Praėjusią naktį, per „Grammy“ apdovanojimus Lady Gaga pasauliui pristatė savo singlą ir jo vaizdo klipą „Abracadabra“. Kiek anksčiau ji žurnalistei Lotte Jeffs papasakojo visas detales.
Rengiant įspūdingą viršelį „ELLE UK“, Lady Gaga atskleidė viską apie savo gyvenimą, meilę Michaelui Polansky ir, svarbiausia, naująjį albumą „Mayhem“ (liet. chaosas).
Sveikiname su naujo singlo „Abracadabra“ debiutu. Papasakok mums apie šią dainą ir jos nuostabų vaizdo klipą!
Na, daina kalba apie gyvenimo ir nakties iššūkius ir magiją, kurią galima rasti visame tame.
Ką reiškia „nakties iššūkis“?
Kai turi susidurti su pasauliu, žmonėmis aplink save, savo gyvenimu, unikaliomis aplinkybėmis, savo unikaliu vaidmeniu pasaulyje. Ir kai jautiesi iššaukta tikrai parodyti visiems, kas tu esi.
O kas yra moteris raudonais drabužiais?
Moteris raudonais drabužiais yra dalis tavęs, kuri tave išbando. Tavo vidinis monologas: „Ar galiu tai padaryti? Ar aš pakankamai gera? Ar sugebėsiu?“ Dainoje kalbama apie tai, kaip susidoroti su šiuo iššūkiu savyje. Aš norėjau ištyrinėti klausimą, „Ką reiškia klestėti, o ne tik visą laiką išgyventi?“
Ar vaizdo klipo pabaigoje ji nugalima? Ar tu nugalėjai vidines abejones?
Šiame vaizdo klipe ji inicijuoja iššūkį, o grynesnė mano pusė, kuri žiūri į visą tą neigiamą kritiką, visas tas abejonės ir susiduria su tuo, sako: „Aš pasiruošusi iššūkiui.“ Įdomu, nes mes turėjome daug skirtingų idėjų, kaip galėtų baigtis vaizdo klipas ir, galų gale, norėjau, kad ši daina kalbėtų apie atsparumą visai kitaip nei kita mano daina „Disease“. Joje buvo kalbama apie vidinę kančią ir buvimą spąstuose.
Šia daina norėjai atskleisti, ką reiškia atkakliai siekti tikslo?
Taip, tikrai. Norėjau ištyrinėti atkaklumo metaforą šokių aikštelėje, nes šokių aikštelė visada buvo vieta, kur aš stengiuosi tobulėti kaip žmogus. Kaip dirbti sunkiau? Kaip turėti daugiau aistros? Kaip duoti daugiau savo tikrojo aš? Kaip užsidirbti savo vietą kaip atlikėjui?
Mums labai patiko tas momentas, kai muzika išsijungia, o šokėjai tave tarsi atakuoja tais pačiais žodžiais, kuriuos tu dainavai…
Dainoje slypi užkeikimas. Manau, kad mūsų neigiami vidiniai balsai arba akimirkos, kai žmonės apsunkina tavo gyvenimą, kai pasaulis tampa sunkus, veikia tarsi užkeikimas. Tu gali būti tuo įtikintas ir imti tuo tikėti.
Ar ji, tu, sunaikina ta užkeikimą?
Vaizdo klipe su tuo kovojo visaip, kaip tik galiu. Aš prieš jį šoku, dainuoja, lenkiuosi.
Šis vaizdo klipas taip pat glaudžiai susijęs su bendruomene. Dirbome su maždaug 50 šokėjų. Tai labiausiai myliu apie šį darbą. Vyksta šokio mūšis, kuriam vadovauja mano šviesios ir tamsios pusės. Aš negalėčiau pradėti ar priimti iššūkio be savo bendruomenės, o bendruomenė yra labai stipri. Ir procesas, mokantis choreografijos, būnant su šokėjais, dirbant su Parris Goebel, buvo nuostabi patirtis. Mes buvome šeima, kartu bandėme rasti kažką tikrai nuoširdaus. Dabar, žiūrėdama į vaizdo klipą, praėjus tiek savaičių nuo metų pradžios, man keista, kad kažkas, ką mes sukūrėme prieš kelis mėnesius apie atsparumą, pasirodo dabar, kai to labiausiai reikia.
Papasakok daugiau apie šią neįtikėtiną choreografiją.
Parris ir aš dirbome labai glaudžiai, ji yra tikras genijus. Anksčiau mes kartu kūrėme vaizdo klipą dainai „Disease“, kalbėjome apie tai, kaip tęsti šį vidinį dialogą. Tai yra „Mayhem“ dalis – šios konfliktuojančios mūsų pusės, kurios iš tikrųjų neturi prasmės, bet vis tiek tęsia šį ginčą.
