas išskirtiniausių Italijos mados pasaulio kūrėjų, Milano mados savaitėje pristatė savo naujausią, Sardinijos kultūrinio paveldo įkvėptą kolekciją. Dizaineris, garsėjantis gebėjimu sujungti istoriją, meną ir madą, šį kartą nustebino žiūrovus visiškai nauju kūrybiniu požiūriu.

2025-2026 metų rudens-žiemos šou centre – „La Bella d’Alghero“, 1892 metais sukurta opera, kurios muzika priklauso Giovanni Fara Musio, o libretas – Antonio Boschini. Šis kūrinys buvo atrastas po ilgų paieškų Pesaro ir Bolonijos muzikos bibliotekose, kur tyrėjai, peržiūrėję šimtus dokumentų, aptiko užuominas apie šį beveik prarastą Sardinijos kultūros perlą. Originalios natos neišliko, todėl opera buvo kruopščiai rekonstruota remiantis išlikusiu libretu ir istoriniais užrašais.

Pristatymas vyko teatralizuotoje erdvėje, kur mados podiumas virto operos scena. Modeliai žengė tarsi operos personažai įkūnydami melodramos siužetą apie dvi seseris, Eulaliją ir Rosaliją, kurios įsimyli tą patį vyrą – šaulį Efisio. Visa drama vysto intrigų, meilės ir pavydo temas, būdingas klasikinėms italų operoms.

A. Marras kolekcija pasižymėjo sudėtingais siluetais, kuriuose atsispindėjo XIX amžiaus estetika su šiuolaikiniais elementais. Drabužiuose dominavo rankų darbo siuvinėjimai, vaizduojantys Sardinijos kraštovaizdį: daugiasluoksniai audiniai, primenantys teatro kostiumus, subtilūs folkloriniai motyvai, įpinti į šiuolaikinį dizainą, dramatiški siluetai, atspindintys operos personažų charakterius.

Renginys sulaukė elitinės publikos dėmesio. Tarp garbės svečių buvo pastebėta Holivudo legenda Sharon Stone, kuri atrodė sužavėta A. Marras vizija ir teatrališkumu. Taip pat dalyvavo aktorius Aronas Piperis, kuris socialiniuose tinkluose su 11-a milijonų sekejų pasidalijo įspūdžiais apie renginio atmosferos išskirtinumą ir dizainerio gebėjimą sujungti skirtingus meno pasaulius.

Reklama

Pristatyme muzika atliko ypatingą vaidmenį – specialiai rekonstruoti „La Bella d’Alghero“ fragmentai skambėjo viso šou metu, jie suteikė autentiškumo. Modeliai judėjo pagal melodramos ritmą, taip kurdami vizualinį ir garsinį meno kūrinį.

Dizaineris, kalbėdamas po pristatymo, pabrėžė kultūrinio paveldo svarbą šiuolaikiniame pasaulyje: „Mada – tai ne tik drabužiai, bet ir istorijos, kurias jie pasakoja. Sardinijos kultūra yra mano įkvėpimo šaltinis, o per šį pristatymą norėjau ne tik parodyti drabužius, bet ir atgaivinti dalį mūsų pamirštos istorijos.“

Kritikai ypač įvertino dizainerio gebėjimą išlikti ištikimam savo šaknims, kartu sukuriant universalią, visiems suprantamą vizualinę kalbą. Jo kolekcijos eksponuojamos prestižinėse mados sostinėse, tačiau visada išlaiko autentišką Italijos dvasią.

Operos finalo scenoje choras skandavo: „Meilė ir grožis – tai kiekvienos istorijos alfa ir omega.“ A. Marras kūryboje susipina grožis ir aistra, tradicija ir inovacija, praeitis ir dabartis. Šis pristatymas – dar vienas įrodymas, kad tikroji mada peržengia laikinumo ribas ir tampa kultūriniu paveldu, kuris, kaip ir „La Bella d’Alghero“, gali būti atrastas ir mylimas iš naujo.

x