Ukrainos mada įsitvirtina Londone: po vienu stogu galima rasti ypatingus ženklus

Autorė
Vaidilė Marija Vasiliauskaitė (@vaidilemaria)
Nuotrauka
GASANOVA
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

„Ukrainian Fashion Department” – tai jungtinis Ukrainos dizainerių projetkas, įkurtas Londone, suteikiantis galimybę vienoje prekybos platformoje rasti skirtingų ukrainietiškų ženklų kūrybą: nuo aprangos, aksesuarų iki papuošalų ir interjero detalių.

GUDU nuotr.

„UFD („Ukrainian Fashion Department”) projektas buvo pristatytas šią vasarą. Viskas prasidėjo, kai su vaikais persikėliau į Angliją, apsigyvenome Jorkšyre, vaikai ėmė lankyti čia esančią mokyklą. Supratau, kad mūsų pokyčiai nebus laikini, todėl reikėjo imtis veiklos. Visada domėjausi mada, o mano drabužinėje daugiausia buvo gimtosios šalies prekių ženklų. Karas išaugino susidomėjimą Ukrainoje pagamintais daiktais visame pasaulyje. Kadangi mada man labai artima, norėjau dirbti būtent su Ukrainos gamintojais, kad garsintume mūsų šalį ir paremtume Ukrainos verslus. Profesiniu požiūriu iš pradžių man padėjo garsi ukrainiečių dizainerė Elvira Gasanova. Ji buvo pirmoji dizainerė, prisijungusi prie projekto. Nepaisant to, kad neturėjau nei platformos, nei sandėliavimo patalpų, o tik idėją, ji manimi patikėjo. Tiesa, šią veiklą labai palaiko ir mano šeima”, – pasakoja internetinės platformos „Ukraine Fashion Department” įkūrėja Kateryna Platunova.

Kateryna Platunova, asmeninio archyv. nuotr.

Šiuo metu „Ukraine Fashion Department” galima įsigyti devynių Ukrainos prekių ženklų kuriamus drabužius, aksesuarus ar interjero detales. Kalbant apie pačius bendradarbiavimus, rinktis tikrai yra iš ko – juk šalyje tiek daug talentingų kūrybininkų. Kaip atsirenkate prekės ženklus ir dizainerius, su kuriais ketinate dirbti? Kuo išskirtiniai jūsų partneriai?

Rinkdamasi gaminius vadovaujuosi tik vienu klausimu – ar pirkčiau tokią prekę, tokią suknelę, tokį aksesuarą? Jei atsakymas teigiamas, nieko nelaukdama pradedu derybas. Taip pat atsižvelgiu į prekės ženklų istoriją, jų reputaciją ir potencialą pritraukti klientus.

Ukrainiečių kuriama mada dažnai išsiskiria dėl šiuolaikiškai pritaikytų tradicinių raštų ir motyvų. Pavyzdžiui, mados namai „Gasanova” puošia drabužius moderniai interpretuotais siuvinėjimais, taip pat aktualumo suteikia jų itin pamėgtas kristalų dekoras. „Gunia Project“ irgi renkasi modernias variacijas, pritaiko tradicinių ukrainietiškų drabužių motyvus. Ukrainos mados kūrėjai yra labai kūrybingi, moka save pristatyti, moka kurti reklamines žinutes. Pavyzdžiui, neseniai populiarus ukrainiečių skrybėlių dizaineris Ruslanas Baginskiy pristatė originalias pakuotes – kepures supakavo dažų skardinėse, šiam projektui sukūręs ir specialią kolekciją.

GASANOVA nuotr.

Įsitvirtinę ženklai gali leisti sau dideles ir efektingas kampanijas, tačiau kai esi srities naujokas, plėtra vyksta mažais žingsneliais. Kaip šiandien populiarinate UFD dizainerius Didžiojoje Britanijoje?

