Lietuvių meilė linui peraugo į prekių ženklus: pristatome ryškiausius

Autorius
Silvija Vaidogaitė
Nuotraukos
Prekių ženklų

Galbūt ne visi žmonės yra gimę su marškinėliais, bet mes, lietuviai, tikrai gimėme tik su lininiais. Kiekvienas žinome jausmą, kai apsivilkę lininį drabužį jaučiamės palaiminti, nes jis priglunda tarsi antra oda, ir nuo to momento nebesinori su juo skirtis. Ta didelė tautiečių meilė linui peraugo į kai ką nuostabaus – lietuviškus prekės ženklus, kurie puoselėja ryšį su šiuo gamtos glėbyje užsimezgančiu audiniu, ir kuria tai, kuo pasigirti galime visam pasauliui.

„Son de Flor – dviejų seserų įkurtas tvarios, laikui nepavaldžios mados prekės ženklas, kurio meilės istorija su linu prasidėjo prieš daugiau nei dešimtmetį. „Linas išmokė mus klausytis, mylėti ir gerbti gamtą, laiką bei savo palikimą Žemei. „Son de Flor“ – tarsi gyva malda už grožį, kuris nesensta, už drabužį, nešantį prasmę, ir už moterį, kuri nebijo būti tikra. Tikiuosi, šią meilę jaučia ir mūsų klientės, išsibarsčiusios po visą pasaulį, bet sujungtos tuo pačiu švelniu ilgesiu“, – komentuoja įkūrėjos Vaida Ribinskaitė ir Indrė Statkė.

„Linen Fox gyvuoja nuo 2014 metų. Per šį laiką prekės ženklas išsigrynino labai aiškias vertybes, kurios atsispindi tiek komandoje, tiek darbuose. „Linen Fox“ į vasarą keliauja su pastelinės geltonos spalvos kūriniais ir šūkiu „linas gražiai nugyventoms dienoms“. Jo įkūrėja Ingrida Margelė teigia: „Kiekvienas mūsų kūrinys gimsta iš siekio moterims pasiūlyti ne tik stilių, bet ir funkcionalumą. Daug dėmesio skiriame siluetams, kurie nevaržo, įvairiems lino audiniams, kurie kvėpuoja, ir detalėms, kurios kalba apie kokybę. Norime, kad mūsų drabužiai ne puoštų spintas, o keliautų per metų laikus ir per kasdienybę.“

„Not Perfect Linen – intriguojantį „Netobulo lino“ pavadinimą turintis prekės ženklas, kurį išvysti jau buvo galima tokiuose pasauliniuose leidiniuose kaip „Vogue“, „Vanity Fair“, „Forbes“ ir „Condé Nast Traveler“. Šio šeimos verslo išskirtinumas tas, kad vienas drabužis nuo pradžios iki pabaigos sukuriamas vieno meistro rankomis. Įkvėpta lino paprastumo, įkūrėja Simona Rimkienė džiaugiasi galėdama su visais pasidalyti kažkuo netobulai tobulu: „Lino grožis – jo netobulumas. Lygus, nesiglamžantis linas natūraliai neegzistuoja – tai gamtos dalis. Iš natūralaus pluošto pagaminti rūbai turi visiškai unikalią išvaizdą ir tik jiems būdingas savybes.“

„Linen Sea, įkurtas pajūryje gyvenančios buriavimo entuziastės, skatina pajusti drabužių siluetuose užkoduotą pajūrio ramybę, o jų spalvose – smėlio ir vandens teikiamą gyvybę. „Linen Sea“ gimė iš dviejų meilių – lino ir jūros – sinergijos. Abu kupini lengvumo, oro, laisvės ir begalinio malonumo liečiantis su oda“, – sako įkūrėja Karolina Ambra.

„Linen ID“ – žinomos dizainerės Gabrielės Januškevičiūtės įkurto prekės ženklo kolekcijose linas tampa miesto elegancijos pagrindu. Aiškūs siluetai, apgalvotos konstrukcijos ir nugludintos detalės natūraliai įsilieja į modernaus žmogaus kasdienybę.

„Kuriame drabužius, su kuriais rytą pradėję didmiesčio ofise, vakare jaukiai žingsniuosite pajūriu ir jausitės taip pat gerai ir laisvai. Tarpusavyje lengvai derinami drabužiai kuria tylios prabangos ir rafinuoto funkcionalumo dialogą, kviečiantį vertinti tikruosius šiuolaikinio tvaraus gyvenimo principus – natūralumą, tikrumo estetiką ir šiuolaikinį dizainą, kuris tarnauja mums, o ne mes jam“, – priduria Gabrielė.

