„Bosaddo“ jau šešerius metus – tarsi geriausias baleto šokėjų draugas, besirūpinantis jų vidiniu ir išoriniu komfortu ir motyvacijos palaikymu kelyje į svajonę. Šiandien iš didelės meilės šokiui gimęs prekės ženklas po truputį atveria duris ir tiems, kuriems piruetai nėra kasdienybė.
„Tai ne tik apranga, tai – gyvenimo būdo dalis, įkvėpta baleto, tačiau tinkanti visiems, kuriems artima kūno kalba, sąmoningas judėjimas ir stiliaus pajauta“, – taip jautriai „Bosaddo“ apibūdina jo įkūrėjos Viktorija Bobinaitė-Tarutė ir Simona Sadauskienė.
Apie ką yra „Bosaddo“?
Viktorija: iš pradžių „Bosaddo“ buvo labai aiškiai apibrėžtas – tai drabužiai baleto šokėjams. Buvome tarsi užsidarę tarp baleto sienų. Tačiau gana greitai pradėjome sulaukti klausimų, ar mūsų drabužiai tinka jogai, važiavimui dviračiu, ar su jais galima eiti į miestą. Tai buvo tarsi signalas, kad atėjo laikas plėsti ribas.
Naujausia mūsų kolekcija kaip tik tai ir atspindi – ji sukurta taip, kad apranga natūraliai pereitų iš šokių studijos į sporto salę, o iš ten – į miesto erdvę ar net kelionę. Visi kolekcijos kūriniai tarpusavyje dera, todėl jų kompozicija tampa unikalia judesio, komforto ir estetikos išraiška.


Kaip gimė jūsų prekės ženklas?
Viktorija: dar studijuodama Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, pradėjau kurti choreografijas Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos baleto mokiniams, kurie vyko į tarptautinius konkursus. Viena iš jų buvo Elzė Sadauskaitė, Simonos dukra. Simona kreipėsi į mane, kad sukurčiau Elzei choreografiją – taip mes susipažinome.
Jau pirmą kartą pabendravus paaiškėjo, kad mus sieja daugiau nei tik darbiniai reikalai – netrukus pokalbiai iš baleto salės koridorių persikėlė į neformalesnes aplinkas. Praleisdamos daugiau laiko kartu ir stebėdamos šokėjų kasdienybę iš arti, natūraliai ėmėme gvildenti idėją – o kas būtų, jei pabandytume sukurti aprangą, kuri būtų ne tik funkcionali, bet ir estetiška, kuri atlieptų šokėjų poreikius ne paviršiumi, bet ir iš vidaus? Taip gimė „Bosaddo“ – iš stebėjimo, jautrumo ir noro kurti tai, ko pačios pasigedome.
Ką reiškia jūsų ženklo pavadinimas?
Viktorija ir Simona: „Bosaddo“ – tai mūsų pavardžių junginys su priesaga „do“ (liet. daryti), kuris mums simbolizuoja veiksmą, ėjimą pirmyn, darymą čia ir dabar. Visi kūrybiniai procesai jau vyko visu pajėgumu, kolekcija formavosi, o pavadinimas vis dar laukė savo eilės. Tačiau reikėjo truputį nurimti ir įsiklausyti – tada ir supratome, kad atsakymas visą laiką buvo šalia. „Bosaddo“ mums reiškia ne tik mūsų pavardes, bet ir energiją, su kuria visa tai gimė.
Iš kur semiatės įkvėpimo kolekcijoms? Į ką svarbiausia atsižvelgti kuriant aprangą judesiui?
Viktorija: įkvėpimas dažniausiai ateina iš teatro užkulisių – ten praleidau nemažai laiko, ir tai paliko gilų estetinį pėdsaką. Mane žavi ta savita užkulisinė atmosfera: aprangos sluoksniavimas, netvarkinga elegancija ir atsainiai užmesti megztiniai. Iš to gimė „Bosaddo“ estetika – intuityvi, laisva, bet labai tiksli savo jausmu. Taip pat daug idėjų mums ateina iš archyvinių nuotraukų, senųjų baleto mokyklų ir sporto pasaulio. „Bosaddo“ kūriniai gimsta galvojant apie tai, kaip medžiaga juda kartu su kūnu, kaip ji krinta, kaip reaguoja į šviesą.



