Sakartvelo dizaineris įkvėpimo kolekcijai sėmėsi iš smurtą patyrusių moterų pasakojimų

Autorius
Pranešimas žiniasklaidai
Nuotrauka
Pranešimo siuntėjų nuotr.
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Sakartvelo mados namai LEM pristato novatorišką 2025 m. rudens-žiemos kolekciją „Feminine Power“, kurioje šlovinamas moters atsparumas ir stiprybė. Įkvėpimo šiai kolekcijai semtasi iš grėsmingų smurtą patyrusių moterų pasakojimų, formuojant istoriją, kurioje susipina pažeidžiamumas ir galia.

Istorijos pasakoja širdį veriančias moterų žudynių istorijas, pasklidusias per įvairias žiniasklaidos priemones: televiziją, radiją ir socialines platformas. Įvairių moterų pasakojimai yra bauginamai panašūs, jie kalba apie nutildytas gražias širdis, staiga sustabdytas svajones ir užgniaužtas laisvės dainas.

Pridonas Niguriani, LEM įkūrėjas, sako, kad ši kolekcija yra išraiška to, kaip jis suvokia vyraujantį smurtą, ypač nukreiptą prieš pažeidžiamas moteriškas asmenybes aplink mus: mūsų dukras, motinas, sutuoktines ir seseris.

„Kiekvieną dieną moterys visame pasaulyje kovoja už savo teisę į laisvę ir laimę. Nors jos gali atrodyti trapios, viduje jos turi neišmatuojamos stiprybės ir atsparumo“, – sakė jis.

LEM kolekcijoje vaizduojami galingai pasiūti siluetai, sušvelninti nėriniais ir gėlių raštais, apibrėžiantys šias nuostabias būtybes, kurios turi gyventi laisvai, tačiau kasdien kovoja su beveidėmis, grandinėmis sukaustytomis brutaliomis figūromis.

Ryškios kolekcijos gėlės, apimančios sodrias spalvas, žymi išliekančią moteriškumo esmę sunkumų ir kovų su smurtu akivaizdoje. Spindinčios saulėtos geltonos ir koralinės oranžinės spalvos gyvybingose suknelėse atspindi viltį. Šiltos raudonos ir rausvos spalvos neša galingą žinią, raginančią visuomenę ginti moterišką laisvės ir pasitikėjimo savimi siekį – nepalaužiamą kolektyvinį balsą, trumpam prislopintą, bet neišdildomą.

Tarsi nekaltos suknelės su baltais kaspinais sukelia nežemišką jausmą, primenantį kūrinius, kuriuos dėvi angelai, subtiliai judantys debesimis. Aukso ir sidabro detalės primena medžiagas, naudojamas žiauriems ginklams gaminti.

Šiuos įvaizdžius papuošia metaliniai spygliai, grandininiai kaspinai ir geležimi apkaustyti švarkai. Kiekviename ansamblyje moteris yra pažeidžiama, atvira fizinei ar emocinei žalai, tačiau ji randa drąsos atsikratyti šio pažeidžiamumo ir priimti visą savo moteriškumą.

Reklama

Geležinės valios moterys yra apsiginklavusios ginklais ir šarvais, kad apsaugotų savo pažeidžiamą asmenybę nuo užpuolikų. Dideli galvos apdangalai, pagaminti iš perdirbtų šviestuvų gaubtų, tarsi saugo nekaltas ir trapias figūras. Jos mūvi bokso pirštines ir vilki baltais nėriniais, simbolizuojančiais nenugalimą moterišką jėgą, kurios neįmanoma ištrinti.

Dauguma kolekcijos vyrų figūrų yra su kaukėmis ir be veidų, taip pabrėžiant, kad smurtas nežino konkrečios tapatybės – nei veido, nei vardo, nei rasės.

2020 m. Pridono Niguriani įkurtas prekės ženklas yra tvarus, dizaineris išradingai naudoja perdirbimo technikas ir kartu kiekvienoje kolekcijoje perteikia tam tikrą žinutę.

P.Niguriani darbe pabrėžiamas daiktų ir medžiagų paskirties keitimas įkvepiant naują gyvenimą seniems šviestuvų gaubtams, metalo atraižoms ir vintažiniams audiniams ir taip mažinant atliekų kiekį. Prekės ženklo tikslas – užbaigus kiekvieną kolekciją sumažinti atliekų kiekį.

Geležinės valios moterys yra apsiginklavusios ginklais ir šarvais, kad apsaugotų savo pažeidžiamą asmenybę nuo užpuolikų. Dideli galvos apdangalai, pagaminti iš perdirbtų šviestuvų gaubtų, tarsi saugo nekaltas ir trapias figūras. Jos mūvi bokso pirštines ir vilki baltais nėriniais, simbolizuojančiais nenugalimą moterišką jėgą, kurios neįmanoma ištrinti.

Dauguma kolekcijos vyrų figūrų yra su kaukėmis ir be veidų, taip pabrėžiant, kad smurtas nežino konkrečios tapatybės – nei veido, nei vardo, nei rasės.

2020 m. Pridono Niguriani įkurtas prekės ženklas – yra tvarus, dizaineris išradingai naudoja perdirbimo technikas ir kartu kiekvienoje kolekcijoje perteikia tam tikrą žinutę.

P.Niguriani darbe pabrėžiamas daiktų ir medžiagų paskirties keitimas įkvepiant naują gyvenimą seniems šviestuvų gaubtams, metalo atraižoms ir vintažiniams audiniams ir taip mažinant atliekų kiekį. Prekės ženklo tikslas – užbaigus kiekvieną kolekciją sumažinti atliekų kiekį.