„Sustainable Fashion Week Vilnius“ laimėtojui – įspūdingas prizas iš garsaus mados eksperto rankų 

Autorius
Agnė Blažienė

Jau netrukus, rugpjūčio 29–rugsėjo 6 dienomis, vyks Vilniaus mados savaitė. Po daugelio metų pertraukos sugrįžusią mados ir stiliaus šventę pradės tvariai madai skirtas festivalis  „Sustainable Fashion Week Vilnius“. 

Ypatingas renginio svečias – italas Alessandro Maria Ferreri – daugiau nei 20 metų patirtį sukaupęs mados profesionalas, vadovavęs prestižiniams prekių ženklams, tokiems kaip „Jean Paul Gaultier“, „Maison Margiela“, „Vivienne Westwood“, „Marc Jacobs“ ir kitiems. Jis – ir kompanijos „The Style Gate“ įkūrėjas bei Lietuvos Respublikos garbės konsulas Milane ir Lombardijos regione.

„Mano karjerą į priekį visada vedė stipri aistra kūrybiškumui ir mados verslui, neabejotinai padėjo ir inžinerijos studijos, gebėjimas kalbėti penkiomis užsienio kalbomis. Man pasisekė, nes galėjau pradėti dirbti su vizionieriškais prekių ženklais, kurie unikaliai formavo industriją – Jeanas Paulis Gaultier man visada liks mentorius ir meistras“, – pasakojo jis.

Kartu su Vilniaus mados savaitės organizatoriais A. Maria Ferreri labiausiai patikusios „Sustainable Fashion Week Vilnius“ metu pristatytos kolekcijos dizaineriui įteiks išskirtinį prizą.

Laimėtojas turės unikalią galimybę tobulinti savo kompetenciją mados pasaulyje. Prizas –  trijų dienų viešnagė Milane, dalyvavimas prestižinėje 25-ojoje Moterų mados savaitėje, vyksiančioje 2026 metų vasarį, bei kvietimai į tris pasirinktus mados šou. Viešnagės metu bus apmokėtos visos išlaidos – apgyvendinimas, maitinimas ir kita. 

Nugalėtojas taip pat turės galimybę apsilankyti garsiausiuose mados namuose, tokiuose kaip „Prada“, „Dolce & Gabbana“ ir kituose. Be to, jis susitiks su žinomais italų mados pasaulio atstovais – dizaineriais, žurnalistais, stilistais bei kitais profesionalais, dirbančiais tvarios mados srityje. 

Prizą papildys trijų mėnesių asmeninis A. Marios Ferreri kuravimas, kuris prasidės Milane, o vėliau mokymai tęsis nuotoliniu būdu. Laimėtojas įgis itin vertingų žinių mados verslo srityje: nuo kolekcijos kūrimo iki jos viešinimo. Jis taip pat bus supažindintas su profesionalaus prekės ženklo logotipo kūrimu, teisiniais aspektais bei sužinos, kaip ieškoti potencialių tiekėjų. 

Kalbėdamas apie jaunuosius dizainerius, A. M. Ferreri teigė, kad itin vertina pusiausvyrą tarp kūrybiškumo, atsakomybės, inovacijų ir gebėjimo suprasti mados tiekimo grandinės reikalavimus. „Originalumas yra būtinas, tačiau šiandien labiausiai išsiskiria tie, kurie sugeba integruoti tvarumą į kūrybinį procesą autentiškai ir į ateitį orientuotu būdu: negalime pamiršti, kad industrializacija yra mados verslo šerdis, todėl bet kokia inovacija ar naujas gamybos metodas turi būti pritaikomas ir taip pat finansiškai tvarus. 

Apskritai, ieškau talentų, kurie supranta visą produkto gyvavimo ciklą, domisi naujomis medžiagomis bei technologijomis ir yra įsipareigoję skaidrumui. Dizaineris, vertas apdovanojimo už tvarumo pasiekimus, yra tas, kuris ne tik sumažina žalingą mados industrijos poveikį, bet ir įkvepia naują požiūrį“, – mintimis dalijosi jis. 