Kaip mes galime tai išreikšti per šokį? Galiausiai nusprendėme, kad vaizdo klipas turėtų būti apie „Mayhem“ personažą, moterį raudonais drabužiais – tai jos klubas, jos naktis ir ji sako: „Gerai, visi, kas čia su mumis, mes tai jau darėme anksčiau. O šiandienos vakarą jūs turite tik du pasirinkimus: arba šokti, arba viskas baigiasi. Ir aš išeinu.“
Nusprendėme, jog norime, kad vaizdo klipas būtų apie tai, kaip priimti šį iššūkį. Taigi Parris daugelį savaičių dirbo su choreografija. Mes nuolat keitėmės idėjomis, tada aš vykau į studiją norėdama visą tai išmokti. Tai buvo nuostabus laikas. Man labai patinka, kad judesiai taip pat išreiškia tiek daug to, ką stengiuosi pasakyti. Pirmą kartą išgirdus „Abracadabra“, galbūt pagalvosite: „Apie ką čia kalbama? Smagu klausytis, bet ką visa tai reiškia?“ O kai pamatysite vaizdo klipą, turėtų tapti aišku, kad tai tiesiog reiškia, kad mes turime viską tęsti.
Turime pakalbėti apie kostiumus!
Kuriant visus pagrindinius kostiumus, dirbau su Peri Rosenzweig ir Nicku Royalu – nuostabiu duetu. Mes taip pat bendradarbiavome su nuostabiais jaunais dizaineriais bei mados veteranais. Kuriant šokėjų aprangą, dirbome su Hunteriu Clemu ir Genesis Webb. Įvaizdžius sukūrė Olivieris Theyskensas ir Samas Lewisas. Kepurės kūrė Stephenas Jonesas ir Maximilianas Gedra. Batus –„Chrome Hearts“. Papuošalus – „Dosisg6c“. O kostiumus pagamino Sethas Prattas, Sumanas Gurungas, Renee Masoomian, Iggy Soliven, Anastasia Vikhoreva, Galedi.
Man buvo svarbu, kad šiame vaizdo klipe, tokio dydžio produkcijoje, mes taip pat buvome tvarūs ir stengėmės neperprodukuoti bei nesukurti per daug naujų dalykų. Taigi, mano pagrindinis baltas apsiaustas vaizdo klipe buvo pagamintas perdirbus senas vestuvių sukneles. Šokėjų drabužiams naudojome ilgą laiką sandėliuose buvusius audinius. Be to, persiuvome senus mano kostiumus. Buvo ir keletas naujų drabužių, bet mes stengėmės sukurti kažką, kas dvelktų meilės dvasia.
Kaip dabar jautiesi dėl galutinio vaizdo klipo?
Aš visada jaučiu tam tikrą pasididžiavimą savo darbu, bet šiuo atveju jaučiuosi visiškai patenkinta viskuo, kuo tapo šis vaizdo klipas.
Kaip jautiesi dėl „Mayhem“ atsidūrimo pasaulyje?
Pirmiausia, tai yra didelė privilegija ir garbė išleisti muziką, kurios tiek daug žmonių laukė. Jaučiuosi labai pagerbta būdama dainininke, dainų autore ir prodiusere, kuri kuria muziką, kuri, jei tik norėsite, galės tapti kažkurio jūsų gyvenimo momento garso takeliu.
Albumas vadinasi „Mayhem“ todėl, kad įamžintų mano ir gyvenimo dalį, kurią ne visada lengva priimti. Iš pradžių buvo sunku pavadinti albumą tokiu vardu, nes aš nenoriu, kad tas jausmas būtų tikras. Aš taip pat esu vilties kupinas žmogus. Aš taip pat esu svajotoja, bet galų gale manau, kad priėjau prie išvados, kad visi mūsų ir pasaulio skilimai ir chaosas galiausiai moko mus džiaugtis, šokti, verkti, juoktis, klausyti muzikos, apkabinti draugus ir šeimą. Šis albumas yra linksmas ir man patiko kontrastas, kad linksmas albumas vadinasi būtent taip.
Manau, kad žmonėms reikia vienas kito ir mano gerbėjai visada priminė man, kad mes galime palaikyti vieni kitus. Šis albumas yra tikrai viskas, ką turėjau jiems duoti. Ir tikiuosi, kad jie žino, jog man yra privilegija kurti jiems muziką.
Ar gali pasidalinti kai kuriomis albumo muzikinėmis inspiracijomis?
