Apie meilę sau rašomos knygos, meilės sau paieškos jau daugelį metų nugula skambiausių dainų eilutėse. Tačiau ar žinojote, kad ypatingu priminimu, jog esate nuostabi, gali tapti ir drabužiai?
Lietuvių prekės ženklo „AmorITER“ kuriamuose apdaruose gausu detalių. Rūbai siuvami iš natūralių medžiagų, šilko, kurio švelnus prisilietimas kiekvienai moteriai gali tapti padrąsinimu arba apkabinimu. Rūbus puošia pačių kūrėjų – Agnės Ražinskienės ir Monikos Obolevičiūtės – sugalvoti audinių raštai, kruopščiai apgalvoti, daugiausia – su gamta susiję simboliai.
Rodos, kad šioje meilės istorijoje nėra atsitiktinumų – pirmoji, drąsi ir ryškiaspalvė prekės ženklo kolekcija tarsi atspindi kūrėjų drąsą palikti su mada ne itin susijusius darbus, įsiklausyti į savo širdies balsą ir įkurti prekės ženklą.
Pastarosios kolekcijos drabužius dabina moterų sukurtas meilės sau laiškas, kuris kūrėjoms ir klientėms perduoda ypatingą žinutę: „Nors ir kasdien žengiame žingsnius savo meilės kelionėje, atliekame įvairius vaidmenis ir dėvime skirtingas kaukes, svarbiausia sau pačioms priminti, kad esame daugiau ir kad tik mes pačios renkamės, kuo norime būti, su lengvumu ir švelnumu priimame save tokias, kokias jaučiame.“
Papasakokite apie prekės ženklo įkūrimo istoriją. Nuo ko viskas prasidėjo?
Agnė: praėjusių metų rudenį abi atsidūrėme tokiame gyvenimo etape, kurio metu itin norėjosi kurti, įkvėpti kitus. Žinoma, iš pradžių viskas gimė mūsų galvoje: ėmėme ieškoti idėjų, kilo pirmosios kolekcijos mintis – meilės laiškas, prekės ženklo pavadinimas.
Monika: savo gyvenime esame daug patyrusios, išbandžiusios įvairių veiklų. Vis dėlto grožis ir estetika mums abiem visuomet buvo svarbūs. Kai pajautėme, kad pribrendome tuo dalytis su kitais, įkūrėme prekės ženklą.
Kokiose srityse sukotės ligi šiolei?
Agnė: daugiau nei 18 metų dirbau nekilnojamojo turto srityje. Mada man buvo svarbi dar mokyklos laikais. Pamenu, sėdėdavau ant palangės ir nieko kito neveikdavau, tik piešdavau naujas kolekcijas. Taip pat siūdavau sukneles. Visgi tam, kad įgyčiau drąsos visam įžengti į mados pasaulį, teko nueiti tolimą kelią, sutikti tinkamus žmones. Greta šių žmonių pajutau, kad galiu kurti ir dalytis.
Monika: daug metų dirbau įmonėse, buvau atsakinga už su teise ir personalu susijusius klausimus. Kai atsirado vaikai, ėmiau kurti vaikiškus drabužius, bet tai buvo labiau pasibandymas. Norėjosi savo veiklą sieti su moteriškais apdarais.
AMORITER nuotr.
Daug kalbate apie meilę sau. Ar su tuo susijęs ir jūsų prekės ženklo pavadinimas?
Agnė: tikrai taip, prekės ženklo pavadinimas irgi yra labai apgalvotas ir išjaustas. Sukūrėme pavadinimą iš dviejų lotyniškų žodžių „Amor“ (meilė) ir „Iter“ (kelionė). Pastaroji mums ypač svarbi, nes gyvenime nieko nėra pastovaus, o kelionė ir yra nuolatinis pokytis.
Prekės ženklo logotipe užkoduoti keturi gamtos elementai. Tai – dar viena mūsų skleidžiama žinutė. Norime, kad moterys nebijotų ir aprangą rinktųsi pagal tai, ko, jų pajautimu, joms tą dieną labiausiai reikia, – žemės, kai norisi jaustis gyvoms ir tvirtai, vandens, kai norisi išsivalyti ir atsigauti, ugnies, kai reikia veikti ar drąsiai atsisveikinti su tuo, kas nereikalinga, ar, pavyzdžiui, oro, kai tiesiog norisi naujų idėjų ir lengvumo.
