Patarimai keleiviams, kurių skrydis vėluoja: kompensacijos ir teisės

Šaltinis
Pranešimas spaudai, BNS
Nuotrauka
SevenStorm JUHASZIMRUS / Pexels
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Vieni iš dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų oro keleivių teisių srityje yra nusiskundimai dėl skrydžių vėlavimo. Vėluojantis skrydis gali sukelti didelių nepatogumų – ilgas laukimas oro uoste, prarastas kitas skrydis ar net praleistas svarbus renginys ar susitikimas. Norėdamas jums padėti, Europos vartotojų centras dalinasi patarimais, ką reikėtų žinoti, jeigu jūsų skrydis vėluoja.

Teisės priklauso nuo atidėjimo trukmės. Aviakompanijos prievolės keleivio naudai atsiranda tik tada, kai pagrįstai tikimasi, kad išskridimas vėluos ne mažiau kaip 2 valandas.

Turite teisę į rūpinimąsi. Jeigu vėluojama išskristi daugiau nei 2 valandas, atsižvelgiant į laukimo laiką, jums turi būti pasiūlytas maistas ir gaivieji gėrimai, apgyvendinimas viešbutyje, jeigu tenka praleisti naktį, transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą vietą) ir atgal, galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus.

Reklama

Teisė atsisakyti skrydžio. Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip 5 valandoms, aviakompanija privalo jums pasiūlyti atsisakyti šio skrydžio ir grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus. Taip pat, jei esate tarpiniame kelionės taške ir dėl skrydžio atidėjimo pagal numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės, oro bendrovė privalo grąžinti sumokėtus pinigus už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis ir pasiūlyti kuo greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą.

Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip 5 valandoms, aviakompanija privalo jums pasiūlyti atsisakyti šio skrydžio ir grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus.

Teisė į kompensaciją. Keleiviai, kurie dėl atidėto skrydžio galutinę paskirties vietą pasiekė trimis ar daugiau valandų vėliau nei iš pradžių oro vežėjo numatytas atvykimo laikas, turi teisę į kompensaciją. Kompensacijos dydį galite pasiskaičiuoti Europos vartotojų centro svetainėje (ecc.lt) esančiame skrydžio skaičiuotuve. Kompensacija nepriklauso, jeigu skrydis atidėtas dėl ypatingųjų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, ir jei aviakompanija gali tai įrodyti.

Jiarong Deng / Pexels nuotr.

Žinokite, kur kreiptis pagalbos ar patarimų. Visose Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, veikia Europos vartotojų centrai, kurie imasi ginti vartotojų teises, kai jiems nepavyksta to padaryti savarankiškai. Vartotojo gyvenamojoje šalyje veikiantis Europos vartotojų centras, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje ES valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje.

Keleiviai, kurie dėl atidėto skrydžio galutinę paskirties vietą pasiekė trimis ar daugiau valandų vėliau nei iš pradžių oro vežėjo numatytas atvykimo laikas, turi teisę į kompensaciją.

Nepavykus išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu pardavėju / paslaugų teikėju, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (www.vvtat.lt), o dėl kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotų pardavėjų / paslaugų teikėjų nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).