„Viena vertus, prekių ženklai, tokie kaip „H&M“ ir „IKEA“, atlieka tikrai išsamius tyrimus, stengiasi industrijoje labiau atliepti tvarumą, tačiau gal tik 1 proc. jų kolekcijų atitinka tvarumą užtikrinančias specifikacijas“, – pasakojo dizainerė, buvusi Švedijos mados tarybos vadovė Lotta Ahlvar.
Mados pasaulyje žinoma ekspertė dalyvaus tarptautinėje Vilniaus mados savaitėje – rugpjūčio 31 dieną, 15 val., LNM Istorijų namuose ji skaitys pranešimą apie švedišką mados stebuklą ir tai, kaip mada formuoja tapatybę, paveldą, emocijas. Pranešimas bus skaitomas anglų kalba.
L. Ahlvar yra tekstilės dizainerė, ji baigė „Beckmans“ dizaino koledžą. Karjerą moteris pradėjo „H&M“ ir „Esprit De Corp“ įmonėse. Kai ėjo Švedijos mados tarybos vadovės pareigas, L. Ahlvar buvo atsakinga už Švedijos mados ir dizaino populiarinimą.
Dabar ekspertė daug dėmesio skiria amatininkams ir jų asociacijoms. Ji dirba vyresniąja dizaino konsultacijų patarėja, veda seminarus bei mokymus, kur yra vertinama kaip populiari pranešėja ir motyvatorė. Tarp jos klientų – ambasados, įvairios institucijos, mokyklos, muziejai ir verslo bendruomenė. Be to, L. Ahlvar yra kelių dizaino organizacijų, tarp jų ir ne pelno siekiančios asociacijos „Svensk Form“, valdybų narė, jogos mokytoja.
Kalbėdama apie greitosios mados ženklus, L. Ahlvar išskiria pagrindinę problemą – itin mažą jų gaminių kainą. „Tada, kai buvau „H&M“ dizainerė, o tai buvo tikrai prieš daug metų, pamenu, kad specifinis megztinis kainavo 98 kronas (apie 9 eurus). Šiandien labai panašų prekės ženklo megztinį galima įsigyti už panašią kainą. Vis dėlto, jeigu tokį megztinį norėtumėte nusimegzti pačios, tai atsieitų brangiau, tad greitoji mada tikrai turi didelį kainos pranašumą, nors drabužių kokybė tikrai yra suprastėjusi“, – kalbėjo ji.
Specialistė teigė, kad nors švedai vis dar apsiperka greitosios mados parduotuvėse, visuomenėje vyrauja stiprus suvokimas, jog toks elgesys itin kenkia aplinkai. L. Ahlvar teigimu, vis populiaresnė tampa vintažinė mada, padėvėti drabužiai. Tačiau ir čia ji įžvelgia dar vieną reiškinį – tokių apdarų vengia tie, kurie gauna mažesnes pajamas.
„Šalių valdžioms tikrai yra dėl ko pasiraitoti rankoves. Nebegalime toliau vartoti. Turime užtektinai drabužių dar šešioms kartoms“, – duodama interviu „ELLE Lithuania“ sakė ji.
Antroji renginio dalis – apie lietuvišką madą
Po L. Ahlvar pasirodymo renginio svečiai išgirs lietuvių dizainerės Julijos Janus pranešimą „Lietuvos mados dizaino kelias Baltiškos tapatybės beieškant“. J. Janus kalbės apie savo kūrybinį kelią: nuo baltiškos tapatybės iki kūrybinės vietokūros proceso.
17–18 val. numatomas LNM autorinės Julijos Janus ir Lietuvos nacionalinio muziejaus parodos „Karalienė, karalystė ir jausmai“ lankymas.
Renginys viešas ir nemokamas, reikalinga registracija.
Organizatoriai: „ELLE Lithuania“, Švedijos ambasada Lietuvoje, Lietuvos nacionalinis muziejus. Partneriai – natūralus mineralinis vanduo „Tichė“, nekilnojamojo turto projektas „Vandens Formos“ ir „VilniusFashionWeek“
Vilniaus mados savaitę organizuoja „ELLE Lithuania“ ir VFW komanda. Sekite naujienas Delfi.lt ir ELLE.lt naujienų portaluose, „Instagram“ (@ellelithuania, @fashionweekvilnius), „Facebook“ (@ellelithuania, @vilniusfashionweek) bei „TikTok“ platformoje (@ellelithuania).
Vilniaus mados savaitės oficialūs partneriai – „Kronenbourg 1664 Blanc“ nealkoholinis alus, „Radisson Collection Astorija Hotel“ viešbutis.