„Linen Wedding Dress“ kuria drabužius, skirtus didžiausiai gyvenimo kelionei – kelionei prie altoriaus. Linu nuotakas ir jaunikius puošianti prekės ženklo įkūrėja Daiva Ambrozė į vestuvinės aprangos nišą atėjo ne atsitiktinai – viena klientė, pamačiusi Daivos specialiai jai kurtą ilgą, baltą krikštynų suknelę, pakomentavo, kad būtų gražu su tokia suknele tuoktis. To ir užteko.

„Kiekvienas mūsų gaminys siūtas po užsakymo, atsižvelgiant į asmeninius kūno matavimus tam, kad tiktų tobulai. „Linen Wedding Dress“ komandoje dirba moterys iš įvairių Lietuvos regionų – mums visoms labai malonu stebėti, kaip mūsų kūryba lydi jaunuosius svarbiausią jų gyvenimo dieną“, – atvirauja Daiva.

„Magic Linen gimė iš įkūrėjos Vitos Murauskienės vaikystės prisiminimų, kuriuose močiutės lyginama lininė staltiesė reikšdavo šventę ar šeimos susibūrimą ir kurdavo stebuklingą nuotaiką. Šiandien Vitą supa visa komanda, padedanti perteikti tai ir kitiems. „Nuo vėjyje šiurenančio, žydrai žydinčio augalo iki ilgaamžio audinio – linas visuomet žavėjo savo natūralumu, tvirtumu ir švelnia magija. Mūsų gaminiai atneša gamtos prisilietimą į kiekvienus namus ir kviečia sulėtinti kasdienybės tempą. Citrinos, jų žiedai, alyvmedžių šakelės raštuose – tai ne tik dekoras, bet ir tylus pasakojimas apie Pietų šilumą, švelnų vėją ir ramų, lėtą buvimą. Stalo tekstilė čia tampa fonu pokalbiams, skoniams ir laikui, kuris neskuba“, – mintis dėlioja Vita.

„Linen Tales –šeimos verslas, pirmą kartą pasauliui pristatytas atveriant pačių įkūrėjų namuose esančios svetainės duris. Sujungdami lietuviško lino tradicijas su šiuolaikinio gyvenimo poreikiais, „Linen Tales“ užsitarnavo pripažinimą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, jų produktus ypač pamėgo Japonijoje. Įkūrėjai Borisas Symulevičius ir Vaida Kniūkštienė sako: „Linas jungia su gamta, istorija ir lėtais gyvenimo momentais. Mums lino interpretavimas reiškia jo įtraukimą į kasdienius ritualus – ar tai būtų sekmadienio pusryčiai, lėta vakarienė, ar ramūs vakarai namuose. Kolekcijas kuriame paprastai, bet sąmoningai, kad linas harmoningai įsilietų į šiuolaikines erdves, neprarasdamas savo sielos.“

„Thing Stories – iš gebėjimo džiaugtis mažais dalykais ir į kasdienybę įnešti šilumos, ramybės bei jaukumo jausmą gimęs šeimos verslas. Jo filosofija – mažiau daiktų, daugiau erdvės svajonėms, laikui su šeima ir kitiems širdžiai brangiems dalykams. „Linas – tai audinys, kuris tarsi prisimena prisilietimą, švelniai kvėpuoja kartu su namais. Jis paprastas, bet išmintingas, tyliai kalbantis apie natūralumą, ilgaamžiškumą ir gyvenimo ritmą. Pasirinkome liną todėl, kad jis artimas mums ir mūsų vertybėms. Jis kviečia gyventi lėčiau, atidžiau, su pagarba sau ir aplinkai. Kūrybingose rankose linas atsiskleidžia švelniai ir tyliai, su kiekviena diena tapdamas dar artimesnis – lyg brangus daiktas, su kuriuo sieja prisiminimai“, – įsikvėpti kviečia įkūrėja Simona Vaičienė.

„April Notes gimė jo įkūrėjai Ievai Šidlauskei po rutina virtusio gyvenimo didmiestyje sugrįžus namo į mažą pajūrio miestelį ir prisiminus, kas iš tiesų jai svarbiausia. Tai – prekės ženklas, kviečiantis gyventi su intencija, nepamesti sąmoningumo ir ieškoti harmonijos su gamta, savimi bei savo namais. „Mūsų kolekcijos gimsta įkvėptos gamtos – tiek spalvomis, tiek nuotaika. Jos sukurtos taip, kad harmoningai derėtų tarpusavyje, išliktų aktualios nepaisant laiko ir tarnautų daugelį metų. Liną mylime ne tik dėl jo išskirtinių funkcinių savybių – laidumo orui, ilgaamžiškumo ir natūralaus grožio, – bet ir dėl to, kaip jis veikia pojūčius. Į namus atneša pusiausvyros, lengvumo ir tylos jausmą“, – dalijasi Ieva.

x