Lietuviškų šaknų turinčią garsią vizažistę žavi pagonybė

Autorius
ELLE Lithuania
Nuotrauka
Asmeninio albumo nuotr.
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Lietuviškų šaknų turinti profesionali vizažistė, kūno menininkė Holly Silius – tikra pasaulinio garso įžymybių ir aukštosios mados dizainerių numylėtinė. Jos idėjas ir meną yra pamilę tokios žvaigždės kaip Kim Kardashian ir Billie Eilish, o išskirtiniai kūno meno dizainai puošia ne vieną aukštosios mados kampaniją. 

Tavo darbai yra pasibarstę visame pasaulyje, o tavo šaknys – lietuviškos. Kaip pradėjai savo kelionę vizaže, kūno mene ir apskritai mados industrijoje? 

Tiesiog sekiau ir pasitikėjau savo intuicija. O ji mane vedė kurti meną, įvairius meno objektus, transformuoti veidus ir kūnus į kitas formas. Beje, dešimt metų užsiiminėjau itin konkurencingu sportu – plaukimu, tačiau meilė menui galiausiai nugalėjo.

Nepaisant to, kad plaukimu profesionaliai daugiau taip ir neužsiiminėjau, tie dešimt metų, praleistų baseine, padėjo atsiskleisti meilei žmogaus kūno formoms, kurias dažnai vaizduoju savo mene, kartu su vandens srovėmis ir lašeliais. 

Į meno mokslus gilinausi nuo pat šešiolikos, kai pradėjau norėti kurti žmogaus kūno ir veido formų liejimus. Nuo tada mano meilė kūno dinamikai ir kontūrams tik augo. Maža to, nepakeičiamą įtaką man daro ir gamta: dievinu gėles, ypač jų nuotraukas, padarytas su stipriai priartinančia kamera. Taip pat nuo pat mažų dienų mane įkvepia tokie menininkai kaip Franz Marc, Georgia O’Keeffe, Frank Auerbach, Yves Klein ir lenkų skulptorius Stanislav Szukalski. Šių menininkų bruožais nemažai rėmiausi tiek besimokydama, tiek jau pradėjusi dirbti. 

Beje, kai mokiausi universitete, vasaromis išvykdavau dirbti į Ibizą Ispanijoje. Ten iš drago karalienių mokiausi, kaip daryti makiažą, šukuosenas ir siūti kostiumus. Būtent tų vasarų metu išmokau dirbti su šokėjais, suprasti jų darbo dinamiką. Na, o baigusi mokslus Londono mados koledže (angl. London College of Fashion), pasinėriau į filmus, televiziją, teatrą ir Londono West End miuziklus.

Visa tai mane nuvedė iki pat Karališkojo operos teatro (angl. Royal Opera House), kuriame dirbau su įdomiais, sėkmingais projektais, tokiais kaip „Aida“, „Anna Nicole“. Tuo pat metu ėmiausi ir vizažistės asistentės darbo mados industrijoje ir televizijų laidose, dirbau su tokiais projektais kaip „X Faktorius“. Būtent ši patirtis mane nuvedė iki darbo su įžymybėmis ir mados fotosesijų. Neatsisakiau nė vieno pasiūlymo iš nė vieno žurnalo – norėjau kuo greičiau įsisukti į rinką ir ja mėgautis kaip įmanoma daugiau, tuo pačiu įgalinant ir savo kūrybiškumą. 

Tiesa, turiu ir antreprenerės pusę – sukūriau dirbtinių blakstienų prekės ženklą, kurį galima rasti „Asos“ ir „Urban Outfiters“ parduotuvėse. Jos sulaukė nemažai dėmesio ir netgi buvo naudojamos žinomų žurnalų viršeliuose. Be viso to dar pradėjau ir savo prabangių papuošalų verslą, kuriame kuriu ir parduodu auksinius žiedus su rubinais ir deimantais. 

H.Silius darbai.

Kuo tave žavi Lietuva?

Mano mėgstamiausias dalykas apie Lietuvą yra kiek neįprastas – Lietuva buvo paskutinė pagoniška tauta Europoje! Pasirodo, Romuvoje yra likę labai daug istorinio paveldo, susijusio būtent su pagonybe. Kai skaitau apie šią religiją, jai jaučiu labai keistą ir artimą ryšį. Pagonys turėjo sukaupę labai daug žinių apie žemę, gamtą ir dvasingumą, labai gaila, bet su laiku tos žinios tiesiog dingo ir nepasiekė šių dienų. Jaučiu artimą ryšį su gamta ir dvasių pasauliu, manau, būtent šie dalykai mus veda per gyvenimą. Kiekvieną kartą priimdama svarbų sprendimą, prašau aukštesnių jėgų stiprybės. 

Tavo porftolio yra pilnas žymiausių vardų: „Prada“, „Gucci“, „Miu Miu“, Kim Kardashian, Nicole Kidman, Billie Eilish ir daugybė kitų. Kas tave labiausiai žavi dirbant su žymiausiais prekių ženklais ir įžymybėmis? 

Turbūt mėgstamiausias mano darbo aspektas yra galimybė eksperimentuoti idėjomis, kurios po to atsispindi tose ikoniškose asmenybėse, na, o dirbant su prekių ženklais – galimybė formuoti jų įvaizdį per savo stilistiką.

Dažnai maišau savo klientų jau turimą stilių su savo idėjomis ir tarp jų sukuriu rišlią „istoriją“ – tai tiek prekių ženklams, tiek įžymybėms suteikia gylio ir juos papildo kitoniškumu. Paprastai idėjas kaupiu galvoje ir atėjus tinkamam momentui – kai idėja susisieja su talentu, stilistu, fotografu ar projektu – ją pristatau ir laukiu įvertinimo. Kai mane pasiekia pasiūlymas savo idėjomis įkvėpti projekto konceptą, jaučiuosi ypatingai. Gera, kai man suteikiama kūrybinė laisvė. 

Ko reikia, kad galėtum dirbti tarptautinėje aukštosios mados rinkoje? Ar kada nors yra tekę ką nors paaukoti dėl karjeros? 

Auka yra neatsiejama šios srities dalis. Rizikuoti siekiant įsitvirtinti ir gauti pripažinimą rinkoje yra nuolatinis procesas. Sunkus darbas ir laiku išnaudotos galimybės yra tai, kas padeda šioje industrijoje susikurti tvirtą pagrindą.

Privalai visada sugalvoti kažką naujo, kad sukurtum ką nors ypatingo, išsiskiriančio, kažką deklaruojančio, tvirto – juk tai ir parodo, kad tavo kūryboje yra šiek tiek magijos. Laikas neabejotinai yra didžiausia auka. Ši industrija yra labai reikli ir konkurencinga, o norint išlaikyti balansą tarp socialinio gyvenimo ir darbo, dedikuoti jai savo laiką gali būti itin sudėtinga. 

H.Silius darbai.

Kokia yra svarbiausia pamoka, kurią išmokai mados industrijoje? 

Visada išlikti kukliu ir niekada nenustoti mokytis. Net ir menkiausias išgirstas patarimas apie lūpdažio atspalvį, produktą ar asmenybę industrijoje, gali tapti visą karjerą keičiančia detale. Taip pat išnaudoti kiek įmanoma daugiau galimybių ir visuomet išreikšti dėkingumą žmonėms, kurie tau padeda.