Kasmet pasigirsta nauji spėjimai bei mados ekspertų apskaičiuotos prognozės, kokios naujos ar sugrįžtančios stiliaus tendencijos dominuos gatvėse bei ant podiumų ateinančiais metais. Apžvelkime, kokios naujovės numatomos 2025-aisiais bei kaip jas pritaikyti savo aprangoje.
Trumpi šortai
„Heuritech“, technologijų įmonė, kuri pateikia įžvalgas apie mados tendencijas ir padeda prekių ženklams prognozuoti vartotojų poreikius, pateikė prognozuojamų 2025 metų mados tendencijų sąrašą, kuriame – bohemiškas stilius ir zomša, geltonos spalvos atspalviai – nuo švelnios vanilės iki ryškios šafrano – bei trumpi šortai – „hot pants“ (liet. itin trumpi šortai). Šie mini šortukai pamažu tampa mėgstama alternatyva klasikiniams mini sijonams bei gali būti derinami su pėdkelnėmis.
Raštai
„Heuritech“ tendencijų sąraše taip pat pasirodė povandeninio pasaulio motyvai, spalvos ir tekstūros bei kiti geriau pažįstami gyvūnų raštai, kurių daug matėme ir praėjusiais metais: leopardo, tigro ar netgi stirnos.
Sportinė apranga
Iš populiarumo viršūnės nesitraukia ir patobulinta sportinė apranga (angl. athleisure). Kuriant gatvės stilių bus pasitelkiami tokie prekės ženklai kaip „Lululemon“. Žinoma, norint sportinį įvaizdį pateikti solidžiai ir stilingai už sporto salės ribų, kartais prireikia šiek tiek kūrybingumo bei aksesuarų.
Sportinę ar jogos aprangą galima derinti su įvairiais papuošalais, pūstomis striukėmis ar švarkeliais bei stilingais sportinio stiliaus bateliais. Taip pat populiarus aksesuaras, derinamas su sportine apranga – medžiaginis lankelis ar galvos juosta.
Į madą taip pat grįžta moteriški polo marškinėliai.
Asmeninis stilius
„Who What Wear“, pasaulyje pripažinta mados ir gyvenimo būdo svetainė, orientuota į naujausias mados tendencijas šiems metams turi štai tokią skambią žinią: ryškiausia 2025-ųjų mados tendencija – asmeninio stiliaus sugrįžimas.
„2025 m. pavasario kolekcijų pristatymuose aiškiai skambėjo viena žinutė: apranga skirta sau pačiam. Visą mados mėnesį, 2024-ųjų rugsėjį, dizaineriai propagavo asmeninio stiliaus ir individualumo sugrįžimą, o Milane šias tendencijas perteikė „Prada“ mados namai. Jų kolekcijoje nebuvo perteikiama konkreti tema, kiekvienas įvaizdis buvo skirtingas.
Kolekcijos pristatymo aprašymuose buvo kalbama apie internetinių algoritmų erą, kuri pastaraisiais metais lėmė suvienodėjusią aprangą, ant podiumo parodyti tarpusavyje nesusiję įvaizdžiai priminė grįžtančią individualumo dvasią ir siūlė atsigręžti į asmeninį stilių bei individualią, prieš algoritmus nukreiptą madą“, – rašoma straipsnyje „The Trends Set to Define 2025 Fashion“.
Ir iš tikrųjų, pastaraisiais metais regėjome didžiulę socialinių tinklų, tokių kaip „TikTok“, „Instagram“ ir „Pinterest“ įtaką mados tendencijoms. Buvo matyti, kaip šios platformos užduoda toną kone kiekvieno aprangos sprendimams. Tokios tendencijos kaip „Clean Girl Aesthetic“ (švelnių spalvų natūralus makiažas ir minimalistinis, švelnių atspalvių aprangos stilius) , „Ballerina Core“ (apranga, įkvėpta baleto šokėjų, kurioje dominuoja rausvi ir kreminiai atspalviai, sijonėliai bei bateliai „balerinos“) ir daugybė kitų vyravo tiek internete, tiek gatvėje.
Galbūt verta pamažu nusigręžti nuo greitai kintančių interneto algoritmų diktuojamų madų ir grįžti prie unikalaus asmeninio stiliaus? Kita vertus, kintančios mados tendencijos, raštai, spalvos bei siluetai, kurių populiarumą prognozuoja ekspertai, gali padėti kiekvienam iš mūsų lengviau derinti savo aprangą.