Madoje kažkas vyksta – tylesnio nei tendencija, lėtesnio nei sezonas, bet neabejotinai – galingo. Pasaulyje, perpildytame logotipų, greičio ir triukšmo, vis daugiau moterų atsigręžia į drabužius, kurie nesistengia rėkti, kad būtų pastebėti, o šnabžda, kad būtų prisiminti.
Čia pasirodo „KÔYÉ“ – Paryžiuje gimęs, Barselonoje kuriamas prekės ženklas, kuris dėmesį prikausto ne triukšmingomis kampanijomis ar nuomonės formuotojų reklamomis, o architektūriniais kirpimais, spindinčiais audiniais ir filosofija, grindžiama precizika bei buvimu. Įkurtas 2019 m. dizainerės Alicios Issakos, „KÔYÉ“ priklauso naujai mados bangai: vadovaujamai moterų, globaliai sąmoningai ir nedviprasmiškai rafinuotai.
Alicios istorija – ne apie akimirksnio sėkmę, o apie daugiasluoksnę viziją ir viso gyvenimo intuiciją. Užaugusios Paryžiuje, daugiakultūrėje šeimoje, jos asmenybė brendo vaikštant po audinių turgus ir puoselėjant šeimos tradicijas. O jos šeimoje tekstilė buvo ne tik funkcionali – ji buvo atminties nešėja.

Alicia Issaka.
„Visada mačiau audinį kaip kažką švento, – sakė ji. – Tai buvo būdas, kuriuo mano mama pasakojo istorijas. O vėliau – kaip aš išmokau pasakoti savąsias.“ Jos kūriniai atspindi ankstyvą pagarbą drabužių tekstūrai ir struktūrai: niekas nepaliekama atsitiktinumui, kiekviena detalė turi prasmę.
Šiandien įsikūrusi Barselonoje, Issaka jungia aukštosios mados discipliną su jaukiai įgyventa elegancija. Jos dizainai tuo pat metu atrodo ir įsišakniję, ir laisvi – paryžietiški savo dvasia, bet Viduržemio jūros alsavimo kupini savo siela.
„KÔYÉ“ esmė – ne tik siluetas, bet ir intencija. Pagalvokite apie šilko satino sukneles, kurios slysta neprisiglausdamos, aksomines linijas, kurios išryškina formas be vargo, apykakles, kurios segasi aukštai, bet atrodo natūraliai. Kiekvienas kūrinys pasižymi tyliu užtikrintumu – suprojektuotas judėjimui, gyvenimui, moterims, kurios pažįsta save.




Tokie drabužiai kaip „Samarcande“ aksominė suknelė ar „Hérat“ palaidinė su nuimama apykakle įrodo, kad elegancija ir praktiškumas neprivalo konkuruoti. „KÔYÉ“ visatoje jausmingumas yra preciziškas, o patogumas nėra kompromisas – tai stiprybė.
Šiandieninėje mados industrijoje prabangos sąvoka yra perrašoma. Ji nebėra apie kainų etiketes ar sezono privalomus pirkinius – prabangą dabar perteikia drabužio prisilietimas prie odos, tai, ar etiškai jis buvo sukurtas, ar suteikia pasitikėjimo. Prabanga slypi audinyje, ją perteikia net būdas, kaip prisiuvama saga, mažas ateljė, kuriame sukurtas rūbas.
„KÔYÉ“ drabužiai gaminami ribotomis serijomis Ispanijoje, naudojant vietoje gaunamas medžiagas. Prekės ženklas nemanipuliuoja tvarumu, o kuria mažiau, bet kokybiškiau pagamintus ir ilgiau nešiojamus kūrinius.
Ir galbūt būtent tai yra tikroji „KÔYÉ“ galia. Prekės ženklas nesivaiko tendencijų ir nepasikliauja triukšmu. Vietoje to, kuria garderobą moterims, kurios jį dėvi – ambicingoms, smalsioms, drąsioms, bet tai daro ne garsiai.
Alicia Issaka savo mūzas dažnai apibūdina kaip „karalienes be karūnų“: moteris, kurios vadovauja, puoselėja, kuria ir įkvepia. Moteris, kurios nori drabužių, atitinkančių jų kompleksiškumą, ritmą, eleganciją.
Tai, ką siūlo „KÔYÉ“, yra kažkas gilesnio nei mada: tai saviraiškos struktūra, kuriai nereikia spektaklio, kad būtų pastebėta. Ji nesiekia iš naujo išrasti rato – ji primena mums, kad grožis gali būti ir žemiškas, ir didingas. Ir kad kartais radikaliausias dalykas, kurį moteris gali dėvėti, yra tiesiog tai, kas jaučiasi kaip ji pati.