„Dior“ 2024 m. pavasario kolekcijoje – viduramžių atgarsiai ir naujoji elegancija

CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

„Dior“ kūrybos vadovė Maria Grazia Chiuri naujausią 2024 m. pavasario-vasaros kolekciją sukūrė vedina dabarties prasmės apmąstymų. Dabarties, kurioje praeitis ir ateitis egzistuoja vienu metu.

DIOR nuotr.

M. G. Chiuri jau ne pirmoje kolekcijoje gvildena moteriškumo ir feminizmo santykį. Šis tyrinėjimas vedinas suvokimo, kad šiandien mada labiau nei bet kada anksčiau yra įpareigota padėti moterims suvokti savo vertę ir atrasti savo išskirtinumą. Dizainerę sudomino visos maištininkės, kurios vyriško pasaulio akivaizdoje išreiškė savo nepriklausomybę ir metė iššūkį stereotipų kupinai sistemai. Tai raganos ir žolininkės, gamtos globėjos, išmanančios augalus ir gerbiančios gamtą, jos cikliškumą. Tad naujoje „Dior“ kolekcijoje atskleidžiamas viduramžių stilius, architektūriški siluetai, o klasikiniai švarkai virsta vyriško režimo simboliu. Audiniuose atsispindi laiko tėkmė ir XX a. italų menininko Alberto Burri kūrybos užuominos – plyšimai, įtrūkimai ir degintos detalės – tampančios esminiu ir performatyviu drabužio elementu.

Dizainerę sudomino visos maištininkės, kurios vyriško pasaulio akivaizdoje išreiškė savo nepriklausomybę ir metė iššūkį stereotipų kupinai sistemai.

Kolekcijoje vyrauja pelenų, smėlio atspalviai, juoda ir prislopinta balta. Besimainančios audinių spalvos, tarsi šie būtų išblukę, apdeginti ar aprūkę, byloja apie meilės mikstūrų maišymus ir šnabždesių kupinus užkerėjimus. Audiniuose išvysite ir tūkstantžiedžius marginimus, būdingus XV amžiui, virtusius kontrastingomis gėlių rentgeno nuotraukomis. Mėnulio fazės, metų laikus skelbiančios saulės, vaistažolės ir fantastiški gyviai – visa tai regima kolekcijos modeliuose nuo marginimų iki siuvinėtų detalių. Svarbus vaidmuo tenka mezginiams, čia jie glosto kūną, švelniai apgaubia jo linkius, yra šilti ir seksualūs, tačiau kartu šie kiauraraščiai primena grandininius šarvus.

Reklama

DIOR nuotr.

Monumentalus ir įtraukiantis meno kūrinys „NOT HER“, sukurtas Elenos Bellantoni, įamžina visų klišių, apribojančių moteris, atsisakymą. Mados šou metu ant sienų rodyta instaliacija, kurioje matyti moterų figūros (tarp jų – ir pačios menininkės), perkurtos E. Bellantoni popdvasia. Naudojami vaizdai iš seksistinių reklamų ir čia pat pateikiamos vaizdus paneigiančias frazės, tokios kaip „Tai ne ji. Ji nebėra visai tai“. 

Šia „Dior“ kolekcija perteikiama idėja, kad kūno ir drabužių santykis yra suvokiamas laikmečio kontekste.

DIOR nuotr.