Patrikas Ribas – apie lietuvių stilių ir tai, kodėl stilingi vyrai renkasi deimantus

Autorius
ELLE Lithuania (reklama)
Nuotrauka
Sara El Beshbichi
CLASSIC IAB | straipsnio pradžioje 970x250
Reklama

Deimantai dažnai vadinami geriausiais moterų draugais, tačiau jais vis dažniau dabinasi ir vyrai. Kaip išskiria deimantų ir juvelyrikos ekspertas, „RIBAS Jewellery“ įkūrėjas Patrikas Ribas, šie brangakmeniai sulaukia ir vis didesnio garsiųjų mados namų dėmesio. Nieko keisto – juk jie labiau nei bet kas kitas simbolizuoja tikrumą, ilgaamiškumą ir, žinoma, meilę.

P. Ribas verslą įkūrė 2019-aisiais. Panašu, kad šiandien Lietuvoje yra ne daug žmonių, kurie nebūtų girdėję apie „RIBAS Jewellery“ papuošalus. Pasak žinomo vyro, norint įsitvirtinti šiame versle, prireikė žiupsnelio sėkmės ir didžiulio talento bei įdirbio.

Prekės ženklas turi Izraelio deimantų biržos narystę, kuri suteikia galimybę aukščiausios kokybės deimantus atsivežti patiems, be jokių tarpininkų. „Visuomet siekiame, kad mūsų papuošalai būtų ne tik ilgaamžiai, bet ir skoningi, bendradarbiaujame su dizaineriais. Kitaip nei konkurentams, mums svarbu ne tik parduoti gaminius, bet ir rūpintis savo prekės ženklo reputacija, tęstinumu. Esame inovatyvūs ir visuomet galvojame „outside the box“ (liet. nestandartiškai)“, – pasakojo P. Ribas.

Dar vienas prekės ženklo išskirtinumas – iš aukso ir deimantų pagaminti piercingai, kurių galima įsigyti ir įsiverti „RIBAS Jewellery“ salonuose. Ir visa tai – vos už kelis šimtus eurų. Ko gero, visame pasaulyje būtų sunku rasti prekės ženklą, kuris savo klientams už šią kainą galėtų pasiūlyti tokio aukšto lygio paslaugas ir aptarnavimą.

Tačiau čia prekės ženklo ambicijos tikrai nesibaigia. Jau netrukus biuras įsikels į sostinės Visų Šventųjų gatvėje esančius, didingą praeitį menančius rūmus, kuriuose numatyta įrengti ir parodų salę, o viename iš didžiųjų Vilniaus prekybos centrų duris atvers atsinaujinusi, analogų Lietuvoje neturinti prekės ženklo parduotuvė. Juvelyrikos ekspertas verslą vysto ne tik Lietuvoje, bet ir Toskanos regiono sostinėje Florencijoje, kur taip pat mezga didžiulius planus. Bet, kaip jis sako, tai – tik pradžia.

Kada planuojate pristatyti naujausią kolekciją?

Žiemą. Intensyviai dirbame su italų dizaineriais, kurie rūpinasi naujausios kolekcijos dizainu. Iki šiol papuošalus kūrėme ir klasikinio, ir madingo dizaino, piercingų stilistika visuomet atliepdavo mados tendencijas. Vis dėlto naujausioje kolekcijoje skirsime labai daug dėmesio gaminių madingumui, modernumui.

Mūsų taip pat laukia milžiniško projekto sostinės prekybos centre „Panorama“ pristatymas. Šis projektas man labai svarbus, jis tarsi žymi naują prekės ženklo etapą. Atsinaujinusioje parduotuvėje didžiulis dėmesys bus skiriamas Paryžiuje, Florencijoje kruopščiai atrinktoms detalėms, pasakojančioms ne tik „RIBAS Jewellery“, bet ir mūsų šeimos istoriją.

Ar per šiuos metus pastebėjote augantį lietuvių susidomėjimą deimantais?

Susidomėjimas išaugo visame pasaulyje. Daug mados namų, tokių kaip „Louis Vuitton“, „Dior“, „Gucci“, pradėjo dirbti su juvelyrikos prekių ženklais. Šiandien visame pasaulyje labai vertinamas autentiškumas, tikros medžiagos.

Tiesa, pastarieji metai nėra palankūs ir tai juntama visose rinkose. Pavyzdžiui, dirbu ir su nekilnojamuoju turtu, tad tikrai jaučiu rinkos svyravimus. Visgi neabejoju, kad vertę išsaugantys dalykai visuomet liks svarbūs. O lietuviai tikrai mėgsta tikrus dalykus.