Internetinei platformai, žinoma, naudojame tikslinę reklamą. Valdome socialinę žiniasklaidą, o mūsų atstovaujami prekių ženklai taip pat kalba apie šią veiklą. Be kita ko, bendradarbiaujame su nuomonės formuotojais, Londono mados savaitei daugelį jų aprengėme ukrainietiškų prekių ženklų kūryba. Po susitikimo su autore Kerry Johnson buvome pakviesti į „Jackie“ radiją, kur galėjome paskleisti žinią platesnei auditorijai.

THE COAT nuotr.

Su kokiais iššūkiais teko susikurti skinant kelius Ukrainos dizaineriams svečioje rinkoje?

Didžiosios Britanijos rinka gana ryškiai skiriasi nuo vyraujančios Ukrainoje, tai galima pajusti iš karto. Tačiau pirmoji problema, su kuria susidūriau čia, buvo ne pardavimas, o prekių sandėliavimas. Buvo sunku rasti vietą, kur galėtume laikyti visas prekes. Iš pradžių mano „sandėliu” tapo kambarys name, kuriame gyvenome Jorkšyre. Kai veikla ėmė suktis, su šeima į Londoną buvome persikraustę tik prieš porą mėnesių, todėl iš pradžių į darbą važiuodavau traukiniu.  Šį laiką pamenu kaip sudėtingą, išvažiuoti tekdavo 6 valandą ryto, o grįždavau 1 nakties… Kelionės Anglijoje ne tik vargina, bet ir nėra pigios.

DAMN JEWELRY nuotr.

Kokią dizainerių kūrybą galima rasti UFD, ar pastebėjote, kas klientams patraukliausia, gal jau išryškėjo ir bestseleriai?

Siūlome produktus, skirtus įvairiems pirkėjams. Tai namų aksesuarai, bižuterijos papuošalai ir apranga. Beveik visi jaukumui ir grožiui sukurti gaminiai: nuo kvapiųjų žvakių iki krištolu tviskančių suknelių. Šiuo metu klientai ypač pamėgę mados namų „Gasanova” džemperius ir originalius „Omelia” marškinius. Ukrainiečių mados ženklą „Omelia“ įkūrė dizaineris Kostiantyn Omelia Kijeve, jo komanda perdirba vintažinius ir likutinius marškinius, siekdama suteikti drabužiams antrą gyvenimą ir sumažinti gamtos taršą. Kol kas didžiausi marškinių užsakymai atkeliauja iš JAV klientų. 

Beje, kalbant apie mūsų gimtosios šalies kultūrą ir tvarumą, tarp prekių ženklų, organiškai įpinančių į savo estetiką etninius motyvus, neabejotinai yra ženklas „Gunia Project“ – tai tikras atradimas. Jis gamina ne tik šilkines skareles, siuvinėtas prijuostes, etnostiliaus marškinius, papuošalus, bet ir namų žvakes bei piešiniais margintus indus.

OMELIA nuotr.

Kaip įsivaizduojate Ukrainos mados ateitį pasauliniu mastu?

Mano nuomone, Ukrainos mada turi galimybę toliau augti pasaulinėje arenoje dėl talentingų dizainerių, unikalių tradicijų ir kultūros paveldo. Susidomėjimo ukrainietiška mada augimas artimiausiu metu tik didės, todėl manau, kad atrasime vis naujų vardų. Šiuo metu UFD turi uždarą saloną, tiksliau pavadinčiau jį biuru. Susitarus galima čia atvykti ir pasimatuoti norimą prekę. Nors šiandien tarp Londono verslininkų matau tendenciją uždaryti fizines parduotuves ir pasilikti tik internetinę prekybą, planuoju atidaryti vieną parduotuvę. Tačiau norint tai padaryti, dar teks padirbėti, visgi neabejoju, kad projektas plėsis, o ukrainietiška mada sulauks pasaulinio dėmesio.

GUNIA PROJECT nuotr.