Antroji „Mados Infekcijos“ diena: po bažnyčios skliautais ovacijas kėlė ryškiaspalviai kontrastai

Teksto autorė
Laura Kemeklytė
Nuotrauka
Gusto Scinsko nuotr.
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Bene ryškiausias mados renginys Lietuvoje „Mados Infekcija“ jau antrą dieną drebino Šv. Kotrynos bažnyčios sienas, po skliautais vietas užimti kvietė Vilniaus stileivas. Šįkart subtilybė virto chaosu, neutralumą keitė ryškių spalvų pliūpsniai, o stilingą sąmyšį sulaikė senovės baltų genčių elementai.

Gusto Scinsko nuotr.

Vakarą atidarė Italijoje įsikūrusi Lilija Klim-Larionova, pristačiusi savo prêt-à-couture kolekciją „DISTANCE SELF DEFENCE“. Įprastai kolekcijoms pavadinimų neskirianti dizainerė tekstą pastebėjo ant Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedroje esančio seno fortepijono dangčio ir nutarė jį pritaikyti savo kūrybai. Įvaizdžiuose derindama nesuderinamus dalykus, L.Klim-Larionova atranda vis kažką naujo, modelių aprangoms netrūksta kontrastų – ryškiai žalius drabužius papildo rožinės spalvos bateliai, tvirtas medžiagas keičia permatomi audiniai. Kolekcijoje dominavo pūstos marškinių bei suknelių rankovės, platūs švarkų pečiai, rusvi, juodi, žalsvi, balti bei mėlyni atspalviai.

Antrasis podiumu modelius leido italas Nansen Capici, studijuojantis mados dizainą Florencijoje. Kolekcija „Busillis“ atspindi dizainerio paranoją ir socialines baimes. Košmarus primenantys įvaizdžiai, griežti siluetai priminė skulptūras, pamažu virstančias žmonėmis, kuriuos svirduliuojančius tarsi veikia išorinė jėga, našta. Avangardiniai, eksperimentiniai dizainai pasižymi netradiciniais kirpimais ir apmušalais, spalvų paletėje dominuoja tamsūs tonai, kuriuos kartais papildo balta ar šviesiai mėlyna. Gobtuvų, kaukių ir perdėtų proporcijų naudojimas sukelia mistikos ir dramos pojūtį, sukuria futuristinę, distopinę estetiką.

Gusto Scinsko nuotr.

„Mados infekcijoje“ netrūko ir „Absurdo“ – būtent taip pavadinta dizainerės Adelės Burokaitės sukurto prekinio mados ženklo „Amplitude“ kolekcija, įkvėpta lipimo į kalnus, Albero Kamiu „Sizifo mito“. Darbuose, pasak dizainerės, absurdas perteikiamas per kontrastą – kalnų ir jų aprangos elementai jungiasi su įvairiais klasikinės proginės aprangos ir siurrealizmo elementais. Ši kolekcija peržengia įprastos mados ribas, jungdama žaismingumą su praktiškumu, būdingu gatvės stiliui. Svarbios įvaizdžių detalės – masyvi avalynė, primenanti monstro pėdas, pintos kasos, siauri stačiakampiai akiniai, akių motyvai.

Ramybę bei mitiškumą į bažnyčios salę įnešė dizainerė Marija Petraitytė, gerai žinoma dėl įvaizdžio, kurto Lietuvos atstovui „Eurovizijoje“ Silvester Belt. Šįkart ji pristatė kolekciją „Samanų šalies gyventojai“, įkvėptą saulės, mėnulio, pakalnučių, vilkų bei kitų baltiškoms šaknims artimų elementų. Kaip teigia pati M.Petraitytė, įvaizdžiai įkūnija „naujos“ futuristinės lietuvių genties dvasią, kuri yra įkvėpta praeities, bet egzistuojanti ateityje.

Reklama

Dizainerės šou atidarė modelis, nešina pintine, pilna obuolių, lėtai, sėlinančiai altoriaus link žengiančių merginų veidai buvo nutapyti baltai, akis ryškinant tamsesne spalva.  Kolekcijoje nestigo atidumo detalėms – neįprastas formas sekė nėriniai, pinti plaukai, įvaizdžius taip pat papildė ir Lelijos Populaigytės projekto „Nymph Alba“ aksesuarai, lietuvių liaudies muziką gyvai atliko daininkas Vaidas Bartušas.

Gusto Scinsko nuotr.

Vakaras staiga virto atostogomis – Vilniaus dailės akademijos studentė Ula Aleksandravičiūtė, kurios hobis – kaitavimas bei laiko leidimas gamtoje, savo meilę šiems aspektams perleido kolekcijoje „Vėjo nublokšti“. Sena kaitavimo įranga, naudota įvaizdžiams kurti leido tvariai pristatyti aprangas, simbolizuojančias poilsį, atsipalaidavimą, saulėtą dieną krantinėje prie vandens telkinio. Kolekcija išsiskiria bebaimiu kūrybiškumu ir novatorišku dizainu, neoninių spalvų margumynu. Plačiapadės basutės bei žvitrūs raštai teikia dizainams žaismingumo.

26-tąją „Mados Infekcijos“ ceremoniją uždarė dizaineris Raimedas Latvys, pristatęs kolekciją „Metamorfozė“, įkvėptą Franco Kafkos kūrybos. Lietuviško kurorto poilsiautojų gyvenimas metaforiškai yra lyginamas su zoologijos sode uždarytais gyvūnais, darbai atspindi konsumerizmo ir trumpalaikių malonumų siekį prarandant tikrąją gyvenimo prasmę.

Griežta eisena, plačių pečių siluetai bei ryškios spalvos – tai dar ne viskas, ką galime išvysti R.Latvio kolekcijoje – kailiai, monstro pėdų formos šlepetės, etiketės formos auskarai bei meškino kostiumas, šalin nuo kelio traukiamas modelių kuria dizainerio identitetą.

„Mados Infekcija“ vyko gegužės 17-18 dienomis, 12 Lietuvos bei užsienio dizainerių pristatė savo kūrybą.

Gusto Scinsko nuotr.