Dizaineris, vertas apdovanojimo už tvarumo pasiekimus, yra tas, kuris ne tik sumažina žalingą mados industrijos poveikį, bet ir įkvepia naują požiūrį.

Anot mados eksperto, tvarumas šiandien jaunesnių kartų atstovams aktualus dėl to, kad jos yra sąmoningesnės dėl savo pasirinkimų poveikio planetai. „Jie užaugo labiau suprasdami klimato kaitą, socialinę atsakomybę ir verslo skaidrumą. Jaunesniems žmonėms tvarumas nėra mada, o vertybių sistema, formuojanti gyvenimo būdą ir vartojimo įpročius. Jaunimas nori, kad prekių ženklai sutaptų su jų principais, ir tikisi šioje srityje autentiškumo. Be to, naujosios kartos nebenori mokėti papildomai vien tam, kad kompensuotų prekės ženklo tvarumo pastangas: šiandien jau savaime suprantama, kad visuomet turi būti užtikrinamas tam tikras pagrindinis etinių ir mažiau kenksmingų procesų lygis.“ 

Pasak A. Marios Ferreri, dizaineriai ir mados verslo savininkai, norintys pasiekti bei išlaikyti sėkmę, turi turėti viziją, būti nuoseklūs, puoselėti darną ir gebėti prisitaikyti. „Stipri kūrybinė vizija yra kiekvieno sėkmingo prekės ženklo pamatas, tačiau ne mažiau svarbus yra nuoseklumas įgyvendinant idėjas ir bendraujant su auditorija. Kartu, norint išlikti aktualiam tokioje dinamiškoje industrijoje, būtinas prisitaikymas prie besikeičiančios vartotojų elgsenos, technologijų ir kultūrinių pokyčių“, – nurodė jis. 

Ne paslaptis, kad Italija laikoma viena iš tvarios mados lyderių. Šios šalies mados industrijoje dirba daugybė tradicinio amato žinovų, bet kartu italai yra ir technologinių naujovių, kurios padeda gamybą padaryti tvaresnę, pionieriai. „Italų mada įkūnija kokybės, ilgaamžiškumo ir pagarbos medžiagoms kultūrą, kuri natūraliai veda prie tvaresnio požiūrio. Vis dėlto mada niekada negalės būti visiškai tvari, nes kas šešis mėnesius kuriame naujas kolekcijas ir atsisakome senųjų. Tačiau galima dėti pastangas, kad šios paradoksalios dinamikos neigiamas poveikis būtų sumažintas“, – tęsė A. M. Ferreri.

Kokie italų prabangios mados prekių ženklai šiuo metu yra tvariausi? Specialisto nuomone, tai – „Gucci“, „Prada“, „Ferragamo“, „Valentino“. „Gucci“ mados namai siekia skaidrumo atvirai viešindami savo tiekimo grandinę, gamybos procesus, poveikį aplinkai bei socialinius įsipareigojimus. Prekės ženklas taip pat stengiasi sumažinti savo šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas (t. y. anglies dioksido pėdsaką) visoje veikloje: gamyboje, logistikoje, parduotuvėse. 

O „Prada“ daug investuoja į perdirbtas ir inovatyvias medžiagas, „Ferragamo“ ir „Valentino“ irgi integruoja tvarumą į pagrindines prekių ženklų strategijas. Kitaip tariant, šie prekių ženklai tvarumo nelaiko tik rinkodaros įrankiu, bet mato jį kaip neatsiejamą savo ilgalaikės vizijos dalį.

Vilniaus mados savaitę organizuoja „ELLE Lithuania“ ir VFW komanda. Sekite naujienas Delfi.lt ir ELLE.lt naujienų portaluose, „Instagram“ (@ellelithuania, @fashionweekvilnius), „Facebook“ (@ellelithuania, @vilniusfashionweek) bei  „TikTok“ platformoje (@ellelithuania). 

Vilniaus mados savaitės oficialūs partneriai – „Kronenbourg 1664 Blanc“ nealkoholinis alus, „Radisson Collection Astorija Hotel“ viešbutis.

Keep Scrolling
x