Lietuvos garsenybes dabinantys kūrėjai įsimintiniausią papuošalą sukūrė Jessicai Shy

Autorius
Ugnė Mingėlaitė
Nuotrauka
Justino Vilučio, asmeninio albumo nuotr.
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Išskirtinio juvelyrikos prekės ženklo „Balaretis“ kūrėjai Danielis Marshewski ir Danielis Volkovski atlikėjus papuošia išskirtinai savo kuriama, jiems būdinga estetika. O kaip jie patys sako, scenoje sužibantys papuošalai yra gerokai ekstravagantiškesni nei tie, kuriais jų klientai puošiasi kasdienybėje.

Kiekvieno gaminio kūrimas prasideda nuo paprasčiausios pažinties su atlikėju, idėjos pateikimo ir vizijos – taip tvirtina „Balaretis“ įkūrėjai. Anot jų, pirmiausia jie bando dainininką pažinti, įsijausti į jo kūrybą. Dažnai su savo klientais iš muzikos pasaulio jie dirba kiekviename etape, kol galiausiai gimęs asmeninis ryšys padeda tiksliai suprasti, kaip turi atrodyti galutinis papuošalas.

Tiesa, juvelyrai užsimena, kad kartais pasitaiko ir tokių klientų, kuriems svarbiausia – tobulas galutinis rezultatas, ir jie visiškai pasikliauja juvelyrų patirtimi ir skonio suvokimu. 

„Panašiai kaip scenoje matomi drabužių deriniai, dažnai atlikėjams kuriami juvelyriniai dirbiniai yra labiau provokuojantys nei klasikiniai aksesuarai. Norime, kad juvelyriką pastebėtų net ir žiūrovai iš paskutinių eilių. Būtent todėl tokie gaminiai neretai būna dideli, ekstravagantiški. Kūryba, skirta dainininkams, yra smagi tiek mums patiems, tiek atlikėjui – juk čia galime leisti suklestėti savo vaizduotei“, – pasakoja juvelyrai. 

Justino Vilučio nuotr.

Pasakodami, kaip nepriekaištingai priderinti papuošalus prie sceninės aprangos, juvelyrai teigia, kad tai – nėra lengvai užduotis, svarbiausia nepamiršti vizijos, kaip turi atrodyti bendras vaizdas ir pasirodymas. 

„Nors scenos aprangos deriniai dažnai būna itin ekstravagantiški, rasti skoningą sprendimą visada įmanoma. Svarbu atrasti balansą tarp šių detalių: aprangos, juvelyrikos dirbinių, atlikėjo charakterio savybių ir pasirodymo vizijos. Visos šios detalės turi atrodyti vientisai, papildyti viena kitą. 

Reklama

Didžiausias iššūkis dirbant su atlikėjais – suprasti kliento ir visos grupės norus. Šiame etape prie vizualizacijų ir brėžinių kartais praleidžiame ištisas naktis. Jeigu viską nuo pat pradžių išsigryniname ir sėkmingai susidėliojame, tolesni etapai dažniausiai būna visiškai sklandūs. Tiesa, gerai pagalvojus, dažna kliūtis yra laiko stoka – pasitaiko, kad atlikėjai kreipiasi su užsakymu likus labai mažai laiko. Tokiais atvejais irgi tenka paplušėti naktimis“, – patirtimi dalijasi D. Marshewski ir D. Volkovski. 

Į klausimą, kuo skiriasi papuošalų kūrimas skirtingų muzikos stilių atlikėjams, juvelyrai turi nemažai įžvalgų. Dažnai repo stiliaus atlikėjai renkasi didesnius auksinius gaminius su dideliais deimantais. Kartais tenka kurti ir dantų papuošalus (angl. grillz) ar sunkias auksines grandines.

Greičiausiai tai – Vakarų muzikos kultūros įkvėpti atlikėjų norai. Tiesa, juvelyrai pabrėžia, kad kiekvienas Lietuvos atlikėjas, su kuriuo yra tekę dirbti, yra unikalus, o jų stilius ir norai keičiasi nuo vieno turo iki kito. 

„Įsimintiniausias papuošalas, kurį teko kurti, buvo Jessicos Shy turo „Pasaka“ aprangos detalė – žiedas „Gėlė“ su 3 karatų centriniu deimantu. Šį dizainą sukūrėme gana seniai, daug metų jį tobulinome ir vis ieškojome jam vietos ir laiko sužibėti.

Malonus sutapimas, kad Jessicos scenos akcentas taip pat buvo gėlė. Tad savo kolekcijoje jau turėtą gėlės dizainą pakoregavome kartu su stiliste Vilte Kinderevičiūte, kad jis labiau tiktų prie scenos instaliacijų ir viso Jessicos įvaizdžio. Taip sukūrėme kai ką tikrai įspūdingo ir įsimintino“, – prisimena „Balaretis“ įkūrėjai. 

Atlikėjus papuošalais puošiančių prekių ženklų Lietuvoje nėra tiek daug. Tačiau tie, kurie juos papuošia, turi išskirtinį ir unikalų braižą. „Balaretis“ savąjį jau spėjo pademonstruoti su stipria galia.