Deimantų rinką stipriai paveikė Izraelyje vykstantis karas?

Labai. Sulėtėjo siuntų transportas, komunikacija, teko trumpam sustabdyti gamybą. Izraelis išgyveno tikrai sunkų etapą. Tai juntama ir žmonių bendravime, jie tapo jautresni. Ne tik Izraelyje, bet ir Lietuvoje – juk netoliese taip pat vyksta karas.

Deimantai vadinami geriausiais moterų draugais, bet ar jie populiarėja ir tarp vyrų?

Deimantai šiuo metu yra tikrai labai populiarūs ir tarp vyrų. Artimiausiu laiku planuojame didinti vyriškų papuošalų asortimentą. Pastebiu nišą, kurioje tikrai galima įgyvendinti įdomius, skoningus sprendimus. Apskritai lietuviai yra stilingi, elegantiški, tvarkingi žmonės. Manau, kad vyriški papuošalai čia tikrai gali sulaukti dar daugiau sėkmės.

Kokie vyriški papuošalai šiuo metu yra madingiausi?

Tendencijos skiriasi kiekvienoje valstybėje. Izraelyje madingi odiniai papuošalų elementai, įvairūs siūlai – šioje šalyje žmonės rengiasi paprastai, vasariškai, tad ir papuošalus jie derina prie savo aprangos. Italijoje vyrai dažnai puošiasi juodaisiais, mėlynaisiais deimantais, safyrais inkrustuotomis apyrankėmis, žiedais.

Prancūzai mėgsta deimantus su titanais. Pastebiu, kad lietuviams svarbu kokybė, aukso praba bei akmens švarumas. Mūsų tauta išties vis labiau nusimano apie gaminio parametrus. Stiliaus prasme klasika visada bus mėgstama, tačiau lietuviai atviri ir moderniems, naujiems dizainams.

Savo stiliumi išsiskiria italų vyrai. Ar lietuviams iš jų yra daug ko pasimokyti?

Jokių kitų tautybių vyrai nemoka taip gražiai rengtis. Tai užkoduota italų genuose. Lietuviams tikrai yra ko iš jų pasimokyti – Lietuva dar visai jauna, neseniai išsilaisvinusi valstybė, ilgus metus išgyvenusi didžiulius suvaržymus.

Tiesa, vyrų ir moterų mada labai skiriasi. Mano nuomone, moterims yra skirtos mados tendencijos, jos sukurtos būtent joms. Vyrai savo stilių turėtų kurti visai kitaip, jiems nereikėtų išleisti daug pinigų vaikantis madą.

Italijoje vyrai įprastai nesilanko prabangių prekių ženklų parduotuvėse, jie moka tinkamai ir skoningai suderinti spalvas, atrasti gerus vyriškus prekės ženklus, kurių netrūksta. Italai vyrai gali įsigyti prabangius batus ar diržą, o likusius drabužius pirkti ne tokius prabangius, bet kokybiškus ir viską tarpusavyje skoningai suderinti.

Jūsų salonuose vyrai neretai apsilanko prieš vieną svarbiausių gyvenimo sprendimų – piršlybas. Kokius sužadėtuvių žiedus jie renkasi dažniausiai?

Vyrai dažniausiai perka žiedus, papuoštus iki vieno karato deimantais. Žinoma, kiekvienas žiedą renkasi atsižvelgdamas į savo galimybes, bet aš siūlyčiau pirkti žiedus, turinčius vieno karato deimantą.

 Verslą plėtojate Italijoje, Florencijoje. Ar planuojate plėstis ir į kitas valstybes?

Tikrai taip. Tik viskam – savas laikas. Mūsų ambicija – atsidurti tarp dešimties geriausių prieinamos natūralių deimantų juvelyrikos prekės ženklų Europoje. Planuojame plėstis atsižvelgdami į šį tikslą, veiklos kryptis atskleisime vėliau. Dabar norime stipriai įsitvirtinti Florencijos rinkoje.

Deimantų rinką veikia karas, jų kasmet mažėja. Jūsų nuomone, kas deimantų rinkos laukia ateityje?

Niekas nežino. Galbūt ateityje mus sunkiai paveiks klimatas. Bet kai kurie dalykai yra amžini. Deimantas – stipriausia medžiaga pasaulyje. Nežinau, koks dar fiziškai nedidelis daiktas gali būti toks vertingas. Deimantai visuomet bus patrauklūs investicijoms, be to, šie brangakmeniai – nesenstantis meilės simbolis. Nepaisant visko, kas gali mums nutikti – deimantai išliks.