Kokios medžiagos rengs ateities žmones?

Autorius
Lėja Viktorija Voronovaitė
Nuotraukos
Instagramas: @ph5official
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Tobulėjant mados pramonei, dizaineriai pasitelkia vis novatoriškesnes medžiagas, kurios ne tik skatina iš naujo pažvelgti į madą, bet ir sprendžia tvarumo bei funkcionalumo klausimus.

Naujoviškos medžiagos – nuo į UV spindulius reaguojančios tekstilės iki perdirbtų audinių – yra nauja mados niša. Tad panagrinėkime, kaip dizaineriai iš viso pasaulio panaudoja šias aukštųjų technologijų medžiagas, kad sukurtų įspūdingus drabužius, kurie siunčia stiprią žinutę tiek apie kūrybiškumą, tiek apie sąmoningą vartojimą.

Suzanne Lee

Londone gyvenanti Suzanne Lee ilgą laiką tyrinėjo pažangias tekstiles ir įkūrė dizaino įmonę „Biofabricate“. Vienas įdomiausių Lee drabužių, kuriame naudojamas kombučios audinys, yra „BioCouture“ striukė. Ją pagamino milijonai mažyčių bakterijų, užaugintų saldžios arbatos voniose. Nepaisant tikrai išskirtinės medžiagos kilmės, ji gali priminti gyvūno odos tekstūrą.

Charlotte McCurdy

Amerikiečių dizainerė Charlotte McCurdy, kurianti drabužius iš dumblių, yra tvarumo judėjimo priešakyje. Savo projekte „After Ancient Sunlight“ (liet. „Po senovės saulės šviesa“) McCurdy sukūrė neperšlampamą striukę, pagamintą tik iš bioplastiko, gauto iš jūros dumblių. Šiuo metodu siekiama sumažinti anglies dioksido išmetimą pakeičiant iš naftos pagamintą plastiką dumbliais bei pabrėžiant regeneruojančių medžiagų potencialą.

„Timberland“

Naujoviški audiniai patraukė ne tik novatoriškos mados atstovus, bet ir jau puikiai žinomus drabužių prekės ženklus. „Timberland“, garsėjantis patvaria ir patikima lauko apranga, į savo kolekcijas įtraukė perdirbtus audinius. Bendrovė sukūrė drabužius ir avalynę iš „ReBOTL“  medžiagos, pagamintos iš perdirbtų plastikinių butelių. Ši medžiaga yra tvirta, ilgaamžė ir ekologiška, todėl puikiai tinka lauko aprangai.

Reklama

„PH-5“

2014 m. Niujorke įkurtas „PH5“ yra pažangus šiuolaikinio moteriško trikotažo prekinis ženklas, kurį įkūrė Wei Lin. Kompanija meta iššūkį tradicijoms ir bendradarbiaudama su daugybe novatoriškų technologijų įmonių, iš naujo apibrėžia mados ir technologijų santykį.

Viena iš įspūdingiausių ir labiausiai socialiniuose tinkluose liaupsinamų technologijų – į UV spindulius reaguojanti medžiaga.

„Adidas“

Vokietijos sportinės aprangos milžinė „Adidas“ bendradarbiauja su aplinkosaugos organizacija „Parley for the Oceans“, ji sukūrė ekologiškų sportbačių ir drabužių, pagamintų iš vandenynų plastiko, liniją. Kolekcijoje „Parley x Adidas“ naudojamos perdirbtos plastiko atliekos, kurios surenkamos iš paplūdimių ir pakrančių. Šis novatoriškas požiūris ne tik padeda spręsti plastiko atliekų problemą, bet ir kuria patvarią, aukštos kokybės sportinę aprangą.

„Waterhaul“

„Waterhaul“ – išskirtinė kompanija, kuri nusivylusi milžinišku tuščių žvejybinių tinklų kiekiu paplūdimiuose, nusprendė ieškoti sprendimo. Jie atrado būdą, kaip mechaniškai perdirbti tinklus ir 2018 m. pagamino pirmąją akinių nuo saulės porą. Žvejybiniai tinklai yra pakankamai patvarūs, kad vandenyne išsilaikytų iki 500 metų, tad kiekviena akinių pora yra itin tvirta ir padeda kovoti su vandenynų tarša.

Šie naujoviški audiniai yra ne tik madingi, bet ir siejami su mados ateitimi. Tikime, kad dizaineriai toliau eksperimentuos su įvairiomis medžiagomis ir padės mums žengti ne tik kūrybiškai drąsius, bet ir ekologiškai sąmoningus žingsnius tolyn.