Simona: labai reikšmingas psichologinis aspektas – šokėjui svarbu jaustis savimi, net ir repeticijoje ar per apšilimą. Baleto artistai su „Bosaddo“ apranga praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad ji turi būti ne tik graži ir stilinga, bet ir funkcionali ir nevaržanti judesių. Daug dėmesio skiriame traumų prevencijai, nes mūsų apranga padeda kūnui sušilti, neleidžia apšilusiam kūnui atvėsti, taip užkertamas kelias traumoms.
Bendradarbiaudami su kineziterapijos klinikos „Beyond Physio“ Šveicarijoje kineziterapeutais, kartu su kūrybine komanda gilinomės į baleto šokėjų termoreguliacijos procesus – į visa tai atsižvelgdami sukūrėme unikalių drabužių šokėjams.
Prekės ženklą įkūrėte prieš šešerius metus. Kokie buvo didžiausi iššūkiai ir laimėjimai per visą šį laiką?
Simona: per šiuos metus teko pereiti per įvairias fazes – nuo labai kūrybingų iki labai sunkių. Vienas sudėtingiausių laikotarpių buvo pandemija, kai buvo uždaryti visi teatrai, repeticijų salės ir šokio prekių parduotuvės. Tuomet buvo daug nežinomybės – ar mūsų produktas vis dar reikalingas, ar šokio pasaulis atsigaus?
Kitas nuolatinis iššūkis – gamyba. Turime labai aukštus kokybės standartus, todėl kiekvienas audinys, kiekvienas kirpimas yra ištestuotas iki smulkmenų. Nors tai reikalauja daug darbo ir kantrybės, būtent tai kuria vertę ir išskirtinumą. Didžiuojamės, kad „Bosaddo“ prekės šiandien yra parduodamos JAV, Kanados, Japonijos, Australijos ir Europos šokio ir sporto prekių parduotuvėse.
Tačiau didžiausias mūsų laimėjimas – grįžtantis klientas. Kai matome žmogų, kuris perka jau šeštą ar dešimtą kartą, suprantame, kad kuriame ne tik gražų produktą, bet ir ryšį, pasitikėjimą, bendrą estetikos jausmą. Tai mus labiausiai motyvuoja eiti toliau.

Papasakokite apie bendradarbiavimą su žinoma baleto šokėja Jurgita Dronina.
Viktorija: šis bendradarbiavimas gimė iš noro sukurti kažką prasmingo kartu su žmogumi, kuris ne tik reprezentuoja baleto aukštumas tarptautiniu mastu, bet ir įkūnija profesionalumo, stiprybės ir atsidavimo simbolį. Ji sukaupė neįkainojamos patirties, kuria dosniai dalijosi su mumis. Būtent todėl nusprendėme sukurti jos drabužių liniją.
Kartu įkūrėme ir Jurgitos Droninos fondą, kuris remia jaunuosius baleto mokinius. Šis bendradarbiavimas – tiltas tarp kartų, įkvėpimas jauniems šokėjams, kurie svajoja apie didžiąją sceną.
Savo produktais prekiaujate visame pasaulyje. Ar sunku buvo to pasiekti?
Viktorija: tikrai nebuvo lengva. Mažam, nepriklausomam prekės ženklui įsitvirtinti tarptautinėje rinkoje reiškia nuolatinį iššūkių maratoną – nuo logistikos ir gamybos sprendimų iki kultūrinių skirtumų ar partnerių paieškos. Bet labiausiai veda pirmyn tikėjimas tuo, ką darai. Jei nebūtume tikėję savo vizija, estetika ir bendru jausmu, kurį kuriame su klientu, – turbūt būtume pasidavę po pirmų nesėkmių. Ir tikrai buvo momentų, kai atrodė, kad viskas griūva – kaip filme, kai norisi viską padegti, užsidėti akinius nuo saulės ir išeiti be žodžių.
Tačiau visada atsirasdavo kažkas, kas grąžindavo mus į vėžes – klientų laiškai, netikėti kontaktai ar naujai užmegztos partnerystės. Tai, kad mūsų produktų galima rasti keturiuose žemynuose, yra rezultatas atkaklumo, labai daug darbo ir šiek tiek išprotėjimo.

