Išgirdus Davido Beckhamo vardą šiandien į galvą daugybei žmonių pirmiausia ateina mintis apie jo stilių ir tik tuomet – apie meistriškus spyrius. Matyt, ne veltui.
Kokius prekės ženklus Davidas Beckhamas dėvi, kaip rengtis, kad atrodytum kaip Davidas Beckhamas, kodėl Davidas Beckhamas yra mados ikona? Tokie ir daugybė panašių klausimų, turinčių pasaulinės futbolo žvaigždės vardą bei žodžio „mada“ raktažodžius, yra tarp bene dažniausiai užduodamų klausimų „Google“ paieškoje. Taip yra ne veltui – tobulai apgalvota estetika D. Beckhamo stiliuje lengvai įtikina, kad apgauti kone visos žmonijos žvilgsnių ar suvaidinti madą tiesiog neįmanoma.
Greičiausiai nieko nenustebins faktas, kad 1-uoju šio amžiaus dešimtmečiu D. Beckhamas buvo atpažįstamiausias žmogus žemėje. Tai, kad jis buvo futbolo žvaigždė, irgi nėra atsitiktinis momentas bei priežastis šiam statusui gauti. Futbolininkai metų metus yra vieni įtakingiausių asmenybių ne tik sporto, bet ir visuomeniniame, popkultūros ir, žinoma, mados pasaulyje. Panašią istoriją per gyvenimą mums pasakoja ir Davidas. Pamėginti atsekti, kaip iš futbolo legendos jis tapo sudievinta mados ikona, visai nesunku. Šis kelias yra perpintas strategiškai apgalvotų bendradarbiavimų, nesupaisomo perfekcionizmo, žiupsnelio „grožio privilegijos“ ir panelės Posh prisilietimo.
Pradėkime nuo pirmojo, ankstyvojo žingsnelio – Davido charizmos ir jo išskirtinio pasirinkimo futbolo aikštelėje aiktelėjimų sukelti ne tik dėl meistriškų spyrių, bet ir savo šukuosenų bei aprangos sprendimų. „Futbolininkas su cinkeliu“ – taip jį vadindavo vietiniai gerbėjai. Mat kalbama, kad gavęs pirmuosius uždarbius Mančesterio futbolo klube D. Beckhamas darė, toli gražu, ne brandžius investicinius sprendimus, o keliavo tiesiai į garsių dizainerių parduotuves. Tiesa, savo stiliui kaprizų jis suteikdavo ne tik brangiais drabužiais – jį futbolininkas papildydavo savo nuolat besikeičiančiomis šukuosenomis – savo karjeroje jis turėjo ir išbalintus ilgus plaukus, ir skiauterę, kasytes, o ką jau kalbėti apie ikoniškuosius ilgus kirpčiukus.
Šiuos, galima vadinti vietinius, žingsnelius mados pasaulyje D. Beckhamas vėliau ėmė žengti daug drąsiau. Jo mados ir stiliaus žaidimas sudiktavo naujas taisykles, kai jo gyvenime atsirado mados pasaulio numylėtinė Posh Spice – Victoria Adams, vėliau – kaip jau daugybę metų ją ir žinome – Beckham. Juoda maža suknele scenoje besipuošianti, elegancijos ir pašėlusios mados prieskonio kūrėja, Victoria mados pasaulyje ir popstiliuje jau tuomet turėjo neįtikėtiną įtaką. Būtent todėl ši netikėta meilė bei „rojuje sukurtas“ santykis ir jų daromi sprendimai be jokios konkurencijos tapo geidžiamiausiu mados bei popkultūros reiškiniu.
„Posh and Becks“ era mados istorijoje neabejotinai paliko žymę, kartu jie tapo neįtikėtinos įtakos jėga, kuri padiktavo ne vieną, jau istorija tapusią tendenciją. Jų gatvės stiliaus deriniai tapdavo ryškiausiu fenomenu, ypač tuomet, kai kartu jie pasirodydavo derančiomis, o kartais net tokiomis pačiomis aprangomis. Vieni ikoniškiausių derinių iki šių dienų minimi kaip vieni drąsiausių bei laikui nepavaldžiausių: derančios odinės aprangos, baltos spalvos kostiumai, „Louis Vuitton“ rankinės ir daugybė kitų atmintyse įsirėžusių momentų.
Tiesa, D. Beckhamo gyvenimui Victoria turėjo neįtikėtinai didelę įtaką. Mat būtent jos įkurti mados namai Beckhamų šeimą kilstelėjo dideliu laiptu aukštyn ir užtikrino jiems vietą aukštosios mados lygyje.
Ryškėjanti bei sparčiai auganti Davido karjera ir jo „rojuje sukurta“ santuoka su mados ikona ėmė auginti ir garsiausio pasaulio futbolininko stilių. Bėgant metams iš nerūpestingo britų bernioko jis tapo subrendusiu, britų klasiką spinduliuojančiu vyru. Modernaus džentelmeno įvaizdis, kuriam paskutinę natą uždėjo dešimtys tatuiruočių, tapo dar viena priežastimi, kodėl jis įtiko besikeičiančiame mados pasaulyje. D. Beckhamas yra universalus ir reliatyvus – kiekvienas vyras pasaulyje turėjo bent menkiausią galimybę prisijaukinti žvaigždės stilių ar jo detalę. Juk pripažinkite, sunku nemėgti vyro, kuris 12-ą dienos gali nešioti ir treninginį laisvalaikio kostiumą, o 6-ą vakaro jau vakarieniauti vilkėdamas klasikinį kostiumą.
Prie neįtikėtino Davido stiliaus populiarumo nemenkai prisidėjo ir strategiškai nepriekaištingai suplanuotos partnerystės su prekių ženklais. Jų buvo daugybė – nuo „Emporio Armani“, „Kent & Curwen“ iki „H&M“ ar „Adidas“. Kas gali būti genialiau, nei sukurti svajonės vertą seksualią „Emporio Armani“ kampaniją, o po jos – įperkamą, draugišką ir nepretenzingą partnerystę su „H&M“? Šie žingsniai užtvirtino simpatijas kiekviename mados mėgėjų segmente, o toks prekės ženklas kaip „Kent & Curwen“ – dar ir meilę tarp švarios klasikos prisiekusiųjų. Na, o visai neseniai pasirašytas ilgalaikis kontraktas su mados namais „Hugo Boss“ – dar viena iki smulkmenų suplanuota draugystė, kuri atspindi dabartinį brandųjį Davidą, spintoje uždariusį vėjavaikiškus laisvalaikio kostiumus ir išmainiusį juos į futbolo klubo vadovo kostiumą.
Šiandien jau aišku – D. Beckhamo vardą mados vadovėliuose rasime. O ir klausimai, kurių taip žmonija dažnai užduoda internete, gali būti nesunkiai atsakyti.