Šiuo metu pristatote tris – meilės laiškais margintų, džinsinių ir gyvūnų raštų – istorijas. Kas joms būdinga?
Agnė: kiekvienas mūsų rūbas yra išjaustas, gerai apgalvotas. Bendradarbiaudamos su nuostabiais žmonėmis pačios sukūrėme ant apdarų audinių atspaustus raštus, jie nugulė ant kokybiško itališko, o ne kiniško šilko.
„Love letters“ (liet. meilės laiškų) kolekcijos rūbai papuošti meilės sau laišku, kurį sukūrėme pačios, šį laišką padovanojame ir kiekvienai klientei. Jame gausu žodžių, susijusių su savęs pažinimu, įgalinimu, pajautimu, pagaliau, – gyvenimu dėl savęs, o ne dėl kažko kito. Kadangi pati puošiuosi savo kūriniais, pastebiu, kad kasdien ant drabužių įžvelgiu vis kitą žodį. Rūbas tarsi ima gyventi su tavimi – tikriausiai kiekvieną dieną matai tai, ką nori matyti.
Labai daug dėmesio skiriame detalėms. Pavyzdžiui, švarkas iš meilės laiškų istorijos yra išsiuvinėtas rankomis. Švarko, liemenių pamušalai puošti mūsų rankomis sukurtomis gėlėmis, simbolizuojančiomis prekės ženklui taip artimą lengvumą. Džinsai iš pažiūros atrodo įprasto stiliaus, bet juos puošia išskirtinis akcentas – mūsų logotipas.
O kas yra jūsų klientė?
Agnė: ji – drąsi moteris, nebijanti išreikšti save, pasitikinti, bet kartu jautri, veikli.
Monika: ir visapusiška. Iš pažiūros, mūsų kuriamų drabužių dizainas gali pasirodyti tikrai drąsus, bet „AmorITER“ rūbai yra lengvai pritaikomi prie įvairaus garderobo, tinkami įvairioms progoms.
Esate tvarus prekės ženklas. Kaip palaikote tvarumą?
Monika: viską kuriame Lietuvoje, lietuviškose siuvyklose. Esame optimizavusios gamybos procesą – drabužius gaminame tuomet, kai jau turime užsakymus. Stengiamės naudoti kuo natūralesnes medžiagas, tokias kaip minėtą itališką šilką, viskozę. Norėjome, kad mūsų kuriami drabužiai būtų ir tvarūs, ir malonūs nešioti.
Monika Obolevičiūtė ir Agnė Ražinskienė. AMORITER nuotr.
Lietuvoje esti nemažai drabužių prekės ženklų. Koks yra jūsų išskirtinumas, skiriamasis braižas?
Agnė: taip, Lietuvoje yra daug prekės ženklų, bet daug jų kuria skandinaviško stiliaus rūbus, kuriems būdingos pastelinės spalvos, klasikiniai siluetai, daug minimalizmo. Mūsų pirmoji kolekcija – jau kitokia. Kolekcijos drabužiai perduoda išskirtinę, bet nebūtinai kitiems matomą žinutę, tačiau tuo ji ir yra žavinga – žinutė yra autentiška ir savaip nuskaitoma kiekvienos ją dėvinčios moters.
Mūsų rūbai yra ryškūs tiek spalvomis, tiek siluetais, tiek būsena, kuri atsiranda juos dėvint. Monika kalbėjo ir apie ypatingą pojūtį, kurį suteikia šilkiniai rūbai, jų prisilietimą, švelnumą, kuris būtinas kiekvienai moteriai, nes kiekviena moteris yra daug daugiau.
Jūsų drabužiai – itin moteriški. Visgi galbūt planuojate kurti ir vyriškus apdarus?
Agnė: šio klausimo sulaukiu itin dažnai, to dažnai teiraujasi patys vyrai. Vis dėlto artimiausiu metu kurti vyriškų drabužių neplanuojame – vyrų, jų norų taip gerai nepažįstame kaip moterų (juokiasi).