Viena didžiausių tabako bendrovių pasaulyje „British American Tobacco“ paskyrė naują vadovą Baltijos šalims – juo tapo vokietis Matthiasas Baltesas. „ELLE Men Lithuania“ vyras papasakojo apie iššūkių nestokojančią rinką ir netikėtai atrastą ryšį su Lietuva.
Tarptautinėje kompanijoje M. Baltesas atsidūrė gana netikėtai. Viskas prasidėjo nuo tris mėnesius trukusio projekto, kuris buvo įgyvendinamas jo gimtajame Vokietijos Kelno mieste. Vedamas darbo, Matthiasas pasimatavo gyvenimą įvairiose šalyse: Austrijoje jis dirbo prekybos vadovu, vėliau persikėlė į Nyderlandus, kur ėjo regioninės plėtros vadovo pareigas, tada – į Didžiąją Britaniją, Graikiją, vėl sugrįžo į Vokietiją. Baltijos regionui M. Baltesas pradėjo vadovauti prieš pusmetį.
Žvelgdamas į jau du dešimtmečius trunkančią karjerą, vyras sako, kad ją lydėjo lyderystės ir prisitaikymo pamokos. „Jeigu galėčiau duoti patarimą sau jaunystėje, patarčiau būti smalsiam ir nebijoti žengti iš komforto ribų, nevengti iššūkių ir situacijų, kurios verčia jaustis nepatogiai, nes būtent jos formuoja asmenybę ir grūdina darbe. Apskritai karjeros augimas neatsiejamas nuo asmenybės tobulėjimo – kuo labiau plėtosite savo akiratį, tuo labiau klestės jūsų karjera“, – pasakojo M. Baltesas.
Karjeros pradžioje vyras dažnai lygiuodavosi į kitus, kuriems, regis, labiau sekėsi. Vėliau jis suprato, kad darbe svarbu ne greitis, o nuoseklumas. „Geriausias kada nors gautas profesinis patarimas buvo toks: karjera – maratonas, o ne sprintas. Šis požiūris iš esmės suformavo mano vadovavimo stilių ir požiūrį į sėkmę. Išmokau, kad daugiausia pasitenkinimo teikianti karjera nėra susijusi su greitais laimėjimais, ją lydi nuolatinė pažanga. Svarbiausia rasti savo tempą“, – tęsė jis.
Šiandien M. Balteso dienotvarkė – įtempta. Tarp suplanuotų komandiruočių ir susitikimų vis įsiterpia netikėtumų. Mat tabako pramonė – sparčiai besikeičianti. Dienos planus visai kita linkme gali pakreipti netikėtas konkurentų žingsnis, pasikeitusios taisyklės ar naujos tendencijos. Bet vyras nesiskundžia: „Nenuspėjamumas mane verčia būti budrų, skatina nuolatos kūrybiškai mąstyti. Šiuo metu Baltijos šalyse daug dėmesio skiriame inovacijų paieškoms, ieškome būdų, kaip sumažinti tabako žalą. Siūlysime platesnį mažesnės rizikos gaminių asortimentą. Lietuviai jau puikiai žino įmonės prekės ženklus, tokius kaip „Glo“, „Neo“, „Veo“ ir kitus“, – sakė M. Baltesas.
Vokietį žavi lietuvių požiūris į darbą. Kaip jis teigia, lietuviai laikosi griežtos darbo etikos, rimtai vertina verslą, yra inovatyvūs.
„Lietuvoje stengiamasi diegti naujoves ir jas sklandžiai integruoti į kasdienį gyvenimą. Nesvarbu, ar kalbame apie tabako verslą, švietimą, ar kasdienybę – lietuviai greitai perima ir pritaiko naujas technologijas. Kitose valstybėse pokyčiai dažnai sulaukia pasipriešinimo.
Nenuostabu, kad Lietuvoje pastebimas ir didžiulis susidomėjimas kaitinamojo tabako gaminiais – kaitinamojo tabako rinka čia auga bene sparčiausiai pasaulyje, šiuo metu tokios rūšies tabako dalis visoje šalies tabako rinkoje sudaro 39,2 proc. Tai rodo stiprią tendenciją rinktis mažesnės rizikos gaminius, taip pat pažangų lietuvių mąstymą. Būtent šis derinys išskiria šią rinką iš kitų, su kuriomis man teko susidurti“, – teigė jis.
