Didžiausios pasaulio sostinės gali didžiuotis pavasarį vykstančiomis mados savaitėmis, o tuo tarpu Lietuvoje mados maratonu gyvename visą gegužės mėnesį.
Pavasario pabaigoje Lietuvoje įvyko net keli didžiausi mados festivaliai ir savo asmenines kolekcijas pristatė daugybė patyrusių ir jaunų šalies dizainerių. Šiuose renginiuose didelį vaidmenį vaidino ne tik drabužių kūryba, bet ir plaukų įvaizdžiai.
Apie vyraujančias plaukų stiliaus tendencijas ir jų kūrimo ypatumus Lietuvos mados lauke, pasakoja net keturiuose mados renginiuose šį pavasarį dirbusi ir jų užkulisiams vadovavusi „KEUNE Haircosmetics“ kūrybos vadovė Edita Kavaliauskienė.
Edita, su kokiais iššūkiais plaukų meistrai susiduria dirbant mados renginiuose?
Meistrai, dirbantys mados renginių užkulisiuose visada turi būt pasiruošę įvairiems iššūkiams, nes čia vieta, kurioje niekas nevyksta pagal suplanuotą scenarijų. Kad darbas užkulisiuose vyktų sklandžiai, būtina atlikti „namų darbus“. Svarbiausia išgirsti dizainerio viziją.
Pagrindinis iššūkis dideliuose mados renginiuose – laikas. Čia vieta, kur viskas vyksta greitu tempu, kur įpusėjus darbui modelis gali būt pakviestas repeticijai, makiažui ar rūbų primatavimui ir sugražintas nebūtinai į to paties meistro kėdę. Todėl būtina koncentracija, idėjos nepaleidimas bei greitas persiorientavimas.
Kitas iššūkis – modelio duomenys. Ne visada modelio plaukų ilgis ar būklė atitinka dizainerio plaukų įvaizdį, tad reikia pasiruošti greitai pergalvoti šukuoseną arba panaudoti visą profesionalumą ir iš minimumo išspausti maksimumą.
Dar vienas išbandymas – jei modelis turi ne vieną, o kelis išėjimus į sceną su skirtingais plaukų įvaizdžiais. Čia svarbiausia tinkamai parinkti produktą, kad būtų galima greitai performuoti šukuoseną.
Gabrieliaus Jauniškio, Dariaus Kučio, Augustės Rūkaitės nuotr.
Kokie plaukų stiliaus sušukavimai vyravo ant šio sezono mados podiumų?
Šlapių plaukų įvaizdis nepalieka podiumų. Tačiau ženkli nauja tendencija – kuodai. Ir ne tik balerinos kuodeliai, bet įvairiose galvos dalyse (tiek viršugalvyje, tiek pakaušio viduryje) įvairių formų ir tekstūrų ir dydžių kuodai buvo matomi daugelyje kolekcijų.
Na ir kasos – kaip be jų. Tiek tvarkingos klasikinės, tiek netvarkingos, lyg supintos dar nuo vakar dienos.
Taip pat dominavo ir įvaizdis, kuriame preciziškai sutvarkyta šukuosenos detalė susimaišo su „neužbaigtų“ tvarkyti plaukų įvaizdžiu. Dominavo įvairiausių segtukų aksesuarai, jų gausa plaukuose.
Šį pavasarį kūrėte plaukų įvaizdžius beveik visuose didžiausiuose mados renginiuose, bendradarbiavote su begalę mados dizainerių, ar galėtumėte įvardinti, kokią pagrindinę žinutę šiai dienai neša mada? Kokią reikšmę šioje žinutėje užima plaukų dizainas?
Pagrindinė šių dienų žinutė – individualumas, asmenybė, savo prigimties, vertybių pateikimas. Normalu, kad šių dienų žmogus gan pavargęs nuo beprotiško gyvenimo tempo ir nebūtina tai maskuoti bandant sukurti precizinį įvaizdį.
Kita garsi žinutė nuskambėjusi kolekcijose – moters grožis. „Nepamirškite savo moteriškos dievybės“, sakė kelios šio sezono kolekcijos.
Plaukai visada buvo ir bus labai svarbi įvaizdžio detalė. Mados renginiuose svarbiausia, kad plaukai papildytų, o neužgožtų drabužių. Tačiau nenuvertinkime plaukų dizaino svarbos. Plaukų stilizavimo tendencijos prasideda būtent nuo podiumo.
Tad tai, ką matome pristatymuose, vienu ar kitu pavidalu persikelia į gatvę, šventes ir kasdieninio stiliaus eilutę.
Domo Rimeikos ir Augustės Rūkaitės nuotr.