Lietuvių kurti paltai keliauja net į Braziliją

Autorius
Agnė Mačiulytė (reklama)

Koks yra tobulas paltas? Tokį klausimą prieš 15 metų sau iškėlė lietuvių prekės ženklo „InAvati“ įkūrėja Jadvyga Žegždrin. Šiandien prekės ženklo vykdantysis direktorius Edgaras Rudzinskas sako, kad atsakymą jiems pavyko rasti su kaupu.

Papasakokite apie savo prekės ženklą. Kaip jis atsirado? Kuo išsiskiria rinkoje?

Prekės ženklas gimė iš idėjos sukurti tobulą paltą. Šiandien įmonė skaičiuoja jau trisdešimt metų. „InAvati“ gimė iš siuvimo įmonės „Siulvedė“, turinčios gerą reputaciją Lietuvoje ir siuvusios gaminius pasaulyje žinomiems prekės ženklams, tokiems kaip „Acne Studios“, „Ted Baker“, „Zadig & Voltaire“, „Zapa“ ir kitiems.

Pavadinime „InAvati“ užkoduotas žodis „inovacijos“ – mums svarbu gamyboje taikyti inovatyvias technologijas, kurios palengvina darbo procesą ir užtikrina aukštą gaminių kokybę. Pamažu prekės ženklas išplėtė savo asortimentą: pradėjome kurti ne tik paltus ir lietpalčius, bet ir kostiumus bei lengvąją aprangą – pilnas kolekcijas.

Kaip prisitaikote prie tvarumo tendencijų?

Tvarumui skiriame didelį dėmesį – atsakingai renkamės partnerius, bendradarbiaujame su sertifikuotus gamybos procesus turinčiomis įmonėmis. Pavyzdžiui, viena mūsų partnerė Portugalijoje pati augina medvilnę savo plantacijose.

Be to, gaminius kuriame ribotais kiekiais, siekdami sunaudoti iki 99 proc. audinio – iš atraižų siuvame aksesuarų maišelius. Nesivaikome trumpalaikių mados tendencijų – kuriame nepavaldžius laikui drabužius, tačiau į naujausias pasaulio mados kryptis, kirpimus ir spalvų paletes atsižvelgiame.

Ne vienas šalies dizaineris užsimena, kad išlaikyti mados prekės ženklą Lietuvoje yra sudėtinga. Ar sutinkate?

Iš dalies sutinku. Dažnai žmonės tapatina lietuvišką madą ir gamybą. Tačiau neužtenka tiesiog sukurti produktą ir tikėtis, kad jis bus perkamas vien todėl, jog pagamintas Lietuvoje. Sėkmingi tie, kurie atlieka namų darbus: gilinasi į rinkos ir vartotojų poreikius. Skirčiau lengvąją pramonę – siuvimą ir gamybą Lietuvoje – nuo lietuviškos mados vystymo tiek šalies viduje, tiek už jos ribų. Pastarasis šiandien yra lengviau įgyvendinamas.

Lietuva nuo seno garsėja aukšta siuvinių kokybe, tačiau situacija pasikeitė. Užsieniečių akyse Lietuva dar dažnai matoma kaip pigi šalis, nors mūsų siuvimo pramonė nebėra konkurencinga, palyginti su Italija, Prancūzija ar juo labiau Kinija. Mes patys nebesiuvame gaminių kitiems užsienio ženklams – visą dėmesį skiriame „InAvati“ plėtrai.

Kaip vystote prekės ženklą užsienio rinkose?

„InAvati“ užsienio rinkose pradėjome pristatinėti prieš dešimtmetį – dalyvavome parodose Londone, Paryžiuje ir kituose Europos miestuose. Tai pasiteisino. Dar prieš pandemiją pakeitėme įvaizdį, atnaujinome komunikaciją ir pradėjome plėtoti elektroninę prekybą.

Šiuo metu turime penkias parduotuves Lietuvoje ir Latvijoje, taip pat „showroom’us“ Olandijoje ir Australijoje. Bendradarbiaujame su tarptautine platforma „Wolf and Badger“, o mūsų paltai keliauja net į Braziliją.

Paltai iki šiol išlieka mūsų vizitine kortele. Žinoma, yra daug prekės ženklų, siuvančių paltus. Tačiau daugelis klysta manydami, kad kokybei pakanka tik geros medžiagos. Iš tiesų svarbi ir siuvimo kokybė, ir konstrukcija. Mūsų paltai patenka į prabangos prekių kategoriją, tačiau jų kaina išlieka prieinama plačiam klientų ratui.

x