Plaukų meistras J. Koževko: „Užpurškus apsaugos nuo karščio, nereikėtų vadovautis iliuzija“

Autorius
Agnė Mačiulytė (reklama)
Nuotrauka
WELLA nuotr.

Jurijus Koževko – vienas garsiausių plaukų meistrų Lietuvoje. Prabangius ir natūralius plaukų įvaizdžius kuriantis vyras grožio pasaulyje sukasi jau beveik du dešimtmečius, visai neseniai jis dalyvavo ir tarptautiniame „Illumi Night by Wella“ renginyje, kuriame prisistatė didžiulei auditorijai.

Vis dėlto net ir kalbėdamas apie pasiekimus J. Koževko išlieka kuklus: visa tai – sunkaus darbo ir sėkmės rezultatas.

Iš Varėnos kilęs Jurijus jau labai anksti suprato, kad nori būti kirpėjas. Kaip jis teigė, visuomet siekė vieno tikslo, nesiblaškė, intensyviai mokėsi ir nerietė nosies.

Šiandien sostinės centre įsikūrusiame jo salone lankosi išskirtiniai, kokybę vertinantys klientai, o socialiniuose tinkluose Jurijų seka daugiau nei 30 tūkst. sekėjų. „Dirbu jau 15–16 metų, bet patirties esu sukaupęs trisdešimčiai. Pusę karjeros dirbau ne po 8, o 15 valandų per parą“, – kalbėdamas apie karjerą teigė jis.

WELLA nuotr.

Priminkite, kaip prasidėjo jūsų karjeros kelias?

Mūsų kaimynė buvo laiptinės kirpėja ir mano mamos draugė. Kai mama išleisdavo visus vaikus į mokyklą, kaimynė mano mamą kviesdavo jos namuose atsigerti kavos, o mama pasiimdavo ir mane, mažiausiąjį. Matydavau, kaip kirpėja bendrauja su žmonėmis, kaip ji dirba. Mamai pasakiau, kad noriu būti kaip Alina. Šiai paklausus kodėl, atsakiau, kad ji nuolatos skaičiuoja pinigus (šypsosi). Būdamas dešimties dar kartą suvokiau, kad nenoriu dirbti biure. Kūriau planus, kaip tapti kirpėju.

Dešimt metų yra labai ankstyvas amžius.

Aš tuo labai džiaugiuosi – iš karto žinojau, ką veiksiu gyvenime. Domėjausi vienu ir tuo pačiu dalyku, nesiblaškiau. Siekiau tik vieno tikslo. Žinoma, pasakęs, kad noriu būti kirpėju, sulaukiau įvairios aplinkinių reakcijos. Tėvai mūsų niekuomet nevaržė, bet apskritai anuomet kirpėjo profesija daugeliui klaidingai atrodė nevyriška.

Ar sunku buvo įsitvirtinti grožio industrijoje?

Tai yra gana lengva, jeigu pasirenki tinkamą mokytoją. Kaip ir sakiau Lenkijoje vykusiame „Illumi Night by Wella“ renginyje, šioje profesijoje itin svarbus nuoseklumas. Reikia apsispręsti, ko tiksliai nori. Pavyzdžiui, jeigu asmuo nusprendžia tapti plaukų koloristu, patariu jam kurį laiką mokytis šio amato ir tik vėliau kirpimo technikų. Nedarykite, kaip dariau aš: vieną mėnesį mokiausi vieno, o kitą – jau visai kito dalyko. Tai yra chaotiška.

Renkantis mokytoją, pirmiausia reikėtų atsižvelgti į tai, kad jis būtų ne tik geras, bet ir teisingas specialistas bei žmogus, kuris nemeluotų, kad niekuomet nedaro klaidų. Be to, tas žmogus turėtų jums būti įkvėpimas. Pastaruoju metu mokiausi būtent iš tokių žmonių ir mano progresas vyko greičiausiai. Nebūtinai dėl to, kad jie buvo geriausi, – šie žmonės man tiesiog sakė tiesą.

J.Koževko. WELLA nuotr.

Ne paslaptis, kad vienas iš jūsų mokytojų yra garsusis „Wella Professionals“ pasaulinis ambasadorius Romeu Felipe.

Romeu aplankiau tikrai ne kartą. Du kartus viešėjau pas jį Londone, tris kartus – Brazilijoje. Tiesa, iš šios šalies grįžau visai neseniai. Su Romeu buvau susitikęs, bet šį kartą lankiausi ir kito meistro mokymuose.

Apie Romeu sužinojau iš socialinių tinklų. Pirmą kartą apsilankęs jo seminare labai jaudinausi. Ten susipažinau su jo asistentu, kuris kalbėjo angliškai. Užsiminiau jam, kad labai norėčiau apsilankyti Romeu salone, kuriame dirba 400 meistrų, ir jis sutiko. Žinoma, apsilankymas nebuvo nemokamas. Kiekvieną kartą vykdamas ten išleidžiu po 10 tūkst. eurų. Bet tai yra investicija. Kuo daugiau ten važiuoju, tuo daugiau uždirbu. Visomis prasmėmis.

Savo karjeroje nors kartą teko suabejoti profesijos pasirinkimu?

Buvo tik vienas kartas. Nepasiekiau ribos, nepriėmiau sprendimo nutraukti karjerą, tačiau neigiamų minčių tikrai šmėžavo. Taip jau nutinka, kai esi jaunas, sieki tobulybės ir matai, kad iki jos tau dar toli.

Ar šioje rinkoje lietuviai pasižymi?