Matthiasas neslepia, kad einant tokias aukštas pareigas kritika tampa dažna palydove. Kaip su ja susidoroti? Iš tiesų įsigilinti į tai, ką norima pasakyti, ir priimti tai kaip pamoką, sako jis. „Visuomet stengiuosi suprasti, kodėl kyla kritika. Ar tai yra nuoširdus susirūpinimas? Praleista galimybė? Ar tiesiog triukšmas? Rimtus signalus atskirdamas nuo triukšmo, galiu kritiką paversti savotišku kompasu savo kelionėje. Pažanga atsiranda iš noro tobulėti, o būtent to aš ir siekiu. Žvelgdamas iš tokios perspektyvos, galiu vadovauti pasitikėdamas savimi ir neprarasdamas nuolankumo“, – patarimais dalijosi vyras.
Dar vienas M. Balteso atradimas – savirefleksija. Jis stengiasi atrasti savo stipriąsias savybes ir atpažinti sritis, kuriose dar yra kur pasitempti. Anot jo, taip pat labai svarbu, kokie yra mus supantys žmonės. Pozityvūs asmenys leidžia savyje pamatyti tai, kas geriausia, o negatyviai nusiteikę – atvirkščiai.
Vyras rūpinasi savo stiliumi. Jam patinka elegantiški ir kartu universalūs drabužiai, kuriais galima pasipuošti ir posėdžių salėje, ir mažiau įpareigojančioje aplinkoje. M. Baltesas taip pat mėgsta juodą spalvą.
Viešėdamas Baltijos šalyse, vadovas tapo dizainerio Roberto Kalinkino gerbėju. Jo spintoje galima aptikti ir „Boss“, „Burberry“, „Diesel“, „Costume National“, „Zadig & Voltaire“ kūrinių. M. Balteso žmonai taip pat patinka Lietuvos dizainerių – Ramunės Piekautaitės, Agnės Kuzmickaitės – kūryba.
Matthiasas visuomet mėgo puoštis ir mažiau žinomų prekių ženklų apdarais. Šiuos jis derina su prabangesniais drabužiais. „Butikuose galima atrasti tikrų paslėptų brangakmenių, atliepiančių asmeninį stilių. Pavyzdžiui, viešėdamas Graikijoje, labai pamėgau „Sotris“ prekės ženklą. Jis gal ir nėra labai žinomas, bet jų kūriniai pasižymi unikaliu stiliumi“, – teigė jis ir pridūrė, kad jį ypač intriguoja jaunieji Lietuvos mados talentai, savo kūryboje pasitelkiantys inovatoriškas mintis.
Naujų vėjų į M. Balteso spintą įpučia jo žmona. „Ji turi neįtikėtiną gebėjimą praplėsti mano ribas ir pasiūlyti naujų stiliaus idėjų. Tiesa, žmona ne visuomet pataiko, bet kai tai įvyksta, jos stiliaus patarimai būna neįkainojami“, – šypsojosi vyras.
Vokietis daug keliauja, tad kraudamas lagaminą laikosi kelių taisyklių. Jis įsitikinęs, kad vykstant į komandiruotes reikia pasiimti tik būtinus, įvairioms progoms tinkančius rūbus. Vyras kaskart kruopščiai apgalvoja, ką veiks kelionės metu, su kokiais žmonėmis susitiks ir ar turės galimybę pasportuoti.
Lietuvoje M. Baltesas stengiasi lankytis kartą per mėnesį. Atvykęs į Vilnių, jis nepraleidžia progos į rankas paimti padelio raketę ir apsilankyti kortuose.
„Man patinka aktyviai leisti laisvalaikį. Nesvarbu, ar tai būtų sporto salė, golfas, su sūnumi neseniai pradėjome žaisti padelį. Vilniuje šiuo sportu užsiimu tikrai dažnai. Esu maloniai nustebintas, kad lietuviai yra tokie geri padelio žaidėjai. Lietuviai labai didžiuojasi savo sporto pasiekimais. Visgi jaučiu, kad būtent krepšinis Lietuvoje yra tikra nacionalinė aistra, jis vienija žmones“, – kalbėjo vyras.
Matthiasą žavi gyvybingos sostinės gatvės, ypač Užupio rajonas. Pastarasis jam primena gimtąjį rajoną Kelno mieste. Kasdienio vietinių gyvenimo stebėjimas jam padeda geriau suprasti ir pažinti šalį.
Netrukus M. Baltesą aplankys jo šeima. Kartu su artimaisiais jis nori apžiūrėti pajūrį – Nidą, Palangą, Klaipėdą ir Ventės ragą. Vyras išduoda, kad laukia šeimos pabėgimo į Vilnių. „Ir tai dar ne viskas – turiu fantastišką draugų komandą, išsibarsčiusią po visą Europą. Kiekvienais metais susitinkame vis kitoje vietoje, o šiemet planuojame susitikimą Lietuvoje“, – užbaigė jis.