Tu ne bjaurus, tu tiesiog vargšas: kaip senėjimas tapo socialinės klasės problema?

Autorius
Alexandra Jones
Nuotraukos
Instagramas
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Ar amžinos jaunystės siekis – nuo botokso ir užpildų iki sveikatingumo priemonių ir sveikatos stebėjimo prietaisų – tampa dar viena sritimi, kurioje ekonominė nelygybė vaidina lemiamą vaidmenį?

Neseniai „TikTok“ tinkle paplito vaizdo įrašas, kuriame 43 metų Christina Aguilera atrodo bauginamai panaši į dvidešimtmetę save. Tai nuostabu – jokios išraiškingos blizgančios kaktos ar paburkusių skruostų, tai – Šventasis Gralis, pabrėžė daugelis komentatorių, „darbas“, atrodantis visiškai be pastangų.

Palyginimui, prieš kelias savaites realybės šou „Love Island“ dalyvių nuotraukos privertė milijonus žmonių spėlioti jų amžių. Socialiniuose tinkluose buvo kalbama, kad moterys – visos jos yra dvidešimtmetės – atrodė daug vyresnės, nei iš tikrųjų, nes jos nevengė botokso ir kitų populiarų grožio procedūrų. Jų veidai buvo per daug papilkėję, blizgantys, per daug ištempti – jų išvaizda sulaukė daug kritikos.

„Manau, kad dabar, labiau nei bet kada anksčiau, jaučiamas spaudimas griebtis senėjimą stabdančių priemonių, – sako Anita Bhagwandas, knygos „Ugly: Giving Us Back Our Beauty Standards“ (liet. Negražu: grąžinti mums grožio standartus“) autorė. – Per pastaruosius kelerius metus ši pramonė taip suklestėjo ir sukūrė tiek daug naujų produktų ir paslaugų, kad, manau, tai iškreipė mūsų lūkesčius, kaip žmonės turėtų atrodyti tam tikrame amžiuje.“

Tiek C. Aguilerai, tiek „Love Island“ šou dalyvėms akivaizdžiai buvo atliktos procedūros ar operacijos, kuriomis siekta atrodyti jauniau, tačiau vieni darbai buvo verti pagyrimo, o kiti – paniekos. Tai rodo, kokius astronomiškai didelius lūkesčius dabar keliame viešumoje matomoms moterims ir sau pačioms, kai kalbama apie senėjimo stabdymą.

Kadaise pakakdavo nusidažyti plaukus ir naudoti naktinį kremą, o dabar mus visur lydi neįtikėtinai gaiviai atrodančio veido šmėkla, kurią sukuria amžiną jaunystę už tam tikrą kainą žadanti pramonė. „Manau, kad dabar labai svarbu, kiek pinigų reikia investuoti, – tęsia A.Bhagwandas. – Geriausi chirurgai ir injekcijų specialistai nori, kad jų darbas būtų nepastebimas, bet ne visi turi galimybę tokius specialistus samdyti.

Iš tiesų injekcinės procedūros tapo pigesnės ir prieinamesnės daugiausia dėl to, kad, kaip rodo neseniai Londono universitetinio koledžo mokslininkų atliktas tyrimas, daugiau nei du trečdaliai šias procedūras atliekančių žmonių nėra medicinos specialistai. Bėgant metams dėl to susiformavo skirtingos „darbo“ klasės, o mūsų veidai tapo matomu ir pusiau pastoviu pinigų, kuriuos galime išleisti, atspindžiu.“

Reklama

Kaip ir visur kitur, intervencijoms tapus pigesnėms ir įprastesnėms, mūsų skonis taip pat tapo išrankesnis, todėl tapo sunkiau „teisingai“ įsitraukti į kovos su senėjimu procesą. Pirmiausia, populiarumą prarado užpildai – 2023 m. pradžioje daugybė antraščių skelbė apie pernelyg išpūstos išvaizdos pabaigą, daugelis teigė, kad per daug „užpildytas“ veidas atrodo vyresnis, o ne jaunesnis (didysis išpūtimas tęsiasi net ir dabar, nes pradedame suprasti, kad užpildai, kaip žadėta, laikui bėgant neišsisklaido, bet migruoja į kitas sritis).

Tačiau senesni gydymo būdai toli gražu nepadidino pasiekiamumo standarto, nes senesnės procedūros iškeliavo į popkultūros šiukšlyną, o jų vietą užėmė naujos intervencijos, tokios pat brangios kaip užpildai ar botoksas: lazeriai, injekcijos, papildai ir procedūros – visa tai didina skirtumą tarp tų, kurie gali sau leisti išlikti jauni amžinai, ir tų, kurie pasmerkti senėti.

Žinoma, visa tai nėra naujas reiškinys. Prieš kelerius metus plačiai paplito memas, kuriame buvo rodomos įvairių įžymybių nuotraukos „prieš“ ir „po“ kartu su žodžiais „Tu nesi negražus, tu tiesiog vargšas“. Tuo metu „tu ne bjaurus, tu tiesiog vargšas“ satyrino grožio kultūrą galima pasiekti, jei turi pakankamai pinigų sumokėti už reikalingas procedūras, korekcijas ir operacijas.

Iš pradžių tik nedaugelis galėjo sau leisti mokėti, tačiau atlygis tiems, kurie galėjo, galėjo būti didelis. Iš kelių gerai apšviestų nuotraukų buvo galima uždirbti ne tik socialinį kapitalą, bet ir realius pinigus – „Instagram“ amžiuje būti jaunam ir karštam apsimokėjo kaip niekada anksčiau.

Prabėgus keleriems metams, mažai kas pasikeitė – mūsų apetitas kultiniams produktams ir naujoms, amžiną jaunystę žadančioms procedūroms nesumažėjo: praėjusiais metais Didžiosios Britanijos estetinės plastikos chirurgų asociacija nustatė, kad daugiau žmonių nei bet kada anksčiau pasidarė kosmetines procedūras – palyginti su ankstesniais dvylika mėnesių, atliktų procedūrų skaičius išaugo 102 proc.

Pasaulyje iki 2027 m. senėjimą stabdančios kosmetikos pramonės vertė sieks 93 mlrd. dolerių, o vis jaunesnes moteris vilioja pažadas už tam tikrą kainą visiškai išvengti senėjimo.

Originalus tekstas: https://www.elle.com/uk/beauty/a62031875/beauty-ageing-class-issue/