Nenoriu prisiimti laurų, bet jau metus suburiame mokymų grupę, kurioje yra ne mažiau kaip 300 žmonių. Lietuvos mastu tai yra labai daug. Lankausi įvairiuose seminaruose ir pastebiu, kad susidomėjimas mokymais Lietuvoje yra išties didžiulis. Lietuviai nori tobulėti.

Turime daug specialistų, o ar patys lietuviai yra linkę rūpintis savo plaukų grožiu?

Reklama

Labai. Jeigu klientėms pasakau, kad jos kirpykloje turėtų apsilankyti anksčiausiai po pusės metų, būna, kad sulaukiu jų prašymų užsirašyti jau po kelių mėnesių. Nors tos moterys atrodo puikiai, joms patinka jausmas, lyg ką tik išėjus iš kirpyklos.

Apsilankymas kirpykloje daugeliui lietuvių yra savotiška profilaktika. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje parduotuvėje galima išvysti moterų, apsivilkusių pižamomis, kai Lietuvoje kai kurios negali išnešti šiukšlių nepasidažiusios.

Kokias šiuo metu vyraujančias plaukų grožio tendencijas galėtumėte išskirti?

Šiuo metu madinga daugybė dalykų, bet vyrauja „Quiet luxury“ tendencija, kuriai būdingas natūralumas, kokybė, prabanga, subtilumas, harmonija. Visgi tokia stilistika mano darbe yra kasdienybė. Kaip juokaudamas sakau, noriu, kad mano klientai į saloną atvyktų su „Range Rover“ ir „Porsche“ automobiliais, o ne su riedlentėmis.

Ar jūsų klientės yra linkusios atsižvelgti į vyraujančias tendencijas, ar vis dėlto dažniau renkasi joms įprastą šukuoseną?

Moterys labai kreipia dėmesį į tendencijas ir stilisto patarimus, joms itin svarbūs ir sveikai atrodantys plaukai. Klientės dažnai teiraujasi, ar madingos šukuosenos joms tiks ir ar šios nesugadins jų plaukų.

Šioje srityje esate sukaupęs didžiulės patirties, mados nuolatos keitėsi. Ar galite išskirti tendencijas, kurios jums itin nepatiko?

Vienu metu vyravo tendencija labai ryškiai šviesinti tik priekines plaukų sruogas. Gamtoje yra žinoma, kad viskas, kas yra labai ryšku, gali būti nuodinga (juokiasi). Ir šiandien nenoriu plaukų dažyti spalvomis, kurios yra nenatūralios, neaptinkamos gamtoje.

R.Felipe. WELLA nuotr.

Ar esate atsisakęs kirpti ar dažyti klientės plaukus?

Tokių situacijų buvo ir ne viena. Atsisakydavau tuomet, kai klientės paprašydavo padaryti tai, ko nemoku. O sau pasižymėdavau dalykus, kurių dar turėčiau išmokti norėdamas įgyvendinti jų norus. Meluoti ir už tai pasiimti pinigus yra ne mano darbo stilius. Taip pat esu ne kartą atsisakęs, kai klientės plaukų būklė būdavo nepakankamai gera, kad atlaikytų jų tvarkymo procesą.

Nesu atsisakęs tvarkyti plaukų manydamas, kad klientei šukuosena tikrai netiks. Konsultacijos metu visuomet randame bendrą sprendimą, bet dažniausiai pas mane atvykstančios klientės jau žino mano braižą, todėl keistų užklausų įprastai nesulaukiu.

Kaip prižiūrėti plaukus šiltuoju metų laiku?

Yra purškiklių, apsaugančių nuo karščio, saulės, bet norėčiau pabrėžti, kad tam tikrų produktų poveikį pirkėjai yra linkę pervertinti. Nusipirkus maitinamąją plaukų kaukę, nereikėtų tikėtis, kad tik dėl jos plaukai taps glotnūs ir sveiki. Užpurškus apsaugos nuo karščio, nereikėtų vadovautis iliuzija, kad plaukai gali atlaikyti bet kokį karštį, – plaukus vis tiek reikia džiovinti, tiesinti atsakingai.

Reikia rinktis patikimus ir kokybiškus plaukų priežiūros produktus, bet nepamiršti visuomet saugoti savo plaukus nuo mechaninių pažeidimų, tokių kaip grubus šukavimas, miegojimas šlapiais plaukais ir, žinoma, karščio poveikis.

Esate „Wella Professionals“ ambasadorius. Kodėl renkatės būtent šį prekės ženklą?

„Wella Professionals“ yra labai patikimas, ilgai industrijoje veikiantis plaukų kosmetikos prekės ženklas. Tai – laiko patikrintas produktas, kurį gamina vokiečiai. Be to, „Wella Professionals“ produktai pasižymi kūrybiškumu, įvairove. Kūrėjai skiria daug laiko ir jėgų ieškodami naujų produktų, jų formulių.

WELLA nuotr.

Minėtame „Wella Professionals“ renginyje turėjote galimybę save pristatyti didžiulei auditorijai, renginį gyvai stebėjo 700 profesionalų. Tai – didelė garbė. Ką tai reiškė jums pačiam?

Ką man tai reiškė, pasakyti negaliu. Vėliau kalbėjau su savo žmona ir kolegomis, kad tai, ko gero, yra istorinis dalykas, apie kurį galėsiu papasakoti savo vaikams ir vaikaičiams. Ką jis man suteikė, aš irgi nežinau. Ar jaučiuosi nusipelnęs? Visiškai ne. Ar dėl to save laikau geresniu ir kelsiu paslaugų kainas? Tikrai ne. Man tiesiog labai pasisekė.

Išskleisti