„Drabužiai nepakeis pasaulio – jį pakeis moterys, dėvinčios drabužius“, – Anne Klein.
Ankstyvo rudens rytą ji pabunda, atlieka visus ryto ritualus ir eina prie savo spintos. Laukia svarbi diena, tad turi parodyti pasauliui geriausią savo versiją.
Taip užtikrintai ji dar nesijaučia, todėl spintoje akimis ieško to, kas ją įgalintų, suteiktų jai stiprybės bei pasitikėjimo savimi. Ilgai netrukusi, ji apsivelka griežtų formų kostiumą, riešą papuošia sėkmę jai simbolizuojančiu laikrodžiu, apsiauna grakščius aukštakulnius ir nukaukši koridoriumi pro duris. Ji žino, kad pasirinkus tokį įvaizdį nei jai, nei aplinkiniams neturėtų kilti abejonių dėl to, ką ji gali.
Ji – tai jūs, aš ir bet kuri pasaulio moteris, žinanti save, galinti identifikuoti savo emocijas ir pasiruošusi pasitelkti visas drabužių bei aksesuarų pajėgas, kad pasiektų savo tikslus. Tas pajėgas vadiname „galios apranga“.
Drabužius galiai ir statusui išreikšti žmonės pradėjo naudoti gana seniai, tačiau sąvoka „galios apranga“ atsirado tik 8-ajame dešimtmetyje, kai moterys pradėjo siekti to, ko anksčiau siekdavo tik vyrai. Galvojant apie tą laikotarpį, prieš akis iškyla išdidinti moteriškų drabužių pečiai, kurie tapo tuomečiame verslo pasaulyje esančios moters ambicingumo simboliu. 1997 metais atlikti tyrimai parodė, kad dideli pečiai yra siejami su vyriškumu ir koreliuoja su testosterono kiekiu. Taigi, tikėtina, kad moterys, savo aprangos stiliumi sukurdamos vyriškesnės figūros iliuziją, galėjo padėti sau lengviau prasiskinti kelią į sėkmę vyrų dominuojamoje sferoje.
Galime būti dėkingos, kad gyvename amžiuje, kai norint prasiveržti į aukštumas versle moterims nereikia stengtis atrodyti vyriškiau (nebent pačios to norime). Tačiau geros konstrukcijos kostiumas vis dar užima garbingą vietą tiek vyrų, tiek moterų autoritetą reprezentuojančio garderobo viršūnėje.
Autorius Johnas T. Molloy savo knygoje „Dress for Success“ (liet. „Renkis sėkmei“) teigia, kad formali apranga veikia aplinkinių nuomonę apie žmogaus statusą, charakterį ir netgi sugebėjimus. Taigi, kol negauname galimybės prisistatyti ir pasikalbėti su sutiktais žmonėmis, mūsų išvaizda kalba už mus, norime mes to ar ne.
Galios aprangos apibrėžimas nesibaigia standžiu kostiumu. Yra dar vienas lygis – pagal individualų užsakymą pasiūtas kostiumas, tobulai pritaikytas unikalioms kūno linijoms. Tyrėjai išsiaiškino, kad tokio kostiumo dėvėjimas gali drastiškai pakeisti požiūrį į žmogų ir paskatinti laikyti jį labiau pasitikinčiu savimi, lankstesniu ir sėkmingesniu.
Taip yra dėl tikėjimo, kad pagal užsakymą pagamintus kostiumus dėvintys žmonės paprastai turi daugiau finansinės galios. Kodėl? Tai formuoja reiškinys, vadinamas „aureolės efektu“. Jis sukelia prielaidą, kad viena gera žmogaus savybė rodo, jog jis turi ir kitų teigiamų savybių. Šiuo atveju, individualiai pritaikytas kostiumas iškomunikuoja turtą, o tai leidžia susidaryti nuomonę, kad žmogus turi visus reikiamus bruožus, atvedusius jį iki to manomo statuso. Ir kartais net nesvarbu, kad trūksta įrodymų, patvirtinančių tą prielaidą.
PATARIMAI
- Kuriant savo asmenybei tinkančią galios aprangą, nebūtina apsiriboti solidžiais siluetais ir neutraliomis spalvomis. Galite rinktis neįprastą kirpimą, įtraukti savo kūrybiškumą, drąsą ar kitas savybes atspindinčias detales.
- Prie savo įvaizdžio derinkite mėgstamos spalvos arba ištikimo prekės ženklo aukštakulnius. Juos avint, pasikeičia eisena, jaučiamės pakylėtos, kupinos ryžto ir tvirtybės. Negana to, su aukštakulniais tampame aukštesnės, o žmonės ūgį linkę sieti su autoritetu (kad ir kaip keistai tai skambėtų).
- Nepamirškite papuošalų ir aksesuarų, kuriuos galite rinktis pagal patinkančius dizainus ir tekstūras. Tik čia svarbu nepersistengti ir išlaikyti balansą.
- Turint galimybę, į savo aprangos derinį būtų pravartu įtraukti prabangos prekes. Tyrimai rodo, kad žmonės yra nuolaidesni ir palankesni, kai susiduria su tais, kurie dėvi prabangius drabužius ar aksesuarus.