Teko pasisemti įkvėpimo iš industrinės muzikos. Albume yra tarsi pereinamoji akimirka, susijusi su devintojo dešimtmečio muzika. Tai tam tikras elektro grunge maištas. Tas laikotarpis muzikoje buvo atsakas į muziką, kuri egzistavo anksčiau. Ir tada Davido Bowie teatrališkas rokas, „Prince“, „Radiohead“. Aš buvau įkvėpta tiek daug muzikos, kuri augo mano venose.
Iš tikrųjų, kai nedirbu, klausau labai daug instrumentinės muzikos, nes tai labai atpalaiduoja. Tai išvalo mano mintis, padeda pasiruošti tam, ką noriu pasakyti. Kartais, kai kuriu albumus, galiu labai įsijausti į tam tikrą muzikos stilių ir klausytis visko iš tos srities. Kitais kartais visos mano įtakos susilieja. Albumas tiek iš prodiusavimo, tiek iš muzikos, tiek iš garso pusės labai atitinka šią „Mayhem“ idėją. Čia yra visi tie dalykai, žinau, kad jūs netikėsite, jog jie kartu turi prasmę. Ir aš žinau, kad bus tikrai sunku apibrėžti, bet viskas tinka kartu, nes tai esu aš.
Kaip apibūdintum šio albumo kūrybos procesą? Kalbėjai apie linksmybes ir džiaugsmą. Ar šie dalykai pasireiškė ne tik galutiniame rezultate?
Tai buvo nuostabu. Buvo linksma. Buvo rimta. Aš labai rimtai žiūriu į savo darbą. Kai kurios dainos yra piktos. Yra humoristinių ir pasitikėjimą spinduliuojančių akimirkų. Tai taip kalbama apie chaoso jausmą man, kaip moteriai. Aš tiesiog jaučiu viską ir pereinu per visa tai. Bet džiaugsmas taip pat slypi pačiame fakte, kad galiu kurti muziką ir gyventi iš to. Ir galiausiai visi dalykai, kuriuos praėjau ir galvojau: „Nežinau, kaip man sujungti šį industrinį, pseudo 2000-ųjų ritmą su šiuo elektro grunge garsų stiliumi, ir kaip man sujungti šį D. Bowie funky kūrinį su šiuo 80-ųjų synth pop…“. Aš dariau visus šiuos gimnastikos triukus. Bet džiaugiuosi, kad galų gale sugebėjau tai sau paaiškinti. Noriu, kad žmonės pajustų tą patį jausmą. Jie galbūt nepatirs to su šiuo albumu, nes tai nebuvo jų kūrinys, bet tikiuosi, kad jie matys jį kaip įrodymą, kad tai yra įmanoma.
Ar jautiesi ypač pažeidžiama, atsižvelgiant į tai, kaip šis albumas atspindi tavo tikrąją tapatybę?
Aš bandau neverkti kalbėdama su tavimi, nes kai tik kalbu apie savo muziką, noriu verkti. Aš tikrai esu pernelyg atvira asmenybė. Muzika sužadina manyje jausmą, kuris yra mano kūne. Ir manau, kad kai kuriems žmonėms mano muzika gali sukelti tą patį. Muzika prikelia mus nauju būdu.
Mano mėgstamiausia dalis apie muziką yra tai, kad kambarys gali jaustis vienaip, o kai paleidi įrašą, jis gali veikti kaip magija, nuotaika pasikeičia.
Apskritai, pasakyčiau, kad turiu ypatingą ryšį su kiekviena daina šiame albume. Kiekviena turi savo vietą albume. Ir tai tikrai yra istorijos dalis, kuri prasideda nuo kažko labai neraminančio ir baigiasi tuo vilties jausmu, kurį atradau su savo partneriu ją kuriant. O dabar galiu toliau gyventi šiame chaose su kitu žmogumi. Mes esame kartu.
Galiausiai, gerbėjai norėtų sužinoti apie pasirodymus ir būsimus koncertus…
Aš dar negaliu to atskleisti, nes vis dar dirbame prie to. Bet aš esu labai sujaudinta dėl „Coachell’os“. Aš tiesiog noriu, kad žmonės šypsotųsi, juoktųsi, šoktų. Aš tikrai tai turiu omenyje. Mano gyvenime mano šeima, kurioje yra ir mano partneris Michaelas, mūsų šunys, mano draugai, yra mano prioritetas. Kitas prioritetas yra daryti žmones laimingus. Noriu, kad per tą chaosą visi šypsotųsi.
Lady Gaga yra „ELLE UK“ viršelio žvaigždė. Leidinys pasirodys vasario 6 dieną.
Šaltinio nuoroda: https://www.elle.com/uk/life-and-culture/culture/a63631038/lady-gaga